Een vriend van me wil ook wel eens mee met tochtjes, maar heeft geen racefiets en wil er ook niet al te veel geld aan uitgeven. Ik zit te denken om daarom voor hem een fiets op te bouwen met budget onderdelen die ik via het forum/marktplaats wil scoren. De staat van de onderdelen is niet belangrijk, mits de werking nog goed is. Krasjes, kleur en merk is niet belangrijk. Als groep denk ik dat een 2e hands Veloce of 105 wel zou moeten voldoen (evt. met nieuwe ketting/cassette). Het frame moet goedkoop en nog goed bruikbaar zijn. Als de lak niet meer helemaal top is is dat geen probleem.
Het is uiteraard moeilijk om te zeggen, maar voor welk budget zou het bovenstaande mogelijk moeten zijn?
Budgetprojectje
Marktplaats is ook een optie, maar ik ga het budget van 250 euries aan hem melden. Als hij akkoord gat zal ik een nieuw topic openen zodat iedereen die dat wil de voortgang kan volgen. Ben best wel benieuwd wat voor fiets dat gaat worden...
EM schreef:Marktplaats is ook een optie, maar ik ga het budget van 250 euries aan hem melden. Als hij akkoord gat zal ik een nieuw topic openen zodat iedereen die dat wil de voortgang kan volgen. Ben best wel benieuwd wat voor fiets dat gaat worden...
Ik bedoel eigenlijk :
Voor 250 koop je een fiets waar je (als je eeen goede koop vind) prima mee weg kunt fietsen, hoeft eigenlijk niets meer aan te gebeuren. Afgezien van kleine controle, schoonmaakbeurtje en vervanging van kleine goedkope onderdeeltjes.
Als je een fiets van 250 koopt waar nog redelijk wat aan vervangen moet worden kun je enorm je best doen , maar het lukt nooit om voor 0 euro een rits vervangende onderdelen aan te schaffen.
Een fiets van 150 a 175 euro kopen en die dan upgraden zodat je op 250 uitkomt is ook niet echt handig. De frames van fietsen die voor 250 worden aangeboden zijn meestal een stuk beter, en voor 75 euro kun je een fiets eigenlijk ook niet upgraden.
Natuurlijk is het enorm leuk om zelf fietsen op te bouwen ( spreek uit ervaring) maar ik ben bang dat dit idee enorm duur gaat uitpakken.
Ik zou zeggen : koop voor omenabij de 250 euro een lekker rijdende racer die nog in goede staat verkeerd van een goed merk.
Persoonlijk zou ik vooral zoeken naar fietsen als : gazelle vuelta's of wat oudere giants. (maar er zijn natuurlijk legio andere mogelijkheden, maar deze schieten mij zo te binnen)
Mijn 250 euro project vind je in m'n signatuur :p Ok, ik heb wel een andere stuurpen/zadel en -pen gemonteerd om 'm passend te krijgen. Maar goed zoeken op Marktplaats loont. Je hebt de meeste kans met onduidelijke advertenties, fout gespelde merknamen en vage foto's.
Budget is goedgekeurd. Ik zit zelf te denken om de volgende volgorde aan te houden (met erachter het door mij ingeschatte budget).
1. maten opmeten (gratis)
2. frame + vork (75)
3. groep (75)
4. wielen (50)
5. overige onderdelen (50)
Ben benieuwd wat het allemaal gaat worden.
1. maten opmeten (gratis)
2. frame + vork (75)
3. groep (75)
4. wielen (50)
5. overige onderdelen (50)
Ben benieuwd wat het allemaal gaat worden.