goede alu fiets of carbon
Ik wil een andere fiets maar twijfel of ik een goede aluminium of een carbon zal nemen. Ik ben 1.90 en weeg 90.
Ik zit nu te denken aan een sensa lombaria ultegra (incl quasar QA30 wheels)
Wie helpt mij met het maken van de juiste keuze.
Ik zit nu te denken aan een sensa lombaria ultegra (incl quasar QA30 wheels)
Wie helpt mij met het maken van de juiste keuze.
Zelf zou ik eerder voor high end aluminium gaan dan voor een simpel carbon frame, het gewicht licht namelijk ongeveer gelijk maar dingen als stijfheid en comfort zijn veel beter in balans bij een beter frame!
Een goed aluminium frame is zijn geld dan dubbel en dwars waard!
Een goed aluminium frame is zijn geld dan dubbel en dwars waard!
mijn Flickr
-
patmaessen
- Forum-lid
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22
Heb voor hetzelfde probleem gestaan. Maat en gewicht zijn bij mij vrijwel identiek. Heb gekozen voor een Red Bull Pro Sl (Alu) 4000 model 2010, volledig dura ace afgemoteerd voor 2250. Is gewoon een top high end alu fiets. Een top high end carbon frame kost helemaal klaar bij sommige merken meer dan het dubbele. Succes met je keuze.
-
patmaessen
- Forum-lid
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22
Denk dat je zelf je keus al gemaakt hebt 
Natuurlijk ben ik wel mezelf aan het voorbereiden, maar hoor wel graag wat ervaringen van anderen. Het maakt immers niet uit welk merk je kiest. In bijna alle reviews lees je alleen maar positieve ervaringen.
Ik zou dus graag weten, welke stijfheid gewenst is voor carbon en hoe ik dit ga merken.
Ik wil dit jaar oa de jan jansen classic rijden, limburgs mooiste en de alpe duez gaan beklimmen. Dat is ook de reden dat ik een andere fiets overweeg.
Met mijn Umbria met dubbel krankstel (52, 42) kom ik waarschijnlijk niet boven en kan mijn fiets upgraden naar een triple (kosten zijn dan ongeveer € 250) of ik vervang mijn fiets en neem dan in alles een klasse hoger (Carbon ipv Alu, Quasar QA30 Wielen en Ultegra ipv 105). In afwachting van jullie ervaringen.
En inderdaad de Lombardia vind ik wel erg sexie ;<)
Ik zou dus graag weten, welke stijfheid gewenst is voor carbon en hoe ik dit ga merken.
Ik wil dit jaar oa de jan jansen classic rijden, limburgs mooiste en de alpe duez gaan beklimmen. Dat is ook de reden dat ik een andere fiets overweeg.
Met mijn Umbria met dubbel krankstel (52, 42) kom ik waarschijnlijk niet boven en kan mijn fiets upgraden naar een triple (kosten zijn dan ongeveer € 250) of ik vervang mijn fiets en neem dan in alles een klasse hoger (Carbon ipv Alu, Quasar QA30 Wielen en Ultegra ipv 105). In afwachting van jullie ervaringen.
En inderdaad de Lombardia vind ik wel erg sexie ;<)
Hier over de Sensa Lombardia:
[img=http://cms.teaw.de/cms_readpic.php?id=8 ... sabikes.de]
[img=http://cms.teaw.de/cms_readpic.php?id=8 ... sabikes.de]
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
IK vind dit wel een goeie, er is een soort beeld of idee dat carbon het allerbeste is. Maar als je in het segment zit waar ik in zou kopen, zou ik inderdaad een heel mooi afgemonteerde alu kunnen kopen of een wat minder afgemonteerde carbon. Dus ergens zit een grens. Waar wordt carbon beter dan alu, vanaf welk niveau?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Da's een goeie vraag inderdaad 
Even kijken:
Het gewicht: Er zit een alu vorkbuis bij, dus het eventuele gewichtsvoordeel van carbon is al meer dan weg (tov goed alu frame met full carbon vork)
Stijfheid: Ziet er goed uit, maar een gemiddeld alu frame haalt dit ook makkelijk.
Comfort: Da's de grote onbekende, high-end, slimgevezelde carbon frames dempen goed trillingen, maar als ze het wat anders en/of dikker vezelen kan het zo hard als een plank zijn.. Maar, normaal gesproken gaat het comfort voordeel wel naar carbon toe.
Kwetsbaarheid: Carbon iets meer, maar zo'n high-end, dunwandig alu frame kent ook wel z'n grenzen.
Ik denk dat je het zo aardig hebt (?)
Even kijken:
Het gewicht: Er zit een alu vorkbuis bij, dus het eventuele gewichtsvoordeel van carbon is al meer dan weg (tov goed alu frame met full carbon vork)
Stijfheid: Ziet er goed uit, maar een gemiddeld alu frame haalt dit ook makkelijk.
Comfort: Da's de grote onbekende, high-end, slimgevezelde carbon frames dempen goed trillingen, maar als ze het wat anders en/of dikker vezelen kan het zo hard als een plank zijn.. Maar, normaal gesproken gaat het comfort voordeel wel naar carbon toe.
Kwetsbaarheid: Carbon iets meer, maar zo'n high-end, dunwandig alu frame kent ook wel z'n grenzen.
Ik denk dat je het zo aardig hebt (?)
ok, maar wat bedoel je nu exact.
dat de sensa lombardia (Qausar 30 wielen, Ultegra afgemonteerd) zijn geld niet waard is tov mijn huidige sensa umbria (Shimano 105 wiels en 105 afgemonteerd) en dat ik beter een mijn alu frame kan houden,met daarbij mijn double crankstel aanpassen om de alpe duez op te komen(kost ook min €250)
dat de sensa lombardia (Qausar 30 wielen, Ultegra afgemonteerd) zijn geld niet waard is tov mijn huidige sensa umbria (Shimano 105 wiels en 105 afgemonteerd) en dat ik beter een mijn alu frame kan houden,met daarbij mijn double crankstel aanpassen om de alpe duez op te komen(kost ook min €250)