Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Verkoopcategorie....denk eens mee.

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 13 nov 2009 09:58

Ik heb net een topic gesloten dat niet aan de huidige verkoopregels voldoet.
Dit terwijl het wel een leuke aanbieding voor veel forummers was.

In het topic wordt daarom al geopperd dat er misschien een soort uitzonderingsbeleid moet komen voor dit soort acties.
Ook met de huidige 25posts regel zijn we niet helemaal gelukkig, deze is een beetje uit nood geboren. Bij gebrek aan een betere manier om handelaren zonder binding met het forum te weren.

Wat zijn jullie ideeën over het verkopen van spullen op het fietsforum?
Nu is het zo dat we alleen actieve leden, sporadisch, hun eigen spullen laten verkopen.
- Moet dit worden uitgebreid met leuke acties, misschien pas na goedkeuring van de moderators.
- Moet dit helemaal worden vrijgegeven? Dat betekent ook marktplaatsachtige handel.
- Wat doen we met de 25 posts regel? Vrijgeven, of werkt dit zoals het nu is goed?
Dit is voor jarenlange lurkers wel een rotregel.

Laat mij eens weten hoe jullie hier over denken.
Afbeelding | Afbeelding

speric
Forum-lid HC

speric 13 nov 2009 10:09

Ik vind dat het verkoop topic wel voor en door forummers moet blijven.
25 regel is misschien wat kort door de bocht en er zijn zoals ik forummers die niet alleen
privé spullen hebben, maar wel voor mede forummers wat leuks kunnen betekenen. Voor de mede forummers kan dan best leuk zijn als dat wat meer doorkomt denk ik.

Maar het moet dan wel uit de privé sfeer worden aangeboden en niet uit bedrijfsnaam denk ik om het niet een marktplaats te laten worden.
Richt het anders zo in, dat het niet direct via e-mail kan worden geregeld. Dan verplicht je de verkoper om wel op het forum te blijven komen en niet een zgn aanbieding met naam en toenaam er 1-maalig op te zetten. Voor de snelle handel zal het dan al te veel moeite zijn denk ik.

justeltjo
Forum-lid

justeltjo 13 nov 2009 10:12

Zoieso moeten leuke acties op het forum komen, denk dat iedereen daar vrolijk van wordt. Maar alleen te plaatsen door Moderators..., censuur issue wellicht, wie bepaald wat leuk is?

Misschien twee categorieën, 1 voor winkelacties en 1 voor "marktplaats" acties?

Oh, en 25 post voor "marktplaats' gewoon houden, zo blijven hopelijk alleen de liefhebbers/kenners plaatsen.

bontempi56
Forum-lid

bontempi56 13 nov 2009 10:26

Verkoop topic niks mis mee 25 posts ok gewoon laten zo,en om nu maar meteen een heel aantal mensen de kans ontnemen om van een mooie actie cq aanbieding te profiteren immers niet iedereen is ervan gediend of gecharmeerd iets vanuit het buitenland te laten komen of kopen en al is het 2009 zelfs niet iedereen kan dat of wil dat en dan is zo'n kans die embee je biedt mooi meegenomen nu ontneem je dat die personen dat omdat er een paar bij zijn die het ordinaire handel vinden wat een gezeik,bovendien is niet iedereen in de finaciele positie om duizenden euro's uit te geven om iets mooi's te kunnen berijden.Dus laat die personen die iets aan kunnen bieden voor een mooi bedrag anderen mee profiteren.
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

danny1407
Forum-lid

danny1407 13 nov 2009 10:34

@Free-rider.....

Mijn mening/idee al gelezen in het verwijderde topic!

Het verkoop topic is prima voor forumleden, ook de 25 posts regel lijkt me prima ter voorkoming van misbruik. (hoewel er altijd een paar zijn die slim denken te zijn, maar daar gaat iedereen heel scherp mee om)

Zoals ik voorstelde, wellicht een geheel apart hoofdstuk waar 1x per maand/na goedkeuring van moderators een leuke aanbieding geplaatst mag worden.
Misschien zelfs ook hier de 25 posts regel toepassen.

Forumleden kunnen ervan profiteren, maar hoeven zich er niet aan te storen.
Wellicht de acties ook maar 1 maand geldig maken?
Daarna gewoon verwijderen?

FacebookS3RSSite

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 13 nov 2009 10:37

[quote="danny1407"]@Free-rider.....
Mijn mening/idee al gelezen in het verwijderde topic!

Het verkoop topic is prima voor forumleden, ook de 25 posts regel lijkt me prima ter voorkoming van misbruik. (hoewel er altijd een paar zijn die slim denken te zijn, maar daar gaat iedereen heel scherp mee om)

Zoals ik voorstelde, wellicht een geheel apart hoofdstuk waar 1x per maand/na goedkeuring van moderators een leuke aanbieding geplaatst mag worden.
Misschien zelfs ook hier de 25 posts regel toepassen.

Forumleden kunnen ervan profiteren, maar hoeven zich er niet aan te storen.
Wellicht de acties ook maar 1 maand geldig maken?
Daarna gewoon verwijderen?

