Hallo
Heb vandaag een rondje bij dealers gedaan. Heb daarvoor het lijstje in een ander topic gebruikt.
Bij 4 winkels geweest, de winkel in Soest (Hommes) is wel erg leeg, en las ook een artikel op internet wat niet zo heel best is, in Bilthoven (rijwielpaleis) weinig keus en redelijk kort, dit met 5 man personeel en 1 poteniele koper, was ik er dus snel klaar mee. Hierna naar EPbikes gedaan, merkwaardige winkel cq werktplaats, maar de man had alleen race en mtb, de rest kon ik bestellen op zicht. Dat vind ik niet werken met een kleine 1000 euro, dat wil je toch even voelen en passen. Dallacolina Maarsbergen was al dicht. ATR in Nieuwegein, ben ik nog nog niet geweest.
Uiteindelijk ben ik een klein uur bezig geweest bij bikeshop in Amersfoort.
Hier heb ik op een Spezialized racer gezeten, deze had een verhoogde zit. Ondanks mijn aangegeven bedenkingen, heeft de verkoper er toch helemaal pedalen op gezet voor een oefen rondje. Heerlijke fiets, maar vond de zit het toch niet, ik ben redelijk zwaar, en vind dat ik te veel op het stuur... loon, na een mini rondje voelde ik het al in mijn handen.
Dus uiteindelijk toch een fitnesshybride geprobeerd. Het uiterlijk vond ik mooi, en alles zag er goed uit. Toch zou ik graag van jullie horen wat jullie er van vinden.
[img=http://www.trekbikes.com/images/bikes/2 ... _black.jpg]
Trek FX7.5
Maten 15, 17.5, 20, 22.5, 25"
Frameset FX Alpha Black Aluminum
Voorvork Bontrager Nebula, carbon w/Clix dropouts
Wielen
Wielen Bontrager SSR w/Clix
Banden Bontrager Race Lite Hard-Case, 700x32c
Schakelsysteem
Versnellingshendel: Shimano Deore trigger, 9 speed
Voorderailleur: Shimano Deore
Achterderailleur: Shimano Deore LX
Crank: Shimano M443 Octalink 48/36/26
Cassette: SRAM PG950 11-26, 9 speed
Pedalen: Alloy body w/alloy cage
Onderdelen
Zadel: Bontrager H2 Flex Form
Zadelpen: Bontrager Nebula
Stuur: Bontrager SSR OS, 25mm rise
Stuurpen: Bontrager SSR, 10 degree
Balhoofdse:t Aheadset Slimstak w/semi-cartridge bearings, sealed
Remmen: Avid SD SD-3 w/Tektro adjustable reach levers
vragen:
Wat vinde jullie van het merk trek?
Wat is Bontrager voor merk? kwaliteit?
Is E799,- waar voor zijn geld?
Hebben fietsen vastgestelde prijzen, met zoeken vind ik alleen E799,-
Trek FX7.5
Trek kwa merk vind ik persoonlijk prachtig. Styling is goed en ze hebben over het algemeen goede frame's in de juiste prijsklasses.
Bontrager is het huismerk van Trek, dat zul je dus op elke Trek vinden (behalve de stadsfietsen 2010) Bontrager is gewoon goed over de hele range, ze maken niet de lichtste of misschien de meest sexy onderdelen, maar voor het geld dat jij uitgeeft zitten daar geen enorme verschillen tussen bijvoorbeeld ritchey of pro.
Voor 799 heb je daar absoluut een leuke fiets aan.
Prijs staan niet vast, 799 is advies. Het is natuurlijk aan de winkel zelf of er korting word gegeven!
Bontrager is het huismerk van Trek, dat zul je dus op elke Trek vinden (behalve de stadsfietsen 2010) Bontrager is gewoon goed over de hele range, ze maken niet de lichtste of misschien de meest sexy onderdelen, maar voor het geld dat jij uitgeeft zitten daar geen enorme verschillen tussen bijvoorbeeld ritchey of pro.
Voor 799 heb je daar absoluut een leuke fiets aan.
Prijs staan niet vast, 799 is advies. Het is natuurlijk aan de winkel zelf of er korting word gegeven!
-
misternochain
- Forum-lid
Heb zelf deze fiets en ik moet zeggen dat ik er heel erg tevreden over ben. De houding is behoorlijk comfortabel, ik heb het stuur 2 spacers lager gezet en het is nog steeds comfortabeler dan de Scott die ik daarvoor had. Voor mij dient deze fiets voor woon-werkverkeer dus het moest geen halve koersfiets zijn. Hij is behoorlijk licht en met die slicksbandjes gaat hij ook nog eens stevig vooruit.
De wielen zijn ook wel verbeterd tegenover het model van vorig jaar, toen zaten er minder spaken in en was het wiel per 2 gespaakt. Heb een spaak overgereden, maar dat is dan ook het enige mankement dat ik er aan gehad heb.
