Ik heb i.v.m. het wisselende weer besloten om de komende tijd binnen te trainen. Donderdag heb ik van 19:00 tot 20:00 uur getraind op een normale hometrainer (Kettler-achtig apparaat) in de sportschool.
Resultaat:
Een uur lang gefietst op een gemiddeld verzet met een gemiddelde snelheid van 46,5 km per uur. In totaal 1031 calorieen verstookt en mijn hartslag lag in de laatste fase (laatste 15 min.) net onder de 170.
Kan ik op basis hiervan bepalen hoe het ervoor staat met mijn conditie? Ik ben ook erg benieuwd naar resultaten van anderen.
Ik ben een man van 22, weeg ongeveer 70 kilo en ben 1.95m lang.
Conditie: hoe zit dat bij jullie?
-
patmaessen
- Forum-lid
Weet niet of je de gemiddelde snelheid helemaal kunt vertrouwen anders denk ik dat we je binnen nu en 2 jaar in de tour terug zien 
Ja, het was ook niet makkelijk. Het was echt pittig, maar over de periode van exact zestig minuten heb ik een afstand gereden van 46,5 kilometer. Dus die gegevens kloppen wel. Gisteren haalde ik 45,5 kilometer.
Ik had verwacht dat ik het vandaag minder zou doen.
Ik had verwacht dat ik het vandaag minder zou doen.
-
nevergiveup
- Forum-lid
Derek,
Waarschijnlijk heb je op de hometrainer in de sportschool veel minder weerstand dan op de weg, waardoor je makkelijker deze snelheden haalt.
Een gemiddelde van 46,5 is wel erg hoog !
Waarschijnlijk heb je op de hometrainer in de sportschool veel minder weerstand dan op de weg, waardoor je makkelijker deze snelheden haalt.
Een gemiddelde van 46,5 is wel erg hoog !
Basso Astra, Dura Ace 7900, Infinito 58 mm / fulcrum racing 3
Zolang het niet echt geijkt is.....flush it.
Op mij Spinner (Sportop CB 7500) haal ik volgens die meter (die ik overigens alleen gebruik voor tijd en rpm data) kom ik zeer makkelijk aan snelheden die niet overeenstemmen met snelheden op de weg.
Rijdt jij 45km/uur op de weg alleen voor een vol uur?
Mvg, Zorro
Op mij Spinner (Sportop CB 7500) haal ik volgens die meter (die ik overigens alleen gebruik voor tijd en rpm data) kom ik zeer makkelijk aan snelheden die niet overeenstemmen met snelheden op de weg.
Rijdt jij 45km/uur op de weg alleen voor een vol uur?
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Doe een inspanningstest bij een SMA en je weet hoe het zit met je conditie. Hometrainer zegt absoluut niets en is niet betrouwbaar qua meting/output. Het enige wat het zegt is dat je in staat bent om 60 min te fietsen.
What makes the boat go faster?
Volgens mij leg je op een hometrainer geen enkele kilometer af.
Het zou interessanter zijn om te weten bij welke hartslag zone je welke vermogen (in Watt) wegtrapt. Anders kunnen we daar echt niets, nada, noppes over zeggen...
Het zou interessanter zijn om te weten bij welke hartslag zone je welke vermogen (in Watt) wegtrapt. Anders kunnen we daar echt niets, nada, noppes over zeggen...
Nee, op de weg haal ik inderdaad geen 45 gemiddeld per uur, maar dat komt ook door omgevingsfactoren. Stel nu dat het windstil is en ik rij over glad asfalt langs een kanaal, dan zou ik dat gemiddelde wel kunnen halen denk ik.
Wat je op een hometrainer wegtrapt zegt toch wel iets. Ik ben het er niet mee eens dat het helemaal geen indicatie is. Met een slechte conditie haal je die 46,5 volgens mij nooit.
Wat je op een hometrainer wegtrapt zegt toch wel iets. Ik ben het er niet mee eens dat het helemaal geen indicatie is. Met een slechte conditie haal je die 46,5 volgens mij nooit.
[quote="Derek"]Nee, op de weg haal ik inderdaad geen 45 gemiddeld per uur, maar dat komt ook door omgevingsfactoren. Stel nu dat het windstil is en ik rij over glad asfalt langs een kanaal, dan zou ik dat gemiddelde wel kunnen halen denk ik.[/quote]
Twee schoten voor de boeg:
(1) Je zult 't de forum-tijdrijders aardig lastig kunnen maken.
(2) Met je conditie is 't waarschijnlijk niet zo beroerd gesteld.
Twee schoten voor de boeg:
(1) Je zult 't de forum-tijdrijders aardig lastig kunnen maken.
(2) Met je conditie is 't waarschijnlijk niet zo beroerd gesteld.