XT RD M8000 SGS achterderailleur haalt niet het volledige bereik van de cassette
-
RonSchouten
- Forum-lid
Nieuwe binnen en buiten kabel, nieuwe ketting en nieuwe achterderailleur gemonteerd. Alles afgesteld zoals altijd beschreven wordt maar derailleur haalt niet het hele bereik van de cassette. Of de 2 buitenste, de laagste 2 of de 2 hoogste versnellingen worden niet gehaald. Wel 10 klikken (11 speed) maar in het midden wordt 2 keer niet doorgeschakeld op een klik. HOE DAN????
-
RonSchouten
- Forum-lid
Derailleur pad is nieuw dus niet krom maar zou het misschien kunnen zijn dat de derailleur niet helemaal recht meer is?
-
RonSchouten
- Forum-lid
De derailleur kabel komt voor de bb as weer uit het frame en loopt dan onderlangs
Kan nieuw zijn en krom op de fiets. Is hij gericht?
Kijk goed naar de kabelloop over het hele traject, inclusief waar hij door de derailleur heen loopt en klemt.
Niet zijken maar reiden !
-
RonSchouten
- Forum-lid
De vraag die Pino hierboven stelt, kan je verder helpen. Lukt het zonder kabel wel? Als het antwoord ja is, dan zit het euvel niet in de derailleur.
(Bronnen elimineren is de kern van het oplossen van dit soort problemen)
(Bronnen elimineren is de kern van het oplossen van dit soort problemen)
hun fietsen.
-
RonSchouten
- Forum-lid
Is waar. Stap voor stap elimineren moet uiteindelijk wel een oplossing geven. Ga er mee verder
-
RonSchouten
- Forum-lid
Volgens mij zit er trouwens een heel klein beetje speling in de bevestiging van de shifter aan het stuur maar dit is zo weinig dat ik mij niet kan voorstellen dat dit het probleem kan zijn
-
RonSchouten
- Forum-lid
Zonder kabel lukte het wel. Blijkt uiteindelijk de shifter van 8 jaar oud te zijn. Deze mist een slag van minstens 6mm waardoor niet het hele bereik gehaald werd. Bedankt voor het meedenken
-
RonSchouten
- Forum-lid
Blijkt uiteindelijk een versleten shifter te zijn van 8 jaar oud. Haalde maar 3 cm i.p.v. minstens 3,6 cm. Nogmaals bedankt voor het meedenken