Hey mensen,
Een tijdje geleden heb ik een 2ehands fiets gekocht, waar goedkope michilin banden op zitten (naam type band staat er niet op). Na het forum doorgespit te hebben ben ik erachter gekomen dat banden veel verschil kunnen maken in rijgedrag van een fiets.
Nu heb ik de grand prix 4 seasons op het oog, zijn er mensen die ervaring met deze band hebben? Ik ben erg benieuwt of de rolweerstand bij deze banden lager ligt dan bij mijn huidige no-name bandjes. Hebben ze goede bolling?
mvg,
Braid
Grand prix 4 seasons
-
kilometervreter
- Forum-lid
De naam zelf staat er toch wel op?
Ik heb nu 2000 km gemaakt op de GP-4-season. Beste band die er is. Nog niet lek mee gereden. En zelf nog geen inkepingen van kleine steentjes of scherfjes. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Ze schijnen een iets hogere rolweerstand te hebben dan de GP4000S, maar hier merk je echt niets van.
Ze schijnen een iets hogere rolweerstand te hebben dan de GP4000S, maar hier merk je echt niets van.
-
thomwittendorp
- Forum-lid
braid schreef:Na de band grondig afgespeurd te hebben: Camera-Michelin A1 236-22. Googlen levert alleen binnenbanden op.
dit zijn ook de binnenbanden
waarschijnlijk zijn het michellin dynamic, die had ik er ook op zitten, maar ik reed er telkens lek mee en heb ze dus vervangen door vittoria rubino tech
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
@ foosho: Omdat ik niet veel geld in mijn fiets kan stoppen, was ik op zoek naar een duurzame band die het liefst lekkerder loopt dan mijn huidige band. De 4000s is wat duurder en daarbij ook minder duurzaam t.o.v. 4 season, dus in mijn situatie minder praktisch.
@ Roel78: Bedankt voor je comment, precies de reactie waarop ik hoopte.
Ik zal mijn ervaringen hier even op typen zodra ik de bandjes getest heb.
@ Roel78: Bedankt voor je comment, precies de reactie waarop ik hoopte.
Ik zal mijn ervaringen hier even op typen zodra ik de bandjes getest heb.
Wordt hier zat geschreven over de GP4seasons, aanrader voor winter en slecht wegdek. Je kunt er natuurlijk het hele jaar door op rijden, maar zelf gebruik ik ze alleen voor deze doeleinden. Lekbestendigheid is iig top.......
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Supertevreden over die conti's! Vandaag een serieus steentje eruit gepeuterd dat niet kunnen binnendringen is : straf !! Wegligging is ook deftig en ze bollen goed.
Ideaal voor de winter en het voorjaar.
Ze zijn toch duurder dan gewone 4000S bandjes
Ideaal voor de winter en het voorjaar.
Ze zijn toch duurder dan gewone 4000S bandjes
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;