Alles over vakanties op én met de fiets

Hotel in de buurt van Mont-Ventoux

rubenm
Forum-lid

rubenm 12 apr 2011 20:40

Goedendag!
Mijn ouders en ik zijn van plan om op vakantie te gaan. De bedoeling is dat ik ga fietsen :D en zij gaan stadjes bezoek en al die toestanden. Nu zijn we vandaag naar een reisbureau geweest en hebben we al eens raad gevraagd. We zijn er nog niet uitgekomen. Nu, ik wil natuurlijk na de Provence, Mont-Ventoux om dat de "absolute berg" is die iedereen wel eens beklommen moet hebben. We hebben een aantal hotelletjes bekeken maar hebben toch niet dat gevonden. Nu hebben ze een hotteltje gevonden in de Dolomieten wat ze wel zagen zitten. Ik wil wel absoluut naar de Mont-Ventoux!!!
Hebben jullie miscchien een leuke tip voor een hotel: (zodat ik mijn ouders alsnog naar id buurt van de Mont-Ventoux kan krijgen ;p)
- omgeving Mont-ventoux: in een straal van 30 km.
- max prijs per persoon 80 euro/dag
- voorzieningen: iets voor mijn fiets te stallen en voor de rest moet het niet een speciaal hotel zijn voor wielrenners die de Mont-Ventoux willen beklimmen.

Alvast bedankt!
Bianchi Via Nirone

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 12 apr 2011 21:02

Hotel le Beffroi midden in het oude stadscentrum van vaison la romain (zie http://www.le-beffroi.com/)
op 25 km van Bedoin en 12 van Malaucene.

mooi oud hotel in het Middel eeuws oude stadshart.
prachtige tuin
zeer goede keuken

ik ben er dit jaar verbleven tijdens een kort hemelvaart vakantie.
[img=https://lh6.googleusercontent.com/_8Nqk ... %20001.jpg]
Live fast; die young. mijn blog

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 12 apr 2011 21:10

Hotel 'Les Geraniums' in Le Barroux 'klik' is erg fraai gelegen tussen de Mont Ventoux en de Dentelles de Montmirail. Prijs en fietsenstalling voldoen ook nog eens aan je criteria en..., het restaurant van Les Geraniums geniet een zekere reputatie;).

Le Barroux ziet er dus zo uit:

[IMG=http://img824.imageshack.us/img824/8966/dscn0705s.jpg]

[IMG=http://img189.imageshack.us/img189/931/dscn0708w.jpg]
60 x Ventoux

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 12 apr 2011 21:12

Een paar jaar geleden heb ik overnacht bij Le Logis Du Chateau in Vaison La Romaine. Op zich een prima hotel met een prachtig mooie ligging. Er was een zeer kleine ruimte beschikbaar voor de fietsen, dus die hebben we maar in de auto gehouden die je kwijt kunt in de overdekte parkeergarage. Staat me bij dat het hotel recentelijk gemoderniseerd is.

Afgelopen jaar heb ik bij een particulier een vakantiehuisje gehuurd in Malaucene, aan de voet van de Mt Ventoux. Persoonlijk wil ik niets anders meer. Het is in elk geval goedkoper dan in een hotel.
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 12 apr 2011 23:46

Moest ik in jouw plekzijn en graag bergop fietsen ik wist het wel : dolomieten een paradijs voor klimmers en 5X mooier dan die "mytische " mont-ventoux
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

markoes
Forum-lid

markoes 13 apr 2011 00:14

Kijk eens op www.chaletbeyond.nl. Ben al twee keer bij ze geweest in de zomer op Alpe Dhuez. Sinds dit jaar hebben ze ook accommodatie nabij de Mont Ventoux.
:)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 apr 2011 00:35

[quote="fiedoo"]Moest ik in jouw plekzijn en graag bergop fietsen ik wist het wel : dolomieten een paradijs voor klimmers en 5X mooier dan die "mytische " mont-ventoux[/quote]

Waarbij je dan maar even voorbij gaat aan al het andere wat de Provence te bieden heeft.....
Het totaalplaatje Provence is echt wel heel wat breder dan de Dolomieten.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

pinarello
Forum-lid

pinarello 13 apr 2011 08:31

[quote="Daniel1975"][quote="fiedoo"]Moest ik in jouw plekzijn en graag bergop fietsen ik wist het wel : dolomieten een paradijs voor klimmers en 5X mooier dan die "mytische " mont-ventoux[/quote]

Waarbij je dan maar even voorbij gaat aan al het andere wat de Provence te bieden heeft.....
Het totaalplaatje Provence is echt wel heel wat breder dan de Dolomieten.[/quote]

Oh? Leg eens uit dan.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 apr 2011 13:28

Als zijn ouders nog iets meer willen zien dan een paar bergen dan ben je toch snel uitgekeken in de Dolomieten. In de Provence is een stuk meer te zien. En qua fietsen is het ook zeker geen straf. In juli/augustus is het alleen wat druk en vaak wel erg heet. De Provence is qua fietsgebied mooier in mei/juni en september/oktober.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

edwin01
Forum-lid

edwin01 13 apr 2011 13:54

De Provence is geweldig! Schitterende omgeving, prima wijn, befaamde keuken op basis van streekproducten, een zo goed als 100% weergarantie, klassieke opgravingen (voor de geïnteresseerden). Alle zaken die het leven naast fietsen zo aangenaam maken....

Zucht.......!

timper
Forum-lid

timper 13 apr 2011 19:59

Inderdaad, dit jaar voor de derde keer op rij naar ginder en da's niet toevallig ;)
UIteraard voor de Mont Ventoux (een verslaving) maar de regio er rond is gewoon prachtig. De sfeer alleen al :)
Natuurlijk zijn Alpen, Dolomieten en vele andere ook aanraders.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

roeieber
Forum-lid

roeieber 13 apr 2011 22:08

Heb in 2010 een illa gehuurd, dezelfde mensen hebben ook appartementen in Crestet (tussen Vaison en Malaucene). Zijn superaardige mensen en alles goed in orde.
http://www.domaineducrestet.com/domaine ... tet-nl.htm
I Am SpeCiAliZed

Plaats reactie