Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Roubaix of Synapse

erwink
Forum-lid

erwink 15 apr 2010 00:25

Ik heb onlangs het verschil kunnen testen tussen een specialized Tarmac en een specialized Roubaix en qua type fiets is mijn keus gevallen op een Roubaix. Nu komt de volgende keuze en wel tussen een Cannondale Synapse of dus de Roubaix. Helaas heb ik geen FM kunnen vinden die een Synapse in mijn maat heeft om te testen dus ben ik op zoek naar mensen die ervaring hebben met een van de twee of misschien wel voor dezelfde keuze hebben gestaan. Graag wat ervaringen dus want ik wil binnen 2 weken de keus maken zodat ik er ook deze zomer nog wat aan heb.

Specialized Roubaix

Cannondale Synapse

fransoos
Forum-lid

fransoos 15 apr 2010 14:14

voeg daar nog de bianchi infinito en de cervelo RS aantoe en je hebt mijn twijfellijstje...
In een van de laatste fietsen werden ze besproken. De specialized wel in alu-versie.
K heb het gevoel dat in deze discussie vooral het oog wil ook wat argument zal doorwegen.
En persoonlijk vind ik die zertz inzetstukjes maar niks.

bart75
Forum-lid

bart75 15 apr 2010 14:23

Stond voor dezelfde keuze en heb uiteindelijk voor de Synapse gekozen. Keuze was vooral gebaseerd op gevoel. Het blijft moeilijk om op basis van een korte testrit te bepalen of de fiets je goed 'past'. Daar heb je toch eigenlijk een rit van 100+ voor nodig. Van de aanschaf van de Synapse nog geen moment spijt gehad. Heerlijk frame dat een groot deel van de oneffenheden in het wegdek neutraliseert.
Cannondale Synapse Ultegra

Plaats reactie