Fietsen met overgewicht
Hoi
Mijn naam is Bennie en ik wil gaan wielrennen op de weg.
Mijn lengte is 1.97 mtr en ik weeg nu 120 Kg.
Ik heb nu een TREK 6500 mountainbike waar ik regelmatig op fiets.
Ik fiets bijna altijd over de verharde weg, en zodoende zat ik te denken om een racefiets aan te schaffen.
Kan iemand van jullie mij advies geven omtrent de mogelijkheden.
Ik zelf ben deze week bij een FM geweest, en die rade mij een TREK 1,5 aan.
Mede omdat het een beginners fiets is.
Ik fiets bijna altijd over de verharde weg, en zodoende zat ik te denken om een racefiets aan te schaffen.
Dat is inderdaad een beginnersfiets. Ik weet niet wat je plannen zijn? Af een toe een ritje of een paar keer per week gaan fietsen.
In het laatste geval zou ik toch voor wat hoogwaardiger materiaal gaan en bij jou zullen vooral een paar sterke wielen een voorwaarde zijn.
In het laatste geval zou ik toch voor wat hoogwaardiger materiaal gaan en bij jou zullen vooral een paar sterke wielen een voorwaarde zijn.
prj
Ik heb het zelfde gewicht met iets minder lengte..
Ik heb vorige week een Trek FX7.5 gekocht. Ik vind zelf de houding lekkerder, omdat ik door mijn overgewicht toch nooit in de ijzers kan..
De fiets is echt gemaakt voor op de weg, maar met een andere houding. De prijs is ongeveer gelijk.
Ik heb vorige week een Trek FX7.5 gekocht. Ik vind zelf de houding lekkerder, omdat ik door mijn overgewicht toch nooit in de ijzers kan..
De fiets is echt gemaakt voor op de weg, maar met een andere houding. De prijs is ongeveer gelijk.
bigben schreef:Hoi
Goede fiets en een hele goede zaak dat je wat gaat doen aan je gewicht. Dat is altijd te prijzen.
Camerig is prachtig!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Nog een tip, besteed wat tijd (en eventueel geld) aan een fijn zadel en een goede fietsbroek, die hoeven niet perse duur te zijn.
Dat zal een stuk meer plezier opleveren
En zoals genoemd een paar sterke wielen en lekker fietsen maar!
Succes!
Dat zal een stuk meer plezier opleveren
En zoals genoemd een paar sterke wielen en lekker fietsen maar!
Succes!
Zorg voor een goede/stevige wielset. Bijvoorbeeld een handgespaakte set met 36 spaken/wiel en stevige velgen (bijvoorbeeld Mavic cxp33)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
shelleke81
- Forum-lid
Ben sinds ik begonnen ben met fietsen 22 kg afgevallen. Ben begonnen op een oude gazelle, later op mij huidige red bull. Mijn gewicht toen zat rond de 90 kg op een setje Mavic Aksiums, ging goed, maar merk nu wel dat de wielen nu minder "zwabberen" dan toen, mijn credo luidt dus: een frame gaat wel goed, gaat niet zo maar kapot of krom door gewicht, echter de wielen is een heel ander verhaal. Ik zou proberen om een middenklasse frame te scoren met goede wielen, desnoods gebruikt als het budget nieuwe niet toelaat...
Suc-6
Suc-6
Red Bull Pro 2000
Shimano 105
Pro Vibe 7S 2010 afmontage
Shimano 105
Pro Vibe 7S 2010 afmontage
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Zo'n trek 1.5 lijkt mij helemaal niet gek. Uit eigen ervaring weet ik dat wat hierboven geschreven wordt klopt, met betrekking tot de wielen. Ik heb snel even op het forum gezocht, maar kan eigenlijk zo snel niets vinden over Bontrager wielen. het zijn wel 32 spaaks wielen als ik het goed zie, maar als je een nieuwe fiets koopt kan je ze wellicht inruilen op een setje fulcrum 7. Dan valt de meerprijs mee en zal je bijna zeker geen problemen krijgen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
botje schreef:Probeer aansluiting te vinden bij een fietsgroepje, bijna elk dorp heeft die wel. Fietsen in een groep is gezelliger en motiveert om net wat dieper te gaan dan alleen.
Succes!
An sich een hele goede suggestie. Ik heb dit ook eens gedaan met de MTB en ik ging zeker dieper, te diep, tot het punt dat ik letterlijk vernauwde visie begon te krijgen door teveel inspanning.
Ik zou willen zeggen, neem die tip ter harte, maar met verstand. Ikzelf begin nu weer opnieuw met het opbouwen van een basisconditie, dan pas kijken naar een groepje om mee te gaan (en dan nog het liefst mensen met dezelfde motivatie als jijzelf).
Overigens rijd ikzelf op Mavic Aksium velgen zonder problemen met een krappe 100kg ballast, maar ik fiets dan ook rustig afstand weg zonder vonkende pedalen aan de grond
Cube AMS Comp 2010
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??