Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Hoeveel train jij Nu ?

mm1980
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 okt 2009 22:12

mm1980 29 nov 2009 13:25

Beste Forumleden,

Een algemene vraag aan iedereen : Hoeveel uur of km trainen jullie met al diet heerlijke weer wat we de laatste weken hebben?

Ik zelf zit momenteel vaker in de sportschool dan op de fiets , Ik zit 3 uur per week op spinning dan en3 uur cardio ( Rennenen steppen )
En als de mogenlijkheid er is om tussen de buien door te fietsen zal ik dat niet laten natuurlijk !! . Deze week 145 km buiten gefietst met een gemiddelde van 26,7 ( Niet heel hard maar de windt was mijn tegenstander).

Graag hoor ik van jullie hoe en hoeveel jullie trainen ?

Groeten Mike
Pinarello fp3
Trek Madone 4.5

eelcoz

eelcoz 29 nov 2009 13:30

Ik heb afgelopen week 131 km buiten gefietst en voor de rest niets gedaan. De week ervoor 146 km. Het is wel een kwestie van een beetje plannen met dit weer, maar gelukkig zijn mijn werktijden enorm flexibel, dus die kan ik erop aanpassen.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5946
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 29 nov 2009 14:27

ik train minder dan in de zomer maar blijf wel door trainen. Gewoon een beetje de vorm op peil houden. Als het eens redelijk weer is op een vrije dag dan lekker 3 uurtjes buiten wegtrappen. En verder in de sportschool spinnen en krachttraining.

Ik kom zo uit op 4-6 uur per week terwijl ik 's zomers zo'n 10 uur per week op de fiets doorbreng. Ik probeer nu tijdens spinnen ook vaak rustig te rijden. Lekker een uurtje de benen laten rondtollen, niet teveel weerstand erop gooien en daarna nog even de sauna in. Ik spin 2-3 keer per week en maar een keer echt intensief.
Live fast; die young. mijn blog

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 29 nov 2009 15:05

ik train vooral het bankzitten :P het fietsen staat op een laag pitje nu...
accepteren kun je leren!

eelcoz

eelcoz 29 nov 2009 15:26

Het zal trouwens ook sterk te maken hebben met hoe je met je fiets omgaat. In een ander topic viel mijn mond open van verbazing dat mensen hun fiets poetsen en poetsen en nog eens poetsen. Ik heb daar verder geen oordeel over hoor, het viel me gewoon op. Zo ken ik ook wel mensen die bewust niet fietsten met slecht weer, omdat hun fiets dan te vies wordt. Zelf heb ik daar totaal geen last van; ik maak m'n fiets heus wel schoon, maar ik sta niet na iedere rit uitgebreid te poetsen.

De belangrijkste (weergerelateerde) redenen om niet te gaan fietsen zijn urenlange (harde) regen en gladheid. Voor de rest vind ik het niet zo'n probleem, hoewel ik natuurlijk ook het liefste in het zonnetje fiets.;)

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 29 nov 2009 15:39

Ik blijf zoveel mogelijk door fietsen al regent het. Alleen vervelend om rond te fietsen met natte/koude voeten.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

silvanol.l
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jun 2009 00:35

silvanol.l 29 nov 2009 16:25

Goed om te weten , ik die dacht dat ik alleen stil viel in de winter.
Vorige week niets , de weken ervoor ±180km over 4 dagen en dan ook nog omwille van veel stempellen op het werk (crisis).

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1997
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 29 nov 2009 16:49

Ik ben nog wat grieperig en doe even niets, maar het streven is toch wel om minimaal 2 keer per week te spinnen en 100 duurkilometers te maken. En als ik tijd/zin over heb nog een of twee keer te hardlopen.

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 29 nov 2009 16:59

Ik train zodra het weer het toelaat, dus geen regen en niet donker. Dus eigenlijk alleen in het weekend, soms wat eerder weg van het werk als het goed weer is.

eelcoz schreef:Het zal trouwens ook sterk te maken hebben met hoe je met je fiets omgaat. In een ander topic viel mijn mond open van verbazing dat mensen hun fiets poetsen en poetsen en nog eens poetsen. Ik heb daar verder geen oordeel over hoor, het viel me gewoon op. Zo ken ik ook wel mensen die bewust niet fietsten met slecht weer, omdat hun fiets dan te vies wordt. Zelf heb ik daar totaal geen last van; ik maak m'n fiets heus wel schoon, maar ik sta niet na iedere rit uitgebreid te poetsen.


Ik moet m'n fiets wel elke keer schoonmaken, aangezien de stalling op de slaapkamer is...
Eenvoud kenmerkt het ware.

Gebruikersavatar
pinaride
Forum-lid
Berichten: 337
Lid geworden op: 30 jan 2009 15:21

Gebruikersavatar pinaride 29 nov 2009 17:07

Dankzij woon-werk op de racefiets maak ik nog redelijk wat kilometers per week. (150km) Daarnaast zit ik twee avonden op de Tacx, zo'n 1 uur per keer, en rij ik op zondag 'n ritje van zo'n 2 tot 3 uur. Al met al kom ik gemiddeld wel aan de 200km.
<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!

Gebruikersavatar
joostvanbezooijen
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 29 nov 2009 17:58

Ik ben in afwachting van mijn nieuwe frame en heb mijn oude frame al een tijdje geleden verkocht. Ik ben dus veroordeeld tot de sportschool tot begin december. Ik spin 2 x per week en doe 2 x per week circuittraining. Ik heb wel gebaald met die paar mooie dagen afgelopen maand. Maar aan de andere kant, dat maakt de fietshonger straks alleen maar groter.

Plaats reactie