heb een nieuwe fiets gezien, en twijfel een beetje om hem te kopen;
frame: camoso alu
groep: campagnolo chorus
crankstel: fsa gossamer
wielen: fulcrum evolution 5
wat mag dat volgens jullie zowat kosten en zit ik dan met degelijk materiaal qua frame en wielen en crankstel?
alvast bedankt voor de info,
bjorn
nieuwe fiets
Zou vooral blijven twijfelen, dit klinkt twijfelachtig, zeker als je er een bedrag van tegen de 2000 euro aan wilt uitgeven.
Ik heb de site van Camoso even zitten bekijken. Hoe weet je of dit een goed frame is?
Chorus is een hele mooie groep, maar ik zou er wel voor zorgen dat de rest van je fiets daarbij past, anders is het een vlag op een modderschuit. De crank omruilen voor een FSA is zonde imho.
Dan beter Centaur nemen (bijv. CAAD9) met bijvoorbeeld Zondawielen op een mooie alu-fiets met bijpassende onderdelen. Je hebt dan tenminste een fraaie fiets. Pedalen kunnen dan bijvoorbeeld Look Keo worden.
Ik heb de site van Camoso even zitten bekijken. Hoe weet je of dit een goed frame is?
Chorus is een hele mooie groep, maar ik zou er wel voor zorgen dat de rest van je fiets daarbij past, anders is het een vlag op een modderschuit. De crank omruilen voor een FSA is zonde imho.
Dan beter Centaur nemen (bijv. CAAD9) met bijvoorbeeld Zondawielen op een mooie alu-fiets met bijpassende onderdelen. Je hebt dan tenminste een fraaie fiets. Pedalen kunnen dan bijvoorbeeld Look Keo worden.
voor een bedrag van 2000 euro heb je tegenwoordig al erg mooie en goede fietsen.
Zo heb ik al eens een Wilier izoard, ultegra, fulcrum r7 langs zien komen voor 1899
voor een toerfietser vraag ik me sowieso of chorus wel de goede groep is. Ultegra/centaur volstaat echt prima voor toerders. Daar kan je best geld op besparen dat je in het frame kunt steken. Wielen zijn wel belangrijk, maar die fulcrum R5 zijn best oke.
Zo heb ik al eens een Wilier izoard, ultegra, fulcrum r7 langs zien komen voor 1899
voor een toerfietser vraag ik me sowieso of chorus wel de goede groep is. Ultegra/centaur volstaat echt prima voor toerders. Daar kan je best geld op besparen dat je in het frame kunt steken. Wielen zijn wel belangrijk, maar die fulcrum R5 zijn best oke.
Dat kan ook wel en als die mannen er tevreden mee zijn dan zegt dat ook wel iets.
Maar hoeveel informatie vind je zelf dat je nodig hebt als je een paar duizend euro gaat uitgeven aan een fiets? Gebruikerservaringen zijn dan belangrijk voor mij, maar tests en metingen ook wel. En gegevens over de betrouwbaarheid, gaat zo'n frame al een tijdje mee en zijn er weinig klachten en geen terugroepacties? Dit forum is voor mij dus ook belangrijk. Zoek eens op Camoso. Vind je niks, dan zijn er niet heel veel mensen die ermee rijden. Wil jij het dan wel uitproberen?
Maar hoeveel informatie vind je zelf dat je nodig hebt als je een paar duizend euro gaat uitgeven aan een fiets? Gebruikerservaringen zijn dan belangrijk voor mij, maar tests en metingen ook wel. En gegevens over de betrouwbaarheid, gaat zo'n frame al een tijdje mee en zijn er weinig klachten en geen terugroepacties? Dit forum is voor mij dus ook belangrijk. Zoek eens op Camoso. Vind je niks, dan zijn er niet heel veel mensen die ermee rijden. Wil jij het dan wel uitproberen?
IK heb mijn beslissing genomen , en mijn fietsje gaan kopen, iedereen heel hard bedankt voor de info; het is een camoso geworden met campa chorus , look keo pedalen, en de fulcrumR5 evolution erop. ik denk dat ik mij moet aansluiten bij het feit dat fietsen een passie is , en als de verliefdheid op zo'n fiets er is het de helft van de motivatie is. Natuurlijk wel belangrijk dat je ermee kan doen wat je wil, vb. compaq ; triple; dat er moet opstaan als je anders de bergtoppen niet opraakt, maar een kilootje meer of minder van frame lijkt me niet zo belangrijk, dan ligt de prestatie volgens mij enkel aan het ventje dat erop zit! en geef toe je rijdt toch altijd beter op een fiets waar je op kickt dan op een zeer degelijk kwalitatief oerlelijk ros. foto's komen nog, maar kan haast niet wachten tot de sneeuw gesmolten is om met mijn fietsje naar buiten te stormen.