Is dit een goede deal voor een beginner?
-
rvanbreugel
- Forum-lid
Hoi,
Ik wil graag beginnen met fietsen, of met erachter komen of het iets voor me is. Na veel internetten en rondvragen leek mij deze Cube een goede deal:
Link marktplaats met foto: Cube Road Ltd 2009
Zeer mooie, weinig gebruikte CUBE Road Limited Racefiets
Anodized black aluminium frame met carbon voorvork
Fiets is 1 seizoen gebruikt en voorzien van tandwielset voor Nieuwelingen A.
De fiets heeft nieuw 1499 Euro gekost.
Een prachtige fiets met een zeer stijf aluminium frame, mat grijs/antraciet geanodiseerd. De lak is zeer hard en krasvast. Het frame is voorzien van een carbon voorvork.
Verder is de fiets helemaal ULTEGRA afgemonteerd.
Geometrie:
* Zitbuis: 58cm, center-top gemeten
* Bovenbuis: 56cm, center-center gemeten
* Balhoofd: 16cm Specificaties: Specificaties:
Specificatie:
* Aluminium frame met BlackForce 4 carbon voorvork
* Shimano Ultegra groep (2*10speed)
* Shimano remmen
* Shimano Ultegra shifters
* Shimano WHR550 black wielset
* Easton zadelpen
* Scape zadel
* Ritchey stuur en stuurpen
* Schwalbe Stelvio bandjes
Ik moet nog gaan kijken maar het leek mij niet duur? Vergis ik me of zou dit wat kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Groeten Rob
Ik wil graag beginnen met fietsen, of met erachter komen of het iets voor me is. Na veel internetten en rondvragen leek mij deze Cube een goede deal:
Link marktplaats met foto: Cube Road Ltd 2009
Zeer mooie, weinig gebruikte CUBE Road Limited Racefiets
Anodized black aluminium frame met carbon voorvork
Fiets is 1 seizoen gebruikt en voorzien van tandwielset voor Nieuwelingen A.
De fiets heeft nieuw 1499 Euro gekost.
Een prachtige fiets met een zeer stijf aluminium frame, mat grijs/antraciet geanodiseerd. De lak is zeer hard en krasvast. Het frame is voorzien van een carbon voorvork.
Verder is de fiets helemaal ULTEGRA afgemonteerd.
Geometrie:
* Zitbuis: 58cm, center-top gemeten
* Bovenbuis: 56cm, center-center gemeten
* Balhoofd: 16cm Specificaties: Specificaties:
Specificatie:
* Aluminium frame met BlackForce 4 carbon voorvork
* Shimano Ultegra groep (2*10speed)
* Shimano remmen
* Shimano Ultegra shifters
* Shimano WHR550 black wielset
* Easton zadelpen
* Scape zadel
* Ritchey stuur en stuurpen
* Schwalbe Stelvio bandjes
Ik moet nog gaan kijken maar het leek mij niet duur? Vergis ik me of zou dit wat kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Groeten Rob
-
rvanbreugel
- Forum-lid
Ik kan hem voor 800 euro kopen. Als de Ultegra onderdelen niet versleten zijn leek het mij niet te duur?
-
eelcoz
Ik kan het niet zo snel op internet vinden, maar het lijkt me sterk dat de huidige eigenaar er 1499 euro voor heeft betaald. Volgens mij zijn de prijzen van Cube gestegen t.o.v. 2009 en het 2010 model met Ultegra en betere wielen kost nieuw ook 1499 euro. Echter, als de fiets er goed uit ziet lijkt het me op zich geen gekke deal. Bedenk trouwens wel goed of je als beginner wel een dubbel crankstel wilt (ipv compact of triple), tenzij je nu al weet dat je nooit in de heuvels/bergen gaat fietsen.
-
devoorzitter
- Forum-lid
dat is toch een compact? of zie ik het verkeerd op de foto?Bedenk trouwens wel goed of je als beginner wel een dubbel crankstel wilt (ipv compact of triple), tenzij je nu al weet dat je nooit in de heuvels/bergen gaat fietsen.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
Stinus schreef:hangt van de prijs af... En hoe intensief die gebruikt is... Wedstrijdfietsen vraagt wel veel van de fiets volgens mij...
Wedstrijdrenners gebruiken hun fiets intensief, maar verzorgen hem ook beter dan de gemiddelde toerfietser. Meestal zien wedstrijdfietsen er na een seizoen nog prima uit. Weinig schade. Bij een crash moeten kapotte onderdelen toch vervangen worden. Een ex-wedstrijdfiets is niet per definitie een nadeel.
Een wedstrijdfiets is zeker geen probleem als deze van een liefhebber is geweest! Ik ken mensen die meer dan vijf jaar wedstrijden hebben gefietst op dezelfde fiets zonder problemen.
Deze fiets ziet er niet verkeerd uit. De prijs is ook niet slecht. Toch zou ik ook overwegen om een nieuwe fiets met Ultegra te kiezen. De nieuwe Ultegra groep is toch weer net wat gelikter en mocht het fietsen je bevallen dan zul je wellicht snel op deze Cube zijn uitgekeken. Succes!
Deze fiets ziet er niet verkeerd uit. De prijs is ook niet slecht. Toch zou ik ook overwegen om een nieuwe fiets met Ultegra te kiezen. De nieuwe Ultegra groep is toch weer net wat gelikter en mocht het fietsen je bevallen dan zul je wellicht snel op deze Cube zijn uitgekeken. Succes!
-
eelcoz
devoorzitter schreef:dat is toch een compact? of zie ik het verkeerd op de foto?Bedenk trouwens wel goed of je als beginner wel een dubbel crankstel wilt (ipv compact of triple), tenzij je nu al weet dat je nooit in de heuvels/bergen gaat fietsen.
Daar zou je gelijk in kunnen hebben. Ik heb zelf geen compact, dus vind het erg moeilijk om te zien op de foto. Toen ik de 2*10 zag staan in de specs, dacht ik automatisch aan een dubbel, maar dat kan een beetje voorbarig zijn.
Overigens werd hierboven ook ergens gezegd dat je beter voor nieuw kunt gaan, ook omdat de nieuwe Ultegra groep er weer net even wat gelikter uit ziet. Persoonlijk vind ik dat een beetje onzinnig, want dan zou je nooit meer een overjarig model kunnen kopen. De nieuwe groepen zien er altijd weer net even wat mooier uit, maar kwaliteitsverschil is er volgens mij nauwelijks.
rvanbreugel schreef:Ik kan hem voor 800 euro kopen. Als de Ultegra onderdelen niet versleten zijn leek het mij niet te duur?
Dit is een nette prijs als er een nieuwe ketting en een nieuwe cassette op zit en er een onderhoudsbeurt is uitgevoerd. Is dat niet het geval dan zou ik er 650 voor bieden en max 700 betalen.
Camerig is prachtig!