De wielen zijn ook wel verbeterd tegenover het model van vorig jaar, toen zaten er minder spaken in en was het wiel per 2 gespaakt. Heb een spaak overgereden, maar dat is dan ook het enige mankement dat ik er aan gehad heb.
Stevens SLC Team Ultegra SL
Fijn om te horen.
Ik heb expres geen spannende dingen op mijn fiets gewenst. omdat die alleen maar geld kosten. Je kunt voor 300 een volledig geveerde fiets kopen, maar volgens mij kan de kwaliteit dan gewoon niet goed zijn.
Dus met mijn budget zo min mogelijk gekheid, dan heb ik het meeste waar voor mijn geld.
Iemand enig idee of er wat te onderhandelen valt bij bikeshop? Ik ben door de service wel geneigd hem daar te kopen, als de service zo goed blijft bij een kapot onderdeel is dat al snel goedkoper.
Er zijn wel wat aanpassingen die ik wil, maar denk dat ik die dingen zelf ga doen, lijkt me goedkoper. Zo heb ik al een paar nieuwe trappers via marktplaats gekocht, voor 30 euro ipv 60.
Ik heb nu een nog redelijk Cannondale H400, kan ik die beter inruilen? of krijg je er op marktplaats meer voor?
Wat zijn spacers? En kunnen die ook omhoog? ik ben op het moment behoorlijk te zwaar, en wil mijn lig stuur er misschien weer op zetten, maar dan moet het stuur wel wat omhoog.
Geen koersfiets, maar wat snellere tochten en zo zijn toch wel te doen?
Ik heb expres geen spannende dingen op mijn fiets gewenst. omdat die alleen maar geld kosten. Je kunt voor 300 een volledig geveerde fiets kopen, maar volgens mij kan de kwaliteit dan gewoon niet goed zijn.
Dus met mijn budget zo min mogelijk gekheid, dan heb ik het meeste waar voor mijn geld.
Iemand enig idee of er wat te onderhandelen valt bij bikeshop? Ik ben door de service wel geneigd hem daar te kopen, als de service zo goed blijft bij een kapot onderdeel is dat al snel goedkoper.
Er zijn wel wat aanpassingen die ik wil, maar denk dat ik die dingen zelf ga doen, lijkt me goedkoper. Zo heb ik al een paar nieuwe trappers via marktplaats gekocht, voor 30 euro ipv 60.
Ik heb nu een nog redelijk Cannondale H400, kan ik die beter inruilen? of krijg je er op marktplaats meer voor?
Wat zijn spacers? En kunnen die ook omhoog? ik ben op het moment behoorlijk te zwaar, en wil mijn lig stuur er misschien weer op zetten, maar dan moet het stuur wel wat omhoog.
Geen koersfiets, maar wat snellere tochten en zo zijn toch wel te doen?
Ik heb ook 2 jaar met veel plezier op een Trek 7.5 gereden. Heerlijke fiets met goede onderdelen.
Ik heb hem gekocht bij De Vos in Zwanenburg met 20% korting op de adviesprijs. Ik wist welke maat ik moest hebben en heb hem daarna wel helemaal na laten lopen omdat een en ander niet echt goed was afgesteld. Het is dus een beetje was je wilt: de adviesprijs betalen en een goede service of korting en minder service.
Qua snelheid hoef je je geen zorgen te maken: je kunt hier behoorlijk mee uit de voeten. Het enige nadeel is dat je behoorlijk rechtop zit waardoor je veel meer wind vangt.
Ik heb hem gekocht bij De Vos in Zwanenburg met 20% korting op de adviesprijs. Ik wist welke maat ik moest hebben en heb hem daarna wel helemaal na laten lopen omdat een en ander niet echt goed was afgesteld. Het is dus een beetje was je wilt: de adviesprijs betalen en een goede service of korting en minder service.
Qua snelheid hoef je je geen zorgen te maken: je kunt hier behoorlijk mee uit de voeten. Het enige nadeel is dat je behoorlijk rechtop zit waardoor je veel meer wind vangt.
Hoi Bas
Dat scheelt wel erg veel idd.
Ik weet niet meer waar ik op gefietst heb qua maar. Kunnen ze je niet goed informeren bij de vos over de maat? Ik wil voor 140 euro niet het risico lopen om een maat te klein of te groot te hebben hebben.
Maar voor het verschil kan ik ook de fiets helemaal laten afmaken, met bidonhouders, losse spatborden, schoenen etc.
Dat scheelt wel erg veel idd.
Ik weet niet meer waar ik op gefietst heb qua maar. Kunnen ze je niet goed informeren bij de vos over de maat? Ik wil voor 140 euro niet het risico lopen om een maat te klein of te groot te hebben hebben.
Maar voor het verschil kan ik ook de fiets helemaal laten afmaken, met bidonhouders, losse spatborden, schoenen etc.