Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Rake klappen tijdens wielerondje.

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 11 apr 2010 00:08

Bron: De Gelderlander.

ZYFFLICH/NIJMEGEN - Als de eerste stralen van de lentezon zich laten zien, kan je er vergif op innemen dat de wegen in de omgeving van Nijmegen zwart zien van de wielerliefhebbers. Niet iedereen is zo blij met deze snelheidsduivels op de fiets.

Vooral de Duitse dorpen in het grensgebied zouden de buik vol hebben van de Hollandse rijders.

De voorlopige apotheose vond twee weken geleden plaats, net over de grens bij Zyfflich. Een groep renners uit Beuningen trof op een rustiek bospaadje, een auto midden op de openbare weg. Om hun route te kunnen vervolgen, verkozen de renners het naastgelegen trottoir.

Een zeer onverstandige keuze bleek later. Een in Nederland geboren inwoner van het Duitse dorp, die niet met zijn naam in de krant wil, hield naar eigen zeggen een wielrenner staande die over zijn stoep reed.

Toen de fiets van de wielrenner op de grond viel, vloog het groepje bovenop de boze bewoner. "Ze hebben me gewoon in elkaar geslagen. Eerst werd ik opzij geduwd en vervolgens werd ik drie keer recht op mijn gezicht geslagen", vertelt de man. Na een flinke scheldpartij kozen de 'sportievelingen' het hazenpad.

Het was niet de eerste keer dat de man in conflict kwam met Nederlandse wielrenners. Al jaren verzet hij zich tegen de grote groep Nederlandse toerfietsers die langs zijn deur voortjakkeren. "Het zijn asocialen. Ze denken dat alles geoorloofd is. Het is hier geen Tour de France. Als je er iets van zegt, ben je aan de beurt. Dat is de Hollandse ik-sla-je-op-je-bek-mentaliteit."

De man heeft beelden van het incident, gemaakt door zijn beveiligingscamera's, inmiddels ingeleverd bij de politie van Kleef. Tevens heeft hij aangifte gedaan van mishandeling.

Filmpje

Zijn er meerdere Forumleden die last hebben gehad van deze man, of soortgelijke incidenten? Wellicht moeten we een comité hiervoor oprichten die dergelijke herhaaldelijke incidenten moeten gaan beoordelen en een klankbord moeten gaan vormen voor zulke personen. 'Samen op weg' etc.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

danny1407
Forum-lid

danny1407 11 apr 2010 00:14

Ik krijg een ernstig NSB gevoel bij dit filmpje.

De vrouw die de oprit af komt lopen naar de auto.
Wat doet die auto daar uberhaupt?
Wat beveiligd die camera normaal gesproken, het gras aan de overkant?

Ruikt naar uitlokkerij.
Volgens mij wilden ze de fietsers eens dwars zitten en hebben ze iets opgezet.
Klappen krijgen hoort er natuurlijk niet bij en ik zal absoluut niet zeggen dat hij het uitgelokt heeft, maar helemaal uit het niets is het volgens mij niet.

FacebookS3RSSite

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 11 apr 2010 00:18

Tja, sommige mensen WILLEN gewoon een conflict. Toen ik zonet het filmpje zag kon ik wel begrijpen dat die renners zo te keer gingen (begrijp me goed aangezien ik fysiek geweld altijd akelig vind en verafschuw).

Ten eerste parkeert die kloot zijn auto midden op de weg. Vervolgens trekt hij een renner van zijn fiets welke over het (niet ZIJN trottoir aangezien het trottoir PUBLIEK is) trottoir fietst aangezien er verder geen manier was om die lomp geparkeerde auto te omzeilen.

Fietsers zijn niet altijd even netjes maar hier mag de niet fietser wel eens ferm aangesproken worden.
Het lijkt ook wel of het een doelbewuste uitlokkingsactie is.

Mvg, Zorro

We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 apr 2010 00:21

Dit is ook meer aaien in 't gezicht dan stompen, hij wordt gewoon geduwd, dat is alles. Meneer blokkeert zelf de weg met z'n auto, trekt iemand van z'n fiets af en vindt 't dan vreemd dat er mensen boos worden?

