Nu het geld iets harder stroomt dan voorgaande jaren, en ook het wielervirus harder door mijn aderen pompt, vind ik het wel eens tijd worden om mijn 16-jarige Giant Peloton SuperLite te vervangen door iets nieuws...
Ik was een recreatief fietser, met zo nu en dan een stukje toeren, maar dit seizoen wil ik het serieuzer aan gaan pakken en 2-4x per week fietsen en dan zo'n 70-100km per rit maken met een gemiddelde snelheid van >=30. En misschien als het tegen het eind van het seizoen lekker gaat een wedstrijdje meepakken
Mijn budget: +/- 1000 (maar niet heel veel meer)
Voorkeuren:
- Shimano 105 Compact 20-speed
- Alu frame (maar das op zich logisch in deze prijsklasse)
- Overjarig mag, maar liever nieuw
- Hoeft niet bij FM, ik onderhoud al 9 jaar mn eigen fietsen
Nu heb ik een tweetal fietsen gevonden die me wel aanstaan:
- Canyon Roadlite 6.0
- Red Bull Pro-2000
Helaas kom ik er niet echt uit welke nou de betere van de 2 is...
Mocht ik veel meer fiets voor mn geld kunnen krijgen (met 105 of beter) zijn suggesties altijd welkom
Canyon vs Red Bull
-
nieuweling
- Forum-lid
Ik zie dat je zelf al goed hebt rondgezocht. Deze 2 fietsen zijn zowat de betere fietsen die je voor dat geld kan krijgen. Kies degene die je het mooist vindt 
Als je wat handig bent kan je natuurlijk ook altijd je spulletjes in china bestellen en het zelf opbouwen
Als je wat handig bent kan je natuurlijk ook altijd je spulletjes in china bestellen en het zelf opbouwen
-
nieuweling
- Forum-lid
Excellente keus. Het is altijd leuk dat als je iets koopt je weet dat je zowat het beste hebt gekocht wat er te vinden is in die prijsklasse 
Canyon en Red Bull winnen om en om elke test waarin ze getest worden ongeveer, dus allebei erg mooie fietsen...
Kijk even naar de levertijden van Canyon en Red Bull, van Canyon weet ik dat ze echt erg lang duren en wil je er van de zomer nog plezier van hebben is dat ook wel van belang denk ik!
Zelf vind ik de canyon net iets mooier door de kleurstelling
Kijk even naar de levertijden van Canyon en Red Bull, van Canyon weet ik dat ze echt erg lang duren en wil je er van de zomer nog plezier van hebben is dat ook wel van belang denk ik!
Zelf vind ik de canyon net iets mooier door de kleurstelling
Met het gevaar dit topic te laten verzanden in een compact/double/triple discussie:
Met een compact kan je prima koersjes rijden, en zelfs bovenaan in de uitslag rijden weet ik uit ervaring (ok, die korte uitslagen waren tijdens trainingskoersjes op Sloten weliswaar, maar daar gaat het ook hard). Als je voor een 50 hebt, dan is de enige voorwaarde dat je een '11' op je cassette hebt zitten, anders wordt het wel heel erg spinnen met 60+
Met een compact kan je prima koersjes rijden, en zelfs bovenaan in de uitslag rijden weet ik uit ervaring (ok, die korte uitslagen waren tijdens trainingskoersjes op Sloten weliswaar, maar daar gaat het ook hard). Als je voor een 50 hebt, dan is de enige voorwaarde dat je een '11' op je cassette hebt zitten, anders wordt het wel heel erg spinnen met 60+
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Weet je al iets van levertijd van de fiets die je besteld hebt?
Ik sta op het punt een Red Bull te bestellen, maar wil 'm wel over 2 weken hebben...
Dat kan ik vergeten zeker?
Op de site geven ze aan geen levertijd te kunnen voorspellen...
Moet ik alsnog naar de dozenschuiver...
Ik sta op het punt een Red Bull te bestellen, maar wil 'm wel over 2 weken hebben...
Dat kan ik vergeten zeker?
Op de site geven ze aan geen levertijd te kunnen voorspellen...
Moet ik alsnog naar de dozenschuiver...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC