Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

tips tweedehands carbon

cervela
Forum-lid

cervela 12 jan 2010 11:53

hey jongens ik ben een zeer interessante advertentie tegengekomen van iemand die zijn carbon cervelo r3 met DA en de hele rimram weg doet voor 2500 euro (is nog steeds veel geld, maar in vergelijking met de nieuwprijs.....)

nu ben ik wel wat achterdochtig ivm de kwaliteit van het frame vanwege de lage prijs.

kunen jullie me enkele tips geven over hoe ik kan checken of dat frame nog in topvorm is?

gijs01
Forum-lid

gijs01 12 jan 2010 12:26

Ik meen dat ik hem heb gezien, mooie kar die R3. Ik zou een afspraak maken en het frame nalopen op krassen en butsen. Met name op het bracket, balhoofd, voorvork en achterbrug. Ook zou ik de kassabon opvragen en deze nalopen op de datum en de FM bellen of hij kan bevestigen wat de staat van de fiets is.

Let ook op, Je hebt een nieuwe S1 met Ultegra 6700 voor +/- 2500,- (salden en vos) en dat is ook een fantastisch frame en die groep is om te zoenen. De S1 staat niet zo ver van de oude R3 af. Dat zou ik meenemen in je afweging.

Ik heb zelf een Colnago C50 2e hands gekocht, weliswaar bij de dealer maar ook daar is de garantie niet vergelijkbaar met een nieuwe fiets. De C50 was echter zo voordelig dat ik er geen nieuwe vergelijkbare Colnago voor had gevonden. De C50 is een topmodel, een comfortabele versie van de EPS. De CX1, hoewel een zeer stoere fiets, zit daar net onder en is ook een harde stijve plank wat mij als tourder minder past

Laat je even weten hoe de ontwikkelingen zijn?
Camerig is prachtig!

cervela
Forum-lid

cervela 12 jan 2010 12:41

waar ik vooral bang van ben is dat het frame al wat "lam gereden" is, en ik weet niet goed hoe je dit op een kort testritje kunt zien/voelen

idd voor die prijs heb je al een s1 met ultregra, maar dat is toch niet hetzelfde vind (mr das eerder persoonlijk) en bovendien moet je voor salden en vos al naar nederland en das toch weer een serieuze verplaatsing om te gaan kijken/bestellen en vervolgens nog eens teug om te gaan halen vind je niet?

alvast bedankt voor de reactie

gijs01
Forum-lid

gijs01 12 jan 2010 12:52

Een lam gereden frame? Dat kan ik als tourder niet voelen. Ik kan het me ook niet voorstellen dat een jonge Cervelo al lam is, Carbon is zo hard.

Ik weet niet waar u exact woont maar u zou dan ook eens kunnen praten met www.hopmansfietsgigant.nl in Roosendaal. Da's 30 minuten vanaf Antwerpen.

Beter is echter de vakman bij u in de buurt.
Camerig is prachtig!

cervela
Forum-lid

cervela 12 jan 2010 12:56

deze angst komt vooral voort uit mn recente valpartij waarbij mn fiets eigenlijk niets aan te zien is maar wel kraakt en piept langs alle kant en het is wel degelijk mn kader, vandaar dat ik wat onzeker ben over het feit dat er in carbon ook onzichtbare scheuren in kunnen zitten

gijs01
Forum-lid

gijs01 12 jan 2010 13:10

heeft u de FM al geraadpleegd?
Camerig is prachtig!

cervela
Forum-lid

cervela 12 jan 2010 13:15

dit ligt een beetje gevoelig want ik ben zeer regelmatige klant bij mn FM en hij me ook al veel "plezierkes" gedaan, maar hij is wel verschrikkelijk duur om nieuw materiaal te kopen, en daarom schiet ik nu wel onder zn duiven door niet bij hem te kopen ziet u, ik durf hem dus niet goed om raad te vragen :D

of bedoelt de FM van de fiets in kwestie?

gijs01
Forum-lid

gijs01 12 jan 2010 13:20

Waarom bent u zo terughoudend? U wenst toch de fiets te vervangen? Dan mag u toch advies vragen?

Ik zou de FM voorwenden dat dit uw winterfiets betreft die u van een familielid heeft overgenomen.
Camerig is prachtig!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jan 2010 13:38

Gijs01 schreef:Ik meen dat ik hem heb gezien, mooie kar die R3. Ik zou een afspraak maken en het frame nalopen op krassen en butsen. Met name op het bracket, balhoofd, voorvork en achterbrug. Ook zou ik de kassabon opvragen en deze nalopen op de datum en de FM bellen of hij kan bevestigen wat de staat van de fiets is.

Let ook op, Je hebt een nieuwe S1 met Ultegra 6700 voor +/- 2500,- (salden en vos) en dat is ook een fantastisch frame en die groep is om te zoenen. De S1 staat niet zo ver van de oude R3 af. Dat zou ik meenemen in je afweging.

Als je eigenaar niet kent en niet zeker kan zijn van de geschiedenis zou ik niet licht gewicht spul 2e hands kopen. Een valpartij kan intern veel schade opleveren zonder dat er aan de buitenkant ook maar een schrammetje zit.

Een nieuwe S1 komt toch echt niet in de beurt van een R3, ook al is die van een paar jaar geleden. Het gewichtsverschil is al een halve kg.
Maar voor €2500 zou ik een nieuwe fiets kopen en niet iets van Marktplaats af.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

cervela
Forum-lid

cervela 12 jan 2010 13:44

dat is nu juist hetgene waar ik bang van ben, en daarom vroeg ik me af of er geen enkele manier is om dit te controleren?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jan 2010 13:51

Niet als consument.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

cervela
Forum-lid

cervela 12 jan 2010 13:54

hoe zou de FM dit doen?

want ik koers nu 2 jaarop de weg en 4 in het veld, dus kan mn plan wel trekken qua sleutelwerk en zo, dus...

Plaats reactie