Alles over vakanties op én met de fiets

Vakantie Stelvio & Toscane tips!

kristallix
Forum-lid

kristallix 01 mei 2010 22:57

Beste medefietsers,

Komende zomer wil ik richting Italië gaan. De eerste stop zou in de omgeving Bormio moeten zijn, om van die kant uit de Stelvio te beklimmen. Hiervoor zoek ik nog een mooi en kindvriendelijke camping waar we een huisje of zo kunnen huren. Iemand enig idee?

Na één week wil ik richting Toscane. Daar zoek ik een gebied waar ook nog wat lekkere bergen liggen, alleen heb ik geen enkel idee waar het daar leuk is. Ook daar zoek ik weer een kindvriendelijke camping en ook daar wil ik een huisje gaan huren. Graag ideeën voor mooie klimmen.

Wie heeft er tips?

mm
Forum-lid

mm 01 mei 2010 23:48

Tip hotel centrale in nauders.
Goede lokatie voor vele tochten hiervandaan.
Wij gaan in juni rijden altijd trafoi/stelvio/mustair/nauders, of naar de jauffenpass.
ook de bernina en umbrail zijn mooi en de klapper is toch de uina slucht deze wel met de mtb doen!!
gr

johoop
Forum-lid

johoop 02 mei 2010 01:12

Hallo MM
Heb je misschien een iets meer info over de routebeschrijving Trafio/stelvio/mustair/naunders
hoeveel km is dit rondje?
is deze route zwaarder dan Naunders/ Stelvio/ Umbrail/Naunders.?

b.v.d joop
Afbeelding

mm
Forum-lid

mm 02 mei 2010 12:03

[quote="johoop"]Hallo MM
Heb je misschien een iets meer info over de routebeschrijving Trafio/stelvio/mustair/naunders
hoeveel km is dit rondje?
is deze route zwaarder dan Naunders/ Stelvio/ Umbrail/Naunders.?

b.v.d joop[/quote]
Hallo ronde via umbrail is groter want je moet dan het hele massief omronden ipv . via mustair.
Kijk via google earth voor afstanden ik heb alles op gps staan.
Ronde via de umbrail hebben we een keer gereden met zon op de stelvio en bakken met regen naar beneden via umbr!!!!
Altijd weer in de gaten houden
hier een link met tour advies voor mooie tochten,
http://www.nauders-tirol.at/bikehotel-c ... ouren.html
Gr
MM

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 02 mei 2010 13:52

Twee jaar geleden heb ik op de camping Prad alto Stelvio gestaan. Dit is bijna aan de voet.
Ze verhuren daar ook huisjes. Het is camping saegemuehle
http://www.campingsaegemuehle.com/sommer_nl.asp
Via de zoekfunktie kunt u naar een hierover eerder geopend topic kijken naar de routes.

marc
people are strange when you\'re a stranger

kristallix
Forum-lid

kristallix 02 mei 2010 20:05

Goede tip. Die camping Sagemühle gaan we zeer zeker boeken. Nu nog een goede lokatie in Toscane en de vakantie is rond. Voor de zekerheid neem ik de mtb ook maar mee. Alvast bedankt voor de tip.

Wie volgt voor Toscane?

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 02 mei 2010 22:34

[quote="Kristallix"]Goede tip. Die camping Sagemühle gaan we zeer zeker boeken. Nu nog een goede lokatie in Toscane en de vakantie is rond. Voor de zekerheid neem ik de mtb ook maar mee. Alvast bedankt voor de tip.

Wie volgt voor Toscane?[/quote]

Het is een camping met zeer prachtig, (thuis heb ik dit niet) sanitair. In vele hotels vindt je het ook niet. Dit is het nieuwe gebouw links op de camping.
Het restaurant is top. Heerlijk, en alles vers.
Het dorp is 2 minuten lopen van de camping met een grote SPAR, dus op de camping zelf is er niet zoveel, alleen het zgn broodnodige.
Zwembad is niet groot, wel lekker om terug in te duiken als je de Stelvio hebt gedaan en via de umbrail pas bent terug gekomen.
Prachtig fietsgebied.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

gerrit-1963
Forum-lid

gerrit-1963 03 mei 2010 00:42

goede tips, voor volgend jaar maar op de planning zetten

pinag
Forum-lid

pinag 17 mei 2010 17:11

wat is eigenlijk mooier: de Stelvio vanaf Prato of de Stelvio vanaf Bormio? Vanaf Prato heb je toch de 48 haarspelden en de 12%-stukken, of is dat (ook) vanuit Bormio? Ik bedoel ... ik ben er over een paar weken, dan wil ik niet bij terugkomst in NL horen dat ik de mietjeskant of de lelijke kant heb gedaan :)
Ik hou van Triple.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 17 mei 2010 17:15

De Stelvio heeft wat mij betreft geen lelijke kant. Maar die vanuit Prato vind ik wel de mooiste beklimming.

pinarello
Forum-lid

pinarello 17 mei 2010 17:16

[quote="PinaG"]wat is eigenlijk mooier: de Stelvio vanaf Prato of de Stelvio vanaf Bormio? Vanaf Prato heb je toch de 48 haarspelden en de 12%-stukken, of is dat (ook) vanuit Bormio? Ik bedoel ... ik ben er over een paar weken, dan wil ik niet bij terugkomst in NL horen dat ik de mietjeskant of de lelijke kant heb gedaan :)[/quote]

Ze zijn allebeide mooi maar de klassieke kant is vanaf Prato.

gandalf
Forum-lid

gandalf 17 mei 2010 17:19

Ik ben net terug van vakantie in Toscane. Ik heb in San Baronto, vlak bij Pistoia gezeten. Van daaruit kun je alles fietsen wat je wilt. Vlak (hoewel je altijd berg op/af moet naar de camping, 5 kilometer bij 5%), heuveltjes in de categorie Ardennen, of echte bergen (tochtje Abetonen v.v. met 120 km en zo'n 3.000 hoogtemeters). Daarnaast steden als Florence, Pistoia, Pisa, Lucca binnen maximaal een uurtje rijden.
It is not a lie if you believe it...

Plaats reactie