[/quote]

+1 echter besluit tot plaatsen ligt geheel bij mods en geen discussie mogelijk.
What makes the boat go faster?

em
Forum-lid

em 13 nov 2009 10:38

Misschien een idee dat iemand pas iets mag verkopen als hij/zij een x aantal maanden lid is. Hierdoor voorkom je dat iemand zich alleen aanmeld om gelijk iets te kunnen verkopen.

joostvanbezooijen
Forum-lid

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 13 nov 2009 10:48

Ik ben ook voorstander van het aanmaken van een aparte topic onder de hierboven gesuggereerde voorwaarden. Een leuke aanbieding laat ik niet graag aan mij voorbij gaan.

Lijkt me wel verstandig dat de aanbieder zich met naam en toenaam bekend maakt en dus niet met een wazige inlognaam en dito avatar allerlei anonieme onzin kan roepen. Daar kan die persoon of firma dan op aangesproken worden en dan kijken ze volgens mij wel uit met wazige acties. Dat schendt tenslotte hun (goede) naam.

rene1
Forum-lid

rene1 13 nov 2009 10:50

25 posts regel vind ik ook prima.
Als er toch eens interessante acties geplaatst worden door iemand met minder dan 25 posts kunnen wat mij betreft de mods hier over oordelen.
Misschien is het handig dat de mod er in zulke gevallen even een opmerking ter goedkeuring onder plaatst.
De mod is de scheidsrechter, geen discussie mogelijk.

perik
Forum-lid

perik 13 nov 2009 10:51

[quote="SpEric"]Ik vind dat het verkoop topic wel voor en door forummers moet blijven.
25 regel is misschien wat kort door de bocht en er zijn zoals ik forummers die niet alleen
privé spullen hebben, maar wel voor mede forummers wat leuks kunnen betekenen. Voor de mede forummers kan dan best leuk zijn als dat wat meer doorkomt denk ik.

Maar het moet dan wel uit de privé sfeer worden aangeboden en niet uit bedrijfsnaam denk ik om het niet een marktplaats te laten worden.
Richt het anders zo in, dat het niet direct via e-mail kan worden geregeld. Dan verplicht je de verkoper om wel op het forum te blijven komen en niet een zgn aanbieding met naam en toenaam er 1-maalig op te zetten. Voor de snelle handel zal het dan al te veel moeite zijn denk ik.[/quote]

Hier ben ik het niet mee eens, dit is m.i. nu juist het probleem: bedrijven die vanuit een soort privé sfeer aanbiedingen gaan doen op een consumentenforum. Ik sluit me aan bij bovenstaande: maak dan een apart te koop topic waar bedrijven/handelaren kunnen adverteren, waarbij ook duidelijk is welk bedrijf het is. Dan zijn we gelijk af van de discussies daarover, en over spam, in andere topics. Welk belang heeft dit forum er eigenlijk bij dat handelaren lang op het forum blijven? Voor de forummers zijn interesante aanbiedingen van eenmalige adverteerders denk belangrijker dan winkeliers die blijven plakken.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 13 nov 2009 11:02

[quote="Freerider"]Ik heb net een topic gesloten dat niet aan de huidige verkoopregels voldoet.
Dit terwijl het wel een leuke aanbieding voor veel forummers was.[/quote]
De vraag is of dat nu wel zo'n leuke aanbieding was. Het bedoelde wielsetje wordt overal net boven de 200 euro aangeboden, met een prijs van 190euro praten we dus over (max!) een procent of 10 korting. Om voor dit soort aanbiedingen een apart topic te gaan maken gaat mij iets te ver. Voor echt spectaculaire aanbiedingen is wellicht een uitzondering te overwegen. Maar ook dan alleen voor actieve leden. Er zijn voldoende voorbeelden van leden die zeer waardevolle bijdragen leveren aan het forum zonder dat direct of indirect te linken aan hun (internet)shop. Een forum is in mijn ogen een plek waar je moet 'brengen' en 'halen'. Niet alleen maar profiteren.

[quote="Freerider"]In het topic wordt daarom al geopperd dat er misschien een soort uitzonderingsbeleid moet komen voor dit soort acties.
Ook met de huidige 25posts regel zijn we niet helemaal gelukkig, deze is een beetje uit nood geboren. Bij gebrek aan een betere manier om handelaren zonder binding met het forum te weren.[/quote]
Vasthouden aan de 25posts regel, mag w.m.b. zelfs naar 50. Ik stoor me mateloos aan 24 berichten met alleen maar "mooi!", "Leuk" of ":)" van leden die duidelijk alleen maar op weg zijn naar 25 berichten.

speric
Forum-lid HC

speric 13 nov 2009 11:11

Het gaat mij niet om een winkelier die komt verkopen, maar een (actief)forumlid dat in de fietsenbranche werkzaam is.
Het plakken gaat er dus niet om om hier te hangen, maar eventuele 1 maalige posters, het wat moelijker maken.
Een apart topic voegt niet meer toe dan marktplaats.
Leuke aanbiedingen zijn de extra's, complete fietsen en groepen, vind je bij diverse winkels, dat hoeft hier niet persé.

Alles wat ik bijv hier te koop aanbied, is door mij zelf gebruikt en bied ik als zodanig ook vanuit mijn naam aan.

Met naam en toenaam is opzich niet verkeerd, maar laat de communicatie via het forum lopen.

Een andere optie is om het zo te houden en een ieder die denkt dat hij een uitzondering nodig heeft ( te weinig posts, iets leuks ) vraagt het aan via een Moderator.

Het moet het liefst wel voor en door liefhebbers blijven.

Plaats reactie