Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

GFNY Vaujany

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 02 aug 2025 11:31

Zijn er nog mensen die de GFNY Vaujany gaan fietsen ? Ik ga er heen met mijn zoon, beetje als support voor hem. Zelf ga ik de korte of korte + rit doen.

De eerste keer iets van GFNY , ben benieuwd hoe de organisatie is.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 02 aug 2025 14:23

Om het makkelijk te maken zijn er twee granfondo's van GFNY met bijna dezelfde naam: GFNY La Vaujany en GFNY Alpes Vaujany.

De eerste is in juni en kent een parcours rond Alpe d'Huez. Dit is de oude 'La Vaujany' die vroeger altijd een week voor de Marmotte georganiseerd werd.
De tweede is in augustus en kent een parcours over de Col de la Croix de Fer en Col du Glandon.

Ik ga ervan uit dat je de GFNY Alpes Vaujany bedoelt.

Organisatie is trouwens vijfsterrenniveau.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 02 aug 2025 14:48

Herman_N schreef: 02 aug 2025 14:23 Om het makkelijk te maken zijn er twee granfondo's van GFNY met bijna dezelfde naam: GFNY La Vaujany en GFNY Alpes Vaujany.

De eerste is in juni en kent een parcours rond Alpe d'Huez. Dit is de oude 'La Vaujany' die vroeger altijd een week voor de Marmotte georganiseerd werd.
De tweede is in augustus en kent een parcours over de Col de la Croix de Fer en Col du Glandon.

Ik ga ervan uit dat je de GFNY Alpes Vaujany bedoelt.

Organisatie is trouwens vijfsterrenniveau.
Aangezien er staat dat ik ‘m ga doen, zal het GF Alpes Vaujany in augustus zijn. Oké, juni 2026 zou ook mogelijk zijn :geek: .

Toen we in juni naar Bourg reden was de GFNY La Vaujany bezig. Dat was op de zondag een week voor de Marmotte.

De korte versie in augustus tot aan het Lac du grand maison, de volledige over Croix de Fer en retour via de Glandon idd. Beide hebben de klim naar Vaujany nog als toetje.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

el_loco
Forum-lid

el_loco 02 aug 2025 18:11

De oude `La Vaujany` één keertje gereden in 2015, mooie tocht met een slopend parcours. Maar Croix de Fer - Glandon - Vaujany klinkt toch ook wel als een smerig tochtje. Veel `plezier`! ;)

Plaats reactie