De snelheid van de groep is laag op 't moment van passeren, ze fietsen niet eens over de stoep, maar over 't erf... Dit gaat weer eens helemaal nergens over. Daarnaast snap ik niet hoe een journalist 't voor elkaar krijgt om te stellen dat Duitse dorpen de buik vol van wielrenners hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jasperr
Forum-lid

jasperr 11 apr 2010 00:24

Die renner met de rabo outfit wordt gewoon van zijn fiets afgetrokken!
De reactie van de renners vind ik dan ook niet meer dan normaal.

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 11 apr 2010 00:28

Hij mag blij zijn dat wij met ons groepje niet fietsten....dan had ik er persoonlijk voor gezorgd dat ie tandjes kon gaan tuffen!!! Wat eene K.U.T Pruus!!!!!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

perik
Forum-lid

perik 11 apr 2010 00:29

Hoezo, je gaat zo'n oude baas toch niet slaan!? Ongeacht of hij begonnen is. Het gedrag van die kerel slaat nergens op (dat soort types heb je nu eenmaal), maar wat die wielrenners hier doen kan echt niet. Een paar goede scheldwoorden (het liefst natuurlijk met voldoende verwijzingen naar de oorlog) hadden hier echt wel volstaan, toch?

jasperr
Forum-lid

jasperr 11 apr 2010 00:31

[quote="perik"]Hoezo, je gaat zo'n oude baas toch niet slaan!? Ongeacht of hij begonnen is. Het gedrag van die kerel slaat nergens op (dat soort types heb je nu eenmaal), maar wat die wielrenners hier doen kan echt niet. Een paar goede scheldwoorden (het liefst natuurlijk met voldoende verwijzingen naar de oorlog) hadden hier echt wel volstaan, toch?[/quote]

Sorry hoor, maar wat doe jij als je door iemand bewust van de fiets getrokken wordt?

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 11 apr 2010 00:34

[quote="Groene Spicht"]Hij mag blij zijn dat wij met ons groepje niet fietsten....dan had ik er persoonlijk voor gezorgd dat ie tandjes kon gaan tuffen!!! Wat eene K.U.T Pruus!!!!![/quote]

Hehehehe....en dat Groene Spicht probeer ik ten alle tijde te voorkomen. Reactie is begrijpelijk maar toch zouden mensen eens iets toleranter moeten zijn. Niet dat wat die kloot doet is goed maar toch......je begrijpt wel.
Kijk, als ze mij zo van mijn fiets af zouden trekken dan reageer ik natuurlijk ook fysiek aangezien ik geen zin heb om op mijn smoel te vallen dan wel mijn fiets zo te beschadigen.

Vraag is idd wie dit filmpde? Vooropgezet op toeval?

Forumritje aldaar met een plaatselijke ronde van 3km en dat 40 rondjes? :D

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

jasperr
Forum-lid

jasperr 11 apr 2010 00:37

[quote="ZorroI"]
Forumritje aldaar met een plaatselijke ronde van 3km en dat 40 rondjes? :D

Mvg, Zorro

[/quote]

Geweldig!! :D:D

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 11 apr 2010 00:41

De onofficiële wielerclub de Wedrenners uit Nijmegen heeft iedere dinsdagavond een vaste route die ook loopt langs zijn huis.

De hoge snelheden waarmee soms gereden worden zijn voor hem dan ook een doorn in het oog. De laatse jaren is hij regelmatig actief geweest deze voorbij rasende groepen te dwarbomen, door obstakels op de weg te leggen in de vorm van boomtakken e.d. Ook heeft hij een paar keer met de auto bewust op dit smalle landweggetje renners van de weg gereden.

De camera heeft hij zelf opgesteld als bewijs voor de politie dat hier renners over zijn erf rijden en dat hij altijd wordt belaagd. Of dit nu een juiste actie van hem is betwijfel ik, want volgens mij staat hij hier juridisch gezien niet erg sterk., en ook gezien de melding bij de duitse politie die is gemaakt tegen hem toen hij iemand van de fiets reed eerder vorig jaar.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

globeskater
Forum-lid

globeskater 11 apr 2010 00:42

echt niet normaal hoe die auto geparkeerd is.. die camera staat er echt op om dit stukje te filmen.. wat een vage gast... slaan en duwen kan niet maar de reactie kan ik me echt wel voorstellen..

enne dat forumritje klinkt goed ;)
http://globeskater.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie