Cervelo R3 of Opera Super Leonardo
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- daniel1975
- Forum-lid HC
Voor de Opera de 55cm en de Cervelo de 54. Hierbij kijk ik naar de bovenbuis, dat is de belangrijkste. De hoogte corrigeer je met je zadelpen.
En welke fiets je moet kiezen? Wil je iets exclusiefs wat je zelden tegen komt op de weg of wil je eenheidscervelaatworst?
En welke fiets je moet kiezen? Wil je iets exclusiefs wat je zelden tegen komt op de weg of wil je eenheidscervelaatworst?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ze zijn allebei perfect op je maat aan te passen.
Je moet vooral naar de balhoofdbuis kijken, je kan niet oneindig veel spacers bijzetten.
- Zadelpen kan omhoog of omlaag.
- Zadel kan naar voor of naar achter.
- Stuurpen kan korter of langer.
Allebei top natuurlijk. Kies vooral wat je zelf wil.
Je moet vooral naar de balhoofdbuis kijken, je kan niet oneindig veel spacers bijzetten.
- Zadelpen kan omhoog of omlaag.
- Zadel kan naar voor of naar achter.
- Stuurpen kan korter of langer.
Allebei top natuurlijk. Kies vooral wat je zelf wil.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Mocht gewicht nog een issue zijn; ik ken de geichten van Opera/ pina niet uit mijn hoofd, maar ik denk dat de R3 een aanzienlijk stuk lichter is! Ik denk zelfs meer dan 300 gram....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als die body 2 bike meting goed werkt voor jou, zal een 56 van Cervélo niet slecht uit de bus komen. Echter, door dat je zadelterug stand op 8,5 cm, kom je met de lengte beter uit met een 54 cm. Dat houdt in dat je misschien in de knoop komt met het zadel- stuurhoogte verschil in de knoop.
Ik ben 1.80 en bijna dezelfde afmetingen, zadelhoogte 76, afstand puntje zadel, tot hart stuur is 56 en een beetje...
Maar mijn zadelterugstand is 6-6,5 cm
Klopt die 8,5 cm, dan zeker een 54. Blijkt dat dat toch kleiner is ( meer dan 1 cm ), dan een 56 van cervélo.
Van de Leonardo zal dan een 550 wellicht de beste zijn, gezien je zadel terugstand. De zithoek ( zitbuis) is kleiner, waardoor je het zadel t.o.v. frame nog groter maakt. Een 57 zal te groot worden dan.
Wel zit je dan weer met de de relatief korte balhoofdbuis. t.o.v. je zadelhoogte.
Is die zadelterugstand heilig, kies dan de kleinste vd 2. Mag het iets kleiner ( meer dan 1 cm), neem dan de grotere.
En probeer ergens op een maatje 54 te zitten / rijden van cervélo.
succes, wil je iets bewezen goed, neem de Cervélo, je weet waarvoor je betaald.
Wil je iets dat zeker exclusief is : Opera...
Ik ben 1.80 en bijna dezelfde afmetingen, zadelhoogte 76, afstand puntje zadel, tot hart stuur is 56 en een beetje...
Maar mijn zadelterugstand is 6-6,5 cm
Klopt die 8,5 cm, dan zeker een 54. Blijkt dat dat toch kleiner is ( meer dan 1 cm ), dan een 56 van cervélo.
Van de Leonardo zal dan een 550 wellicht de beste zijn, gezien je zadel terugstand. De zithoek ( zitbuis) is kleiner, waardoor je het zadel t.o.v. frame nog groter maakt. Een 57 zal te groot worden dan.
Wel zit je dan weer met de de relatief korte balhoofdbuis. t.o.v. je zadelhoogte.
Is die zadelterugstand heilig, kies dan de kleinste vd 2. Mag het iets kleiner ( meer dan 1 cm), neem dan de grotere.
En probeer ergens op een maatje 54 te zitten / rijden van cervélo.
succes, wil je iets bewezen goed, neem de Cervélo, je weet waarvoor je betaald.
Wil je iets dat zeker exclusief is : Opera...