In de fietsenwinkel zeiden ze me dat deze wielen eigenlijk hetzelfde zijn.
is dit werkelijk zo?
en waarin verschillen deze wielen met bijvoorbeeld racing 3 of zonda buiten de prijs dan? en hoeveel kg kunnen deze wielen verdragen?
in de winkel zeiden ze ook dat vanaf 300 euro je het verschil echt merkt met goedkopere wielen maar hier verdenk ik ze er van een commercieel praatje gedaan te hebben.
ben een niet supergepassioneerde fietser maar rij voornamelijk naar werk 21 km enkele rit en ben van plan in de zomer van halverwege frankrijk naar de middellandse zee te rijden.
Fulcrum racing 5 vs campagnolo scirocco versies 2010
- daniel1975
- Forum-lid HC
De wielen zijn niet hetzelfde. Kijk maar naar het spaakpatroon.
Kwalitatief zullen ze elkaar niet veel ontlopen. Fulcrum is in de markt gezet door Campagnolo om ook de SRam en Shimano rijders met hun wielen te kunnen laten rijden. Campa maakt gemiddeld genomen hele goede wielen.
Dat je vanaf 300,- het verschil echt merkt ben ik wel met hem eens. Je springt dan naar bijv. de Campa Zonda, wat een erg goede wielset is. Veel betere naven (materialen/afdichtingen), mooiere materialen voor de velg en beduidend lichter dan de goedkopere wielsets op de markt (en nog steeds bomb-proof).
Kwalitatief zullen ze elkaar niet veel ontlopen. Fulcrum is in de markt gezet door Campagnolo om ook de SRam en Shimano rijders met hun wielen te kunnen laten rijden. Campa maakt gemiddeld genomen hele goede wielen.
Dat je vanaf 300,- het verschil echt merkt ben ik wel met hem eens. Je springt dan naar bijv. de Campa Zonda, wat een erg goede wielset is. Veel betere naven (materialen/afdichtingen), mooiere materialen voor de velg en beduidend lichter dan de goedkopere wielsets op de markt (en nog steeds bomb-proof).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als je niet te fanatiek bent.
Als je slechts een enkele keer bergop gaat rijden.
Als de prijs wel degelijk een rol speelt, Fulcrum 3 kost tot het dubbele van een setje Fulcrum 5
Als je een gewoon erg goede wielset wil.
Koop dan de Fulcrum 5.
Bij Pro Bike Shop kosten deze 169 Euro en je kan ze nog wel goedkoper vinden als je maar zoekt.
Als je slechts een enkele keer bergop gaat rijden.
Als de prijs wel degelijk een rol speelt, Fulcrum 3 kost tot het dubbele van een setje Fulcrum 5
Als je een gewoon erg goede wielset wil.
Koop dan de Fulcrum 5.
Bij Pro Bike Shop kosten deze 169 Euro en je kan ze nog wel goedkoper vinden als je maar zoekt.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Het verschil tussen goedkope wielset en een goede duurdere is toch wel fors in mijn ogen. Ook in prijs ja.
Bij een goede wielset gaat de naaf veel langer mee (geen speling) en loopt deze daardoor vele malen soepeler. Ook het weggedrag is vele malen beter. Dat merk je vooral bij afdalingen in de bergen. Ze geven geen krimp bij hoge bochtsnelheden. Met goedkope wielen vond ik het in het verleden ronduit eng om snel te dalen. De hele fiets voelde daardoor slap aan, al met al erg onplezierig.
Voor zo'n winter als nu in Nederland is zo'n goedkoop wielsetje daarentegen weer ideaal. Kost weinig, dus prima om door zout, pekel, zand en (lichte) sneeuw te rijden.
Bij een goede wielset gaat de naaf veel langer mee (geen speling) en loopt deze daardoor vele malen soepeler. Ook het weggedrag is vele malen beter. Dat merk je vooral bij afdalingen in de bergen. Ze geven geen krimp bij hoge bochtsnelheden. Met goedkope wielen vond ik het in het verleden ronduit eng om snel te dalen. De hele fiets voelde daardoor slap aan, al met al erg onplezierig.
Voor zo'n winter als nu in Nederland is zo'n goedkoop wielsetje daarentegen weer ideaal. Kost weinig, dus prima om door zout, pekel, zand en (lichte) sneeuw te rijden.
Jan
-
- Forum-lid
Lcsmt schreef:Koop dan de Fulcrum 5.
inderdaad bij bikegear nog goedkoper (139,95).
gerrit-1963 schreef:Lcsmt schreef:Koop dan de Fulcrum 5.
inderdaad bij bikegear nog goedkoper (139,95).
Dat is wel een koopje voor een prima wielsetje
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
-
- Forum-lid
Elboutero schreef:Dat is wel een koopje voor een prima wielsetje
Ik ga er zodra het weer iets beter wordt, van genieten.
Kweekel schreef:Het verschil tussen goedkope wielset en een goede duurdere is toch wel fors in mijn ogen. Ook in prijs ja.
Dat kan ik beamen. Ik reed eerst met een goedkoop en slap setje wielen en tijdens wedstrijdjes en hard door de bochten gaan merkte ik gewoon dat het slappe hap was. M'n fiets had de neiging om naar de buitenkant van de bocht te gaan. Nu fiets ik met een setje Easton Vista of een setje handgespaakt met Ultegra naven. Nogal een verschil.