Telefoon bescherming/case
Ik ben mij aan het oriënteren voor bescherming (met name vocht en vuil) voor mijn Iphone 14 Pro (6,1 inch - 15,5 cm scherm)(afmeting 75mm x 150mm). In eerste instantie voor als ik in de zomer op de weg fiets, maar ook voor van de winter in het bos.
Nu heb ik de Velopac of The Pack op het oog. The Pack is waterdicht de Velopac niet.
Wie heeft er ervaring met één van de twee en wat zijn je conclusies?
Qua afmetingen. The Pack Medium (er is ook een large versie) zou moeten passen, maar is er dan nog ruimte genoeg voor wat anders (geld-pasje-sleutel)?
Weet iemand of er nog andere merken zijn?
Alle zinnige opmerkingen zijn welkom.
Nu heb ik de Velopac of The Pack op het oog. The Pack is waterdicht de Velopac niet.
Wie heeft er ervaring met één van de twee en wat zijn je conclusies?
Qua afmetingen. The Pack Medium (er is ook een large versie) zou moeten passen, maar is er dan nog ruimte genoeg voor wat anders (geld-pasje-sleutel)?
Weet iemand of er nog andere merken zijn?
Alle zinnige opmerkingen zijn welkom.
-
Patrick VB
- Forum-lid
Bij ons gaan smartphones winter en zomer in een plastic zakje.
No problem.
No problem.
-
Tussendoor
- Forum-lid
Ik heb, nadat ik heel lang m'n smartphone in een plastic zakje (zip lock) meenam, vorig jaar overgestapt op 'The Pack'.
https://thepack.cc/nl/products/the-pack ... 6765405432
Naast de telefoon gaat daar ook een klein hoesje in voor pasjes (rijbewijs, pinpas, kaartje met noodgegevens en wat geld) en daarbij ook sleutels (huissleutels of autosleutel).
Bevalt me beter dan een plastic zakje. Sleutel(s) en telefoon zitten in apart vakjes, waardoor sleutels de telefoon niet raken. Bij het maken van een foto onderweg of bij het kopen van iets te eten en te drinken, voelt het handiger dan een plastic zakje, omdat je eigenlijk een portefeuille in je handen hebt.
https://thepack.cc/nl/products/the-pack ... 6765405432
Naast de telefoon gaat daar ook een klein hoesje in voor pasjes (rijbewijs, pinpas, kaartje met noodgegevens en wat geld) en daarbij ook sleutels (huissleutels of autosleutel).
Bevalt me beter dan een plastic zakje. Sleutel(s) en telefoon zitten in apart vakjes, waardoor sleutels de telefoon niet raken. Bij het maken van een foto onderweg of bij het kopen van iets te eten en te drinken, voelt het handiger dan een plastic zakje, omdat je eigenlijk een portefeuille in je handen hebt.
-
scottpch64
- Forum-lid
Heb ook The Pack en eenzelfde hoesje van Rapha.
Geld, ID en telefoon gaan in het tasje, de sleutels steek ik los in de achterzak
Geld, ID en telefoon gaan in het tasje, de sleutels steek ik los in de achterzak
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Maar de telefoons zijn toch waterdicht tegenwoordig?
Enige wat ik heb dat ik wel eens even niet kan laden omdat er vocht in de poort zit.
Vorig jaar liet ik hem in het zwembad vallen, dan stopt trouwens meteen de BT dat jullie dat weten...
Maar niks aan de hand met de telefoon
Enige wat ik heb dat ik wel eens even niet kan laden omdat er vocht in de poort zit.
Vorig jaar liet ik hem in het zwembad vallen, dan stopt trouwens meteen de BT dat jullie dat weten...
Maar niks aan de hand met de telefoon
Even wat tegengas dan. Mijn vorige telefoon was een Iphone 14 pro, de huidige een 16 pro. Ik voel de nood niet om die phones nog eens in een beschermend tasje te steken, bij mij gaat ie naakt de achterzak in. Ik heb er ook nog geen schade door gehad.
Ik gebruik een Rapha tasje equivalent aan zo'n 'the Pack', daar gooi ik een binnenbandje, electrisch pompje, multitool, ventielkern verwijderaar, pluggen en quicklink in.

- CampaYolo
- Forum-lid
Hier gaat de (waterdichte) telefoon ook zonder enig omhulsel in het achterzakje.
Mocht er eens wat vocht of een vuiltje in de USB-C poort zitten dan maak ik dat schoon met een borstelig tandenstokertje.
Alleen in de winter als het extreme blubber protocol in werking gaat doe ik de telefoon in een zip-bag.
Mocht er eens wat vocht of een vuiltje in de USB-C poort zitten dan maak ik dat schoon met een borstelig tandenstokertje.
Alleen in de winter als het extreme blubber protocol in werking gaat doe ik de telefoon in een zip-bag.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Misschien heb ik heel veel geluk of ik been gewoon heel dom, maar ik doe mijn telefoon en portemonnee als 45 jaar (GSM uiteraard wat minder lang) in gewone boterhammenzakjes. Ben ook wel eens door onweer of een stortbui overvallen, maar echt nog nooit een probleem gehad. Als ik zie dat er een gaatje, scheurtje in een zakje zit dan een nieuw en vooruit met de geit.
Ooit actief als Ophetkantje