Trek 1.5
Hallo iedereen,
Sinds vorig jaar ben ik gebeten door de wielermicrobe en ben nu van plan om me een nieuwe fiets te kopen.
Ik heb eens rondgekeken en heb mijn oog laten vallen op een Trek 1.5.
(link: http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/road/1_series/15/)
Omdat ik nog niet zo erg thuis ben in de wielerwereld vroeg ik me af of dit een goede koop zou zijn... Ik zou hem kopen met de compact (50-34) erop en niet de tripple (50-39-30).
Sinds vorig jaar ben ik gebeten door de wielermicrobe en ben nu van plan om me een nieuwe fiets te kopen.
Ik heb eens rondgekeken en heb mijn oog laten vallen op een Trek 1.5.
(link: http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/road/1_series/15/)
Omdat ik nog niet zo erg thuis ben in de wielerwereld vroeg ik me af of dit een goede koop zou zijn... Ik zou hem kopen met de compact (50-34) erop en niet de tripple (50-39-30).
Hoi Andy,
Misschien heb je al een beetje rondgekeken op het forum?
Grote voorwaarde voor het geven van een beetje advies is het duidelijk maken van je doel.
Ga je wedstrijden rijden, op zondag een rondje om de kerk, toertochten, cyclo's?
Waarom is je oog gevallen op deze Trek?
Gewoon een mooie fiets? (is een hele legitieme reden!)
Is dit ook zo'n beetje het budget wat je voor ogen hebt?
Oh en bereid je maar voor op een hele berg voorstellen en ideeen!!
Grote voorwaarde voor het geven van een beetje advies is het duidelijk maken van je doel.
Ga je wedstrijden rijden, op zondag een rondje om de kerk, toertochten, cyclo's?
Leuke fiets voor weinig geld. Als je echter wekelijsk fietst zou ik een net iets betere fiets kiezen, bijv. de Trek 2.1 of 2.3. Deze fietsen hebben Shimano 105 hetgeen met het oog op duurzaamheid van je fiets eigenlijk wel het minimale is.
Je zou ook eens kunnen kijken naar een Giant Defy of een Duitse prijsvechter (zie de stickey). Ik ben er van overgtuigd dat de aanhangers van die merken je nog gan bestoken met hun voorkeur
Je zou ook eens kunnen kijken naar een Giant Defy of een Duitse prijsvechter (zie de stickey). Ik ben er van overgtuigd dat de aanhangers van die merken je nog gan bestoken met hun voorkeur
Camerig is prachtig!
danny1407 schreef:Hoi Andy,
Sorry voor de onduidelijkheid... Mijn doel is om tijdens de lente en zomer zo een 2 à 3 keer in de week te gaan rijden. Ik ben graag sportief en op die manier raak ik ook enkele overtollige kilo'tjes kwijt.
Als ik een ritje doe is dat meestal tussen de 40 en 60 km.
Mijn oog is op deze Trek 1.5 gevallen omdat ik hem zag staan in een winkel en hij ook in mijn budget past.
Als er nog vragen zijn, vraag maar los
Klik hieronder eens. (onder aan de pagina)
Als je voor dat geld een betere fiets kan vinden heb ik niks gezegd, maar.......
En natuurlijk hopen dat het je maat is.
Klikkerdeklik hiero
Verder zou je eens kunnen kijken naar de 1.7, model 2009.
Iets goedkoper, 105 afgemonteerd. (Math Salden)
En struin alle "hulp gevraagd, nieuwe fiets" topics eens af.
Hier staan echt tientallen fietsen als optie die zeker rond jou budget vallen.
Zoals ik al zei...bereid je maar voor!
Straks zie je door de bomen het bos niet meer.

Ik zou je adviseren wel een stapje hoger te gaan als de 1.5 die je noemde. (zoals gijs01 ook al stelde)
Elke week 100 tot 150 km zal best weleens kunnen oplopen als je de smaak te pakken krijgt.
En dan is er voor hetzelfde geld genoeg te krijgen wat net een tikkie beter is.
Als je voor dat geld een betere fiets kan vinden heb ik niks gezegd, maar.......
En natuurlijk hopen dat het je maat is.
Klikkerdeklik hiero
Verder zou je eens kunnen kijken naar de 1.7, model 2009.
Iets goedkoper, 105 afgemonteerd. (Math Salden)
En struin alle "hulp gevraagd, nieuwe fiets" topics eens af.
Hier staan echt tientallen fietsen als optie die zeker rond jou budget vallen.
Zoals ik al zei...bereid je maar voor!
Straks zie je door de bomen het bos niet meer.
Ik zou je adviseren wel een stapje hoger te gaan als de 1.5 die je noemde. (zoals gijs01 ook al stelde)
Elke week 100 tot 150 km zal best weleens kunnen oplopen als je de smaak te pakken krijgt.
En dan is er voor hetzelfde geld genoeg te krijgen wat net een tikkie beter is.
Ik heb mijn vragen al zo'n beetje gesteld....denk ik.
Voor welke prijs had je die 1.5 eigenlijk gezien?
Ik kwam hem net tegen voor 849,00.
Als jij hem duurder hebt gezien.......voor net onder de 1000 euro zijn er ook heel wat fietsen te vinden met Ultegra afmontage.
Misschien nog melden welke maat je zoekt?
Voor welke prijs had je die 1.5 eigenlijk gezien?
Ik kwam hem net tegen voor 849,00.
Als jij hem duurder hebt gezien.......voor net onder de 1000 euro zijn er ook heel wat fietsen te vinden met Ultegra afmontage.
Misschien nog melden welke maat je zoekt?
Dan zou ik persoonlijk niet echt twijfelen.
Die Basso, afgemonteerd met Campagnolo Mirage......incl pedalen, helm.
En voor die ruim 200 euro die je dan overhoud kan je een wel hele knappe computer en bidons kopen!
(ook daar kan Andromeda je wel aan helpen)
Maar misschien dat iemand anders een beter idee heeft.......
Die Basso, afgemonteerd met Campagnolo Mirage......incl pedalen, helm.
En voor die ruim 200 euro die je dan overhoud kan je een wel hele knappe computer en bidons kopen!
(ook daar kan Andromeda je wel aan helpen)
Maar misschien dat iemand anders een beter idee heeft.......
Die heb ik ook al bekeken en dat is inderdaad een interessante fiets. Maar ik zou graag een fiets hebben die met Shimano is afgemonteerd en als het kan een wit-zwarte of zwart-witte...
Ook is het een struikelblok dat ik in België woon. Dan zou ik al een heel eind moeten rijden om mijn fiets op te halen
.
Toch heel erg bedankt voor de vele tips die je me al hebt gegeven
Ook is het een struikelblok dat ik in België woon. Dan zou ik al een heel eind moeten rijden om mijn fiets op te halen
Toch heel erg bedankt voor de vele tips die je me al hebt gegeven
danny1407 schreef: Oh en voorzichtig met je uitspraken over liever Shimano hoor.
Voor je het weet heb je de Campagnolo maffia op je dak!
Hahaha ! Zal ik maar vlug uitleggen waarom ik een voorstander ben van Shimano