Tintelingen handen en voeten hoort er nu eenmaal gewoon bij ?
Heb het altijd, de ene keer wat meer en dan wat minder maar niet in dergelijke mate dat het fietsen haast onmogelijk wordt, maar ik accepteer het gewoon.
De reden is misschien omdat ik vrij diep zit of/en vanwege m'n leeftijd.
Heb verschillende dingen geprobeerd om het te voorkomen.
Vraag mij heel nieuwsgierig af wat de verhouding is onder race fietsers die dit wel en niet hebben...
De reden is misschien omdat ik vrij diep zit of/en vanwege m'n leeftijd.
Heb verschillende dingen geprobeerd om het te voorkomen.
Vraag mij heel nieuwsgierig af wat de verhouding is onder race fietsers die dit wel en niet hebben...
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Op mijn vorige fiets, gekocht via marktplaats en was 1 of 2 maatjes te klein, had ik altijd last van tintelingen in mijn vingers en handen. Ik zat gewoon min of meer opgevouwen op die fiets, ha! Ook kreeg ik na verloop van tijd pijn in mijn nek en schouders.
Op mijn huidige fiets (juiste maat na afmeten bij FM) nergens meer last van.
Op mijn huidige fiets (juiste maat na afmeten bij FM) nergens meer last van.
Vroeger wel last van gehad bij een te korte zit. Wellicht helpt een van de volgende oplossingen:
- langere stuurpen
- zadel iets 'achterover' kantelen (hierdoor heb je minder druk op je handen)
- stuur indien mogelijk hoger zetten, anders stuurpen met 'hoek naar boven' monteren
Succes!
- langere stuurpen
- zadel iets 'achterover' kantelen (hierdoor heb je minder druk op je handen)
- stuur indien mogelijk hoger zetten, anders stuurpen met 'hoek naar boven' monteren
Succes!
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
je handen kan ik me iets bij voorstellen, maar waarom zouden je voeten gaan tintelen?
Na bv drie of vier worden ze wel heel warm bij mij, zeker in mijn MTB schoenen. maar tintelen nee.
Na bv drie of vier worden ze wel heel warm bij mij, zeker in mijn MTB schoenen. maar tintelen nee.
Vermeulen schreef:ik heb nooit last van tintelingen; is het ongeveer het gevoel alsof je been slaapt?
Nee, is niet hetzelfde gevoel, want als mijn been slaapt dan doet dit echt vreselijk pijn zodra het bloed weer stroomt.
Bij het fietsen voel ik mijn handen en voeten een beetje verdoofd en wat tintelen, vanaf een afstand van ongeveer 30km.
Dat ik dat gevoel in mijn voeten heb komt door koppigheid en is eigen schuld; ik wil niet aan de klik pedalen met dito stijve schoenzolen.
Het tintelen in mijn voeten is na 1,5 jaar wel afgenomen.
En er komt nu ook bij dat ik inmiddels begonnen ben om veel meer te schakelen waardoor mijn trapfrequentie met een factor 10 hoger komt te liggen zodat er minder pedaaldruk op m'n voeten komt.
Halverwege de rit in de polder even in de berm piesen en dan weer opstappen is heerlijk opluchtend...
Bij mij gaat dan overal het bloed weer stromen, incluis m'n derrière, voor de komende dertig km.
Bij mij gaat dan overal het bloed weer stromen, incluis m'n derrière, voor de komende dertig km.