Beste mensen,
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een racefiets en heb een paar mooie gevonden van het merk Wilier. Wie kan mij uitleggen hoe hun framematen werkt?
Ik zie vaak s/m/l/xl.
Ik heb bij voorbeeld de escape ultegra gevonden en de grootste maat is XL.
Ik zoek een fiets in de maat 57, 58. Is XL goed?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groet,
Stefano
framematen wilier fietsen
-
stefanofly
- Forum-lid

Hoi Stefano,
Ik zie de escape niet meer op de wilier site staan maar je zult moeten kijken en vergelijken op basis van de geometrie, een voorbeeld van de Izoard:
http://www.wilier.it/en/products/road-bike/izoard/
daar zie je de verschillende maten en een tekening van een frame met de verwijzingen. Voor de Izoard is een XL dus inderdaad een 58, bij een mortirolo ook, misschien dat een Escape rijder hier op het forum de geometrie van zijn fiets nog heeft.
Ik zie de escape niet meer op de wilier site staan maar je zult moeten kijken en vergelijken op basis van de geometrie, een voorbeeld van de Izoard:
http://www.wilier.it/en/products/road-bike/izoard/
daar zie je de verschillende maten en een tekening van een frame met de verwijzingen. Voor de Izoard is een XL dus inderdaad een 58, bij een mortirolo ook, misschien dat een Escape rijder hier op het forum de geometrie van zijn fiets nog heeft.
-
stefanofly
- Forum-lid
bedankt pffff 
Ik hoorde dat de escape speciaal voor de benelux markt was gemaarkt en daardor staat ie niet op de website van Wilier.
Ik heb de geometrie van deze fiets nergens kunnen vinden.
Groet,
Stefano
Ik hoorde dat de escape speciaal voor de benelux markt was gemaarkt en daardor staat ie niet op de website van Wilier.
Ik heb de geometrie van deze fiets nergens kunnen vinden.
Groet,
Stefano

Op basis van de geometrietabel kwam ik tot de conclusie dat een M voor mij de beste maat zou zijn (Cento Uno en normaal heb ik een 56 traditioneel frame). Een testrit bevestigde dit.
Mijn advies: goed in de tabel kijken en indien mogelijk ergens gaan passen.
Mijn advies: goed in de tabel kijken en indien mogelijk ergens gaan passen.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
-
stefanofly
- Forum-lid
bedankt voor jullie reacties

-
stefanofly
- Forum-lid
deze heb ik van wilier.it ontvangen: