Chainline veranderen
Ik heb een gravel frame besteld dat ik wil gaan opbouwen met een force axs groepset die ik nog heb liggen, in de beschrijvingen van het frame spreken ze over een chainline van 47,5mm, huidige crank is 45mm. Is het onmogelijk? Of zou ik eventueel 2,5mm spacers op de crank as kunnen zetten?
Factor Ostro VAM
Time VXR
Trek Supercaliber
Time VXR
Trek Supercaliber
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 14998
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat kan maar dan komt je crank 2,5 uit het midden.
Je moet een aantal dingen weten. Stel je verplaatst de crank, Kom je dan links of rechts niet in de problemen met de ruimte van de crank of voorblad.
Met een pedaalaspacer zou je dat weer deels kunnen heffen voor je schoen. Maar een crank zit meestal wel 1mm uit het midden na normale montage, meet maar na, 2 of meer ben ik ook al tegen gekomen, dus meet het even na als de crank conform handleiding zit gemonteerd. Wellicht wijkt ie al iets af naar de goede kant.
Als het kettingblad gewoon genoeg ruimte heeft met 45mm chainline kan je die ook gewoon houden.
Wellicht loopt het iets minder goed op je kleinste kransje, maar weer beter op de grote.
Voor het idee, 2,5mm is maar een half kransje dus het probleem is niet zo groot
Je moet een aantal dingen weten. Stel je verplaatst de crank, Kom je dan links of rechts niet in de problemen met de ruimte van de crank of voorblad.
Met een pedaalaspacer zou je dat weer deels kunnen heffen voor je schoen. Maar een crank zit meestal wel 1mm uit het midden na normale montage, meet maar na, 2 of meer ben ik ook al tegen gekomen, dus meet het even na als de crank conform handleiding zit gemonteerd. Wellicht wijkt ie al iets af naar de goede kant.
Als het kettingblad gewoon genoeg ruimte heeft met 45mm chainline kan je die ook gewoon houden.
Wellicht loopt het iets minder goed op je kleinste kransje, maar weer beter op de grote.
Voor het idee, 2,5mm is maar een half kransje dus het probleem is niet zo groot