Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

iets te groot of te klein

wfk
Forum-lid

wfk 28 apr 2010 21:10

Zat zo eens te denken :

Als je nu niet al te diep wilt zitten op een racefiets is het dan aan te bevelen
om een maatje groter te nemen ?

Bv mijn lengte is 1.84 bbl 88 cm

Racefiets oud was 58 cm , heb nu een mooie gezien in de maat 60 ( italiaans met columbus slx staal frame)

Natuurlijk is eea nog bij te stellen , maar gaat de vlieger op dat als je een iets groter framemaat neemt je ook wat rechter op zit ?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 apr 2010 21:13

Nee je moet gewoon de goede maat kopen, niet te groot en niet te klein... En als een frame niet bij je past, dan moet je verder kijken naar een ander frame.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

farelli
Forum-lid

farelli 28 apr 2010 21:21

wfk schreef:Zat zo eens te denken :

Als je nu niet al te diep wilt zitten op een racefiets is het dan aan te bevelen
om een maatje groter te nemen ?

Bv mijn lengte is 1.84 bbl 88 cm

Racefiets oud was 58 cm , heb nu een mooie gezien in de maat 60 ( italiaans met columbus slx staal frame)

Natuurlijk is eea nog bij te stellen , maar gaat de vlieger op dat als je een iets groter framemaat neemt je ook wat rechter op zit ?

Het is een stuk verstandiger om wel of niet diepzitten te regelen met stuur- en zadelhoogte. Op een passend frame wel te verstaan. Trap niet in de valkuil van een verkeerde maat omdat het nu zo mooi en betaalbaar is.;)
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

wfk
Forum-lid

wfk 28 apr 2010 21:27

Klop iid , alleen is t niet altijd makkelijk .

En veel merken hebben bv wel 58 en 60 en weer andere 57 , 59

en dat is ook het gekke , toen ik voor mijn oude fiets ging had ik volgens de meting 59 , maar de fiets was er alleen in de maat 58 bij die shop.
Had het een 60 geweest dan had dat m ook geworden.
Dus vandaar.

wtosser
Forum-lid

wtosser 29 apr 2010 10:51

wfk neem eens een kijke in het FAQ-topic bovenaan de topiclijst van deze pagina. In de eerste post staat een link naar ' Geometrie tabellen lezen' , waarin door Amclassic-fan prima uitgelegd wordt waar je op moet letten bij het vinden van een frame nadat je een fatsoenlijke meting gedaan hbet. Meest interessant: lengte bovenbuis en balhoofdbuis. Succes!

Plaats reactie