Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Is elke long cage achter der. ultagra 9 speed

maartend
Forum-lid

maartend 20 apr 2010 10:57

Hoi

Ik ben nieuw met deze dingen, rij altijd ATB.
Maar omdat ik nu dichter bij huis werk kan ik met de fiets. Heb dus een Trek 100 SLI (niet dat dat er toe doet).
Zit nu een Tiagra achter der. op , 9 speed.

Ik zoek een betere achter der. zal dus een ultegra worden. Ik op MP kijken en iemand heeft daar een Ultegra long cage, maar hij heeft hem zelf op een 10 speed liggen.
Past dit vanzelf ook op een 09-speed? Ik weet dat het een eind wordt bepaald door de shifters, maar ik wil het even zeker weten.
En wat is een beetje prijs voor een ultegra achter der.? Wel 2de hands. Hij vraagt 25.

hteriele
Forum-lid

hteriele 21 apr 2010 00:31

7 t/m 10 speed, kort en lang, maakt bij shimano niets uit, zolang je de 8 speed derailleurs (en ouder) van dura ace vermijd. volgens sommigen moet je wel de derailleurwieltjes aanpassen (ik heb er nooit problemen mee gehad). koop in dat geval tacx, die hebben spacers voor elke drivetrain. 25 euro lijkt me niet veel. maar is een 2de hands ultegra een verbetering? check voor dit soort technische vragen (en nog veel meer) ook eens sheldon brown.

Plaats reactie