Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Racefietsen niet aan te slepen

tinn
Forum-lid

tinn 22 dec 2009 18:39

Vandaag gelezen op de site van de Telegraaf (dat dan weer wel):

Verkoop racefietsen racet bergop in Nederland.

Vos claimt zelfs een groei van 25% in 2009.
Leef! Fiets!

bibske
Forum-lid

bibske 22 dec 2009 18:46

De reacties op het artikel zijn ook best grappig!

jorisb
Forum-lid

jorisb 22 dec 2009 18:54

Lijkt erop dat racefietsers niet heel erg populair zijn bij de Telegraaf lezers.

eelcoz

eelcoz 22 dec 2009 18:56

Ach ja, de gebruikelijke reacties van 1-celligen.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 22 dec 2009 19:29

Jorisb schreef:Lijkt erop dat racefietsers niet heel erg populair zijn bij de Telegraaf lezers.

Telegraaflezers zijn ook niet populair onder racefietsers.
Als ik er eentje zie lopen probeer ik 'm altijd plat te rijden :D
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

gijs01
Forum-lid

gijs01 22 dec 2009 20:08

Jorisb schreef:Lijkt erop dat racefietsers niet heel erg populair zijn bij de Telegraaf lezers.

Wat een onzin, de Telegraaf heeft juist een fantastische sportredactie. Raymond Kerckhofs is scherp maar zeer constructief. Als hij zich er niet vor inzet zitten we dit jaar weer te kijken hoe Menchov misschien 5e wordt in de Tour.

Je ziet nu bewegingen bij Rabo: Van Houwelingen gaat mee naar de Tour, Boom wordt gebracht en Gesink wordt kopman. Eindelijk weer Hollanders van voren!

Gesink kan zeer top 10 rijden en ik denk zelfs meer ook. Gesink heeft mijns inziens een kleine kans dat hij op het podium kan rijden. Mee eens?
Camerig is prachtig!

jorisb
Forum-lid

jorisb 22 dec 2009 20:13

ehh Gijs, ik geloof dat je me niet helemaal begrijpt. Ik had het over de telegraaf lezers gezien de reacties bij het artikel. Dat heeft helemaal niets met de sportredactie te maken.

Misschien had ik er een smilie bij moeten zetten.

eelcoz

eelcoz 22 dec 2009 20:14

Gijs01 schreef:

Wat een onzin, de Telegraaf heeft juist een fantastische sportredactie. Raymond Kerckhofs is scherp maar zeer constructief. Als hij zich er niet vor inzet zitten we dit jaar weer te kijken hoe Menchov misschien 5e wordt in de Tour.

Je ziet nu bewegingen bij Rabo: Van Houwelingen gaat mee naar de Tour, Boom wordt gebracht en Gesink wordt kopman. Eindelijk weer Hollanders van voren!

Gesink kan zeer top 10 rijden en ik denk zelfs meer ook. Gesink heeft mijns inziens een kleine kans dat hij op het podium kan rijden. Mee eens?

En dat komt allemaal door de Telegraaf?

Laatst zag ik die hoofdredacteur op televisie en toen wist ik weer genoeg. Mijn God, wat een kansloze gast.

gijs01
Forum-lid

gijs01 22 dec 2009 20:23

eelcoz schreef:
Gijs01 schreef:

En dat komt allemaal door de Telegraaf?

Laatst zag ik die hoofdredacteur op televisie en toen wist ik weer genoeg. Mijn God, wat een kansloze gast.

Ik denk dat gecombineerde druk vanuit de media (Nos en Telegraaf) zeker van invloed is op de beslissingen binnen Team Rabobank. Natuurlijk niet alleen de Telegraaf maar dat zeg ik ook niet.

Ieder zijn opvatting en ik smijt de privékatern ook direct weg maar de Telesport en de DFT waardeer ik zeer.
Camerig is prachtig!

foosho
Forum-lid

foosho 22 dec 2009 20:41

Ach, de Telegraaf :rolleye: ;) De reacties zijn iig het lezen niet waard, ook nu.nl (e.d.) hebben er steeds meer onder te lijden, van die simpletons die maar wat schreeuwen..

Nederlandse renners doen het natuurlijk altijd goed, daar heb je de NOS / Telegraaf / .. niet voor nodig om dat te weten, moeten er natuurlijk wel nederlandse klasbakken voor zijn..

rubenio
Forum-lid

rubenio 22 dec 2009 20:50

Ik denk dat de fietsenverkoop in Nederland vooral qua kwaliteit te maken heeft met dat de racefiets meer een statussymbool is geworden. Op dezelfde manier als dezelfde of betere auto willen rijden als de buurman. Tegenwoordig zijn er veel mensen die denken dat ze voor 1 of 2 rondjes trainen per week direct een racefiets van +2K nodig hebben. Fietsenmarkt profiteert hier natuurlijk wel mooi van mee.

beetje offtopic maar;

Ik vind het toch wel frapant dat (nu dan toevallig ook op de website van de Telegraaf waarvan de integriteit door sommige in twijfel word getrokken) ook wanneer er op andere nieuwsfora er zo vaak negatieve reacties verschijnen door bezoekers over "racefietsers".
Kennelijk is een deel van deze opmerkingen toch wel gegrond.
Als ik voor mezelf spreek dan heb ik ook wel eens een paar onhandige manoeuvres gefietst waaruit ik zo'n reactie wel kan begrijpen. Probeer daar nu ook wel op te letten.
Misschien zou het beter zijn om voordat je op je fiets springt een wat meer empatische houding naar niet-racefietsers mee te nemen...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 dec 2009 21:04

Nee, die Telegraaf lezers zijn gewoon 1 cellig. Ik krijg gemiddeld toch ook wel minimaal 1 keer per training geen voorrang van een automobilist. Zijn dan alle automobilisten @#*$(@#$ en *$%*#$%# ? Ja er zijn te veel racefietsers die zich niet weten te gedragen, maar de over grote meerderheid gedraagd zich gewoon netjes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie