Koga flyer tiagra..
-
rotterdammer
- Forum-lid
Hey allemaal..
Ik zit eraan te denken om toch maar een nieuwe fiets aan te schaffen waar ik beter op kan trainen als beginner denk ik dan mn redelijk oude koga die niet zo soepel meer schakelt en fietst en irritatie bezorgt door slijtage hier en daar waaronder de tandwielen..
Ik ben 1.80 weeg 74 kg
Ik heb nog niet zo veel technische know how maar begrijp dat de 105 best goed is en tiagra zie ik ook vaak langskomen ..
Ik weet niet of dat ook nodig is voor een beginner en toekomstig sportief toer rijder hehe..
Met budget wil ik t niet duurder maken dan 1000 eurie..heb mn oog op de flyer laten vallen voor 999...
http://www.allbikes.nl/fietsen/racefiet ... agra-heren
ik wou jullie mening weten of eventuele tips voor iets anders .
Groetjes..Erkan
Ik zit eraan te denken om toch maar een nieuwe fiets aan te schaffen waar ik beter op kan trainen als beginner denk ik dan mn redelijk oude koga die niet zo soepel meer schakelt en fietst en irritatie bezorgt door slijtage hier en daar waaronder de tandwielen..
Ik ben 1.80 weeg 74 kg
Ik heb nog niet zo veel technische know how maar begrijp dat de 105 best goed is en tiagra zie ik ook vaak langskomen ..
Ik weet niet of dat ook nodig is voor een beginner en toekomstig sportief toer rijder hehe..
Met budget wil ik t niet duurder maken dan 1000 eurie..heb mn oog op de flyer laten vallen voor 999...
http://www.allbikes.nl/fietsen/racefiet ... agra-heren
ik wou jullie mening weten of eventuele tips voor iets anders .
Groetjes..Erkan
EY
Koga maakt schitterende frames, met name de smoothwelds zijn een knap stukje vakmanschap. Maar wat ik persoonlijk jammer van Koga vind is de magere afmontage tegen de prijs die je betaalt. Tiagra is tenslotte een beginnersgroep.
Voor ca. hetzelfde bedrag koop je een Trek 2.3 met 105 afmontage en zeker nog wel andere merken ook. Aan de andere kant valt de groep op te waarderen, is er weinig mis met Tiagra voor de beginner en is een Koga een waardevaste fiets waar je je zeker geen buil aan zult vallen.
Succes met de keuze!
groeten,
Lawrence.
Voor ca. hetzelfde bedrag koop je een Trek 2.3 met 105 afmontage en zeker nog wel andere merken ook. Aan de andere kant valt de groep op te waarderen, is er weinig mis met Tiagra voor de beginner en is een Koga een waardevaste fiets waar je je zeker geen buil aan zult vallen.
Succes met de keuze!
groeten,
Lawrence.
Cube AMS Comp 2010
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
-
michael2757
- Forum-lid
Ik heb ook de Flyer met Tiagra, en die doet echt niet onder voor 105, misschien ietsje kwa schakelsnelheid en slijtage, maar bedenk je de voordelen ook, het vervangen van met name de cassette en ketting is bij Tiagra een stuk minder kostbaar (9 speed i.p.v 10, dat ene kransje ga je echt niet missen ten zij je wedstrijdrijder bent!) de overige componenten doen nogmaals echt niet onder voor 105.
Succes met het maken van je keuze.
Succes met het maken van je keuze.
Ga toch fietsen...
En de Koga is itt de Trek geen 13 in een dozijn fiets...
Weet niet of je daadwerkelijk 999 moet betalen maar anders zou ik ook bij andere Koga dealers kijken zoals bijvoorbeeld Cees Boer in Maassluis of je niet een betere deal kunt krijgen...
Ik zou kijken of je niet voordelig een upgrade van de wielen kunt krijgen, daar heb je denk ik meer aan dan 105...
Weet niet of je daadwerkelijk 999 moet betalen maar anders zou ik ook bij andere Koga dealers kijken zoals bijvoorbeeld Cees Boer in Maassluis of je niet een betere deal kunt krijgen...
Ik zou kijken of je niet voordelig een upgrade van de wielen kunt krijgen, daar heb je denk ik meer aan dan 105...
-
michael2757
- Forum-lid
Ja, zeker Stinus! ik zou meteen een betere wielset nemen, kun je nog wat onderhandelen over de prijs...
Ga toch fietsen...
Ha Erkan,
Ik heb deze fiets in 105 uitvoering sinds 1,5 week en die bevalt erg goed, Na 200 km geen gekke dingen. Stuurt voor mijn gevoel erg strak, wel erg anders dan m'n mountainbike maar dat was wel te verwachten
)
Ik lijk qua lengte en gewicht redelijk op jou (1m83 en 72 kg) en denk dat je je om de wielen ( er zitten dezelfde wielen in de 105 of Tiagra afgemonteerde Flyer) niet direct zorgen hoeft te maken. Ze staan niet als stijfste en duurzaamste aangeschreven maar dat geeft gelegenheid om te wennen aan een "hardere" ride. en als ze op den duur "op" zijn dan weet je wat beter wat je wensen zijn qua alternatieven. Dan kun je altijd die keuze nog maken
qua prijs ... de meeste FM's willen naar mijn ervaring wel wat van de prijs afdoen of wat dingen er bij doen (pedalen, enz... ) als je een beetje onderhandelt. Je geeft zelf aan technisch niet erg ingelicht te zijn en dan is een goede FM vlakbij erg prettig. Na een tijdje leer je alles vanzelf maar een bekende partij om op terug te vallen is erg prettig.
[ Edit/toevoeging : Even nog een reactie over de prijs kwaliteit : De trek 2.3 is een volledig 105 afgemonteerde fiets, Qua prijs zit deze op nagenoeg hetzelfde als de FLyer met 105.
Ik verbaasde me er in de winkel ook over maar Koga lijkt wat meer concurrerende prijzen aan te nemen ... een paar jaar terug zaten ze inderdaad ruim boven het gemiddelde.]
Ik heb deze fiets in 105 uitvoering sinds 1,5 week en die bevalt erg goed, Na 200 km geen gekke dingen. Stuurt voor mijn gevoel erg strak, wel erg anders dan m'n mountainbike maar dat was wel te verwachten
Ik lijk qua lengte en gewicht redelijk op jou (1m83 en 72 kg) en denk dat je je om de wielen ( er zitten dezelfde wielen in de 105 of Tiagra afgemonteerde Flyer) niet direct zorgen hoeft te maken. Ze staan niet als stijfste en duurzaamste aangeschreven maar dat geeft gelegenheid om te wennen aan een "hardere" ride. en als ze op den duur "op" zijn dan weet je wat beter wat je wensen zijn qua alternatieven. Dan kun je altijd die keuze nog maken
qua prijs ... de meeste FM's willen naar mijn ervaring wel wat van de prijs afdoen of wat dingen er bij doen (pedalen, enz... ) als je een beetje onderhandelt. Je geeft zelf aan technisch niet erg ingelicht te zijn en dan is een goede FM vlakbij erg prettig. Na een tijdje leer je alles vanzelf maar een bekende partij om op terug te vallen is erg prettig.
[ Edit/toevoeging : Even nog een reactie over de prijs kwaliteit : De trek 2.3 is een volledig 105 afgemonteerde fiets, Qua prijs zit deze op nagenoeg hetzelfde als de FLyer met 105.
Ik verbaasde me er in de winkel ook over maar Koga lijkt wat meer concurrerende prijzen aan te nemen ... een paar jaar terug zaten ze inderdaad ruim boven het gemiddelde.]
2011 Lapierre X control, X9
2010 Koga Flyer, 105/ultegra, Fulcrum R3
2007 Focus Cross Team, DA/Ultegra
Ik ben het wat betreft 0013 niet helemaal eens over de wielen, zou namelijk een mooi punt van onderhandeling kunnen zien, geven je liever een upgrade dan veel korting. Zou gaan voor setje aksiums of racing 7, die zijn gewoon vele malen beter en dat moet zonder bijbetalen nog wel lukken voor die 999 als je goed je best doet!
-
rotterdammer
- Forum-lid
Hey thnx voor de reacties en tips allemaal.
De trek zag ik staan voor 1200 en koga van 2009 voor 1100..
Ik ben van plan deze week de koga te gaan bekijken ..ik weet niet hoeveel een set pedalen kost en ook nog schoenen want nu heb ik gewone fietspedalen en sneakers haha.
maar ben al blij als ik een mooie deal kan maken met fiets/pedalen/schoentjes..ohh en en heel goed slot hehe..
Nog een amateursvraag..haha. waarom andere wielen op een nieuwe bike??
De trek zag ik staan voor 1200 en koga van 2009 voor 1100..
Ik ben van plan deze week de koga te gaan bekijken ..ik weet niet hoeveel een set pedalen kost en ook nog schoenen want nu heb ik gewone fietspedalen en sneakers haha.
maar ben al blij als ik een mooie deal kan maken met fiets/pedalen/schoentjes..ohh en en heel goed slot hehe..
Nog een amateursvraag..haha. waarom andere wielen op een nieuwe bike??
EY
Rotterdammer schreef: Nog een amateursvraag..haha. waarom andere wielen op een nieuwe bike??
Heeft puur met kwaliteit te maken, zoals ook met de onderdelen van je shimano groep zijn er verschillende kwaliteiten.
je zal er misschien in het begin nog niet zoveel last van hebben, maar als je sterker gaat worden zal je merken dat de wielen wat slapper zijn
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
Stinus schreef:Ik ben het wat betreft 0013 niet helemaal eens over de wielen, zou namelijk een mooi punt van onderhandeling kunnen zien, geven je liever een upgrade dan veel korting.
Ik zou niet zeggen dat ik we daarover van mening verschillen. Ik had het zelf nog niet op die manier bekeken
Rotterdammer schreef:Hey thnx voor de reacties en tips allemaal.
De 2009 Flyer, is dat die knal-rode ? die ziet er strak uit
Pedaaltjes heb je zo'n beetje vanaf 3-4 tientjes voor instap modellen. schoenen ... afhankelijk van hoe gek je het maakt en wat voor pedalen je hebt tussen de 50 en 300 euro
2011 Lapierre X control, X9
En van shimano is er momenteel ook weer een schoen/pedaal actie!
Krijg je bij een setje schoenen (actiemodel) voor 1 euro extra pedalen erbij!
Prima schoenen, prima pedalen!
Even langs de fm's in de buurt, vast wel een te vinden die meedoet aan de acties van shimano!
+/-100 euro en dan ben je klaar!
Wat ga je ermee doen dan?
Als ik ga fietsen blijf ik er meestal op zitten tot ik weer thuis ben en zo niet dan blijf ik altijd bij mijn fiets...
Krijg je bij een setje schoenen (actiemodel) voor 1 euro extra pedalen erbij!
Prima schoenen, prima pedalen!
Even langs de fm's in de buurt, vast wel een te vinden die meedoet aan de acties van shimano!
+/-100 euro en dan ben je klaar!
Een slot op je racefiets?rotterdammer schreef:ohh en en heel goed slot hehe..
Wat ga je ermee doen dan?
Als ik ga fietsen blijf ik er meestal op zitten tot ik weer thuis ben en zo niet dan blijf ik altijd bij mijn fiets...
mijn Flickr
-
rotterdammer
- Forum-lid
Ja de 2009 is rood met klein beetje wit of zilver d8 ik..
En met mijn oude fiets die ik nu heb ga ik nog weleens naar de stad als ik wat nodig heb..gelijk stukkie toeren..
maar lijkt me geen goed idee om dat ook met een fiets van zoveel centjes te doen denk ik haha..en fiets naar mn werk waar hij binnen staat maar zet op de nieuwe fiets toch wel een slot dan..
En met mijn oude fiets die ik nu heb ga ik nog weleens naar de stad als ik wat nodig heb..gelijk stukkie toeren..
maar lijkt me geen goed idee om dat ook met een fiets van zoveel centjes te doen denk ik haha..en fiets naar mn werk waar hij binnen staat maar zet op de nieuwe fiets toch wel een slot dan..
EY