trainingschema RVV - richting vuilnisbak
-
hansdarmstrong
- Forum-lid
Ik had mij voorgenomen om mijn eerste volledige RVV te gaan rijden. Schema opgesteld en beginnen trainen, een kleine 850 km ondertussen. Maar net nu het volume omhoog moet slaat de winter opnieuw toe. Dit voelt echt als 'tegen beter weten in'. Ik rij op zich zonder probleem in koud weer, maar 3u. bij 0°, dat voelt niet lekker. Protest vanwege mijn gestel. Moeilijker recupereren ondanks rustig trainen. Dit in combinatie met een drukke baan en snotterende huisgenoten.
Besloten om naar mijn body te luisteren. Lekker fietsen als ik zin heb. 2 keer 1,5-2u. na 't werk. In het weekend wat langer als het weer het toelaat, evt MTB tochtje. Lekker bezig blijven. Paar toertochten in het voorjaar (100-150 km). Weekendje vogezen indien mogelijk. En proberen goed te zijn tegen de fietsvakantie in juni. Tijd genoeg daarvoor.
Mijn schema voor de rvv ontnam me het plezier. Fout bezig dus. Andere doelen dan maar.
Herkenbaar verhaal in deze winter?
Besloten om naar mijn body te luisteren. Lekker fietsen als ik zin heb. 2 keer 1,5-2u. na 't werk. In het weekend wat langer als het weer het toelaat, evt MTB tochtje. Lekker bezig blijven. Paar toertochten in het voorjaar (100-150 km). Weekendje vogezen indien mogelijk. En proberen goed te zijn tegen de fietsvakantie in juni. Tijd genoeg daarvoor.
Mijn schema voor de rvv ontnam me het plezier. Fout bezig dus. Andere doelen dan maar.
Herkenbaar verhaal in deze winter?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
3 uur bij 0 graden moet toch geen enkel probleem zijn mits 't droog is. Gewoon een kwestie van je goed aankleden.
Maar goed 't belangrijkste is dat je er plezier in hebt. Ik hou zelf de moraal erin met 't feit dat ik over 2 weken in een korte broek op Gran Canaria rond rij.
Maar goed 't belangrijkste is dat je er plezier in hebt. Ik hou zelf de moraal erin met 't feit dat ik over 2 weken in een korte broek op Gran Canaria rond rij.
Op zich wel herkenbaar ja.
Ik zou je kansen op een suc6 volle RVV toch nog niet opgeven. Je hebt nog zo'n 7 weken.
Gewoon de komende tijd, zo goed als zo kwaad mogelijk, wat proberen te doen. In maart kun je wellicht nog wat langer duurwerk doen.
Ok, de ronde zal afzien worden, maar met het oog op verdere doelen voor 2010, kan het zeker geen kwaad om een tocht als de ronde te doen. Goed voor de hardheid, zeggen ze...
Je kun evt. ook nog voor altijd voor de 140k gaan. Ook al zwaar genoeg, dunkt me...
Ik zou je kansen op een suc6 volle RVV toch nog niet opgeven. Je hebt nog zo'n 7 weken.
Gewoon de komende tijd, zo goed als zo kwaad mogelijk, wat proberen te doen. In maart kun je wellicht nog wat langer duurwerk doen.
Ok, de ronde zal afzien worden, maar met het oog op verdere doelen voor 2010, kan het zeker geen kwaad om een tocht als de ronde te doen. Goed voor de hardheid, zeggen ze...
Je kun evt. ook nog voor altijd voor de 140k gaan. Ook al zwaar genoeg, dunkt me...
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier hetzelfde, en aangezien ik elke dag 30 km heen en weer fiets naar school en ik mn
tacx verkocht heb, houd ik het bij een potje voetbal en alternatieve training.
Geen probleem, je wordt er niet slechter van en jezelf fris houden is ook belangrijk.
Laat de zomer maar komen!
tacx verkocht heb, houd ik het bij een potje voetbal en alternatieve training.
Geen probleem, je wordt er niet slechter van en jezelf fris houden is ook belangrijk.
Laat de zomer maar komen!
fietsen, da\'s mijn verzetje!
Ik heb hetzelfde probleem. Heb me ook opgegeven voor de RVV (150km). Ik ben alleen bang dat ik straks niet voldoende km in de benen heb.
Wat is jullie ervaring wbt het aantal trainingskm's wat je ongeveer moet maken om zo'n afstand uit te rijden? Zeker ook met het ook op eventuele langdurige schade de weken erna.
