Beste forummers,
Het frame van mijn BMC veldritfiets is gescheurd en nu kan ik via de garantie van Veltec een ander frame uitkiezen. BMC heeft geen frames meer, dus vandaar dat ik wat anders mag uitkiezen.
Nu heb ik de keuze uit een Stevens Carbon Team (1299,-) en een BeOne CX Raw (1399,-).
Ik heb begrepen dat de Stevens wat stijver is bij het bracket en de BeOne stijver bij de voorvork.
Maar nu vraag ik mij af welk van de 2 beter is, de Stevens of de BeOne? Ofwel, wat is de beste keuze?
BeOne:
http://www.beone-bikes.nl/NL/producten/ ... oframe.php
Stevens:
http://www.stevensbikes.de/2010/index.p ... lang=nl_NL
Veldritframe: Stevens of Beone?
Qua bovenbuis moet het rond de 540mm zijn.
De Stevens in maat 54 of 55 komt dan denk ik goed uit. Bij de BeOne zit ik een beetje tussen maat 54 en 56 in, want de 54 is iets te klein met een goede balhoofdbuislengte en de 56 is goed, maar met een iets te lange balhoofdbuis.
De Stevens in maat 54 of 55 komt dan denk ik goed uit. Bij de BeOne zit ik een beetje tussen maat 54 en 56 in, want de 54 is iets te klein met een goede balhoofdbuislengte en de 56 is goed, maar met een iets te lange balhoofdbuis.
-
nieuweling
- Forum-lid
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43
De stevens, kan je stoefen dat je met dezelfde frame als niels albert rijdt . En die is gewoon mooier.
ferry1982 schreef:ja dan gaan voor de stevens denk ik op het moment 1 van de betere frames wat betreft uitstraling en als hij dan ook nog het best passend is.
Dat klopt. De geometrie is ook het belangrijkst.
Maar de rij-eigenschappen gaat bij een crosser boven uitstraling vind ik. Zelf vind ik de Stevens ook mooier dan de BeOne, maar ik wil graag weten welk frame nu technisch beter is. Bij de Stevens lopen de versnellingskabels bijv. langs de onderbuis ipv. de bovenbuis. Dit heeft als nadeel dat je de kabels beet hebt als je de fiets op de schouder neemt.
Ik heb helaas nog weinig over de BeOne gehoord. Toch lijkt mij dit ook een heel goed frame, ondanks dat ik ietsje meer naar de Stevens neig.