Wat is jullie ervaring wbt het aantal trainingskm's wat je ongeveer moet maken om zo'n afstand uit te rijden? Zeker ook met het ook op eventuele langdurige schade de weken erna.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die km's uit het verleden tellen idd wel degelijk mee.
Ik heb afgelopen half jaar geen reet gedaan, maar nu ik de boel weer wat fanatieker heb opgepakt voel je de curve heel snel omhoog schieten.
Overigens vind ik het nu ook heel dood fietsen buiten. Grijs, grauw, weinig te zien. En de ene dag rijdt het lekkerder dan de andere. Gisteren ook 2 uurtjes getrapt in het grauwe grijze weer, maar vond het jammer dat ik niet meer tijd had.
Ik heb afgelopen half jaar geen reet gedaan, maar nu ik de boel weer wat fanatieker heb opgepakt voel je de curve heel snel omhoog schieten.
Overigens vind ik het nu ook heel dood fietsen buiten. Grijs, grauw, weinig te zien. En de ene dag rijdt het lekkerder dan de andere. Gisteren ook 2 uurtjes getrapt in het grauwe grijze weer, maar vond het jammer dat ik niet meer tijd had.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
hansdarmstrong
- Forum-lid
Ik merk gewoon dat mijn belastbaarheid gewoon lager is. Ik ben goed gekleed en keer niet meteen om omdat ik koude tenen krijg. Ik vind het ook best fijn om nu buiten te zijn. Maar ik kan gewoon niet de kms maken waarvan ik weet dat ik ze nodig heb. Dus plan B. Doen wat lukt en wat ik leuk vind, en dan zien we wel.
Misschien start ik alsnog op 3 april, ik zie wel. Als ik me goed voel en in maart wat lange tochten kan doen. En indien niet, dan niet...Ik pak daarna een 10-wekenschema op voor de fietsvakantie half juni.
Hoeveel kms je nodig hebt? Volgens de sportarts/trainer waar ik wel eens ga: minstens de halve duur van de geplande inspanning vlot aankunnen wanneer je alleen traint. In groep iets verder, tot 3/4. Bij mij werkt dat. Op voorwaarde dat ik goed opbouw, anders heb ik snel peesblessures.
Voo RVV zou dat voor mij toch 130 km alleen duurtraining betekenen. Met een paar '100 's redt je zeker de 150.
Misschien start ik alsnog op 3 april, ik zie wel. Als ik me goed voel en in maart wat lange tochten kan doen. En indien niet, dan niet...Ik pak daarna een 10-wekenschema op voor de fietsvakantie half juni.
Hoeveel kms je nodig hebt? Volgens de sportarts/trainer waar ik wel eens ga: minstens de halve duur van de geplande inspanning vlot aankunnen wanneer je alleen traint. In groep iets verder, tot 3/4. Bij mij werkt dat. Op voorwaarde dat ik goed opbouw, anders heb ik snel peesblessures.
Voo RVV zou dat voor mij toch 130 km alleen duurtraining betekenen. Met een paar '100 's redt je zeker de 150.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Ik heb hetzelfde probleem. In de winter rij ik veel minder goed, ik denk dan altijd dat de vorm niet al te best is. Maar zodra het weer wat warmer word ga ik steeds beter rijden.
Ik zou gewoon lekker rijden en die week ervoor beslissen voor welke afstand je gaat.
Ik zou gewoon lekker rijden en die week ervoor beslissen voor welke afstand je gaat.
-
patmaessen
- Forum-lid
Snap je meteen waarom de meeste profs in de zuidelijke regionen te vinden zijn tijdens de winter. Heb zelf tot nu toe 600 km gereden en gisteren was het inderdaad 'fris' maar met de juiste kleding toch wel goed te doen. Gewoon na 3,5 uur training lekker uurtje in bad met lekker muziekje op de oren en fietsboekje bij de hand, kortom een perfecte zondag dus.
Nou, persoonlijk begrijp ik het probleem niet echt. Heb het al eens eerder beschreven hier... Niet om stoer te doen of zo, maar destijds reed ik Luik-Bastenaken-Luik met exact 0km in de benen. Wel had ik een redelijke hardloopconditie: halve marathon in 1u20'. Daags voor het evenement kocht ik m'n eerste racefiets, en reed vervolgens de 245km-lange LBL in ongeveer 11u. En nee, onderweg op geen enkele klim afgestapt. En o ja, inmiddels blijkt dat ik geen fietstalent heb, maar wel 2 beetjes doorzettingsvermogen.
)