Hey ik ben al een tijdje zoekende naar een vorm waarin ik begeleiding krijg bij het trainen (schema’s) gecombineerd met wat nodig is aan oefeningen in de sportschool. Los van elkaar goed te vinden maar gecombineerd lastig. Hopelijk iemand hier die een tip(s) heeft. Idealiter in de omgeving van Gouda.
Ik: 38 jaar, erg drukke baan met gezin en fiets ongeveer 7000 a 8000 km per jaar. Nu vooral op basis van Join en dan Zwift. Daarnaast buiten voor de duurritten en mooi weer. Een Join training buiten vind ik lastig (ik wil dan vooral harder). Deze combi werkt prima, maar is wel erg saai.
Doel is niet om vb de Maratona te doen. Wil vooral afvallen en een volgende stap zetten in het fietsen. De combinatie met sportschool wil ik omdat ik ook aan mijn core (of wat meer nodig is) wil werken. De combinatie van beiden (iemand met expertise) kan ik lastig vinden. Idealiter zoek ik iemand die naast het maken van de schema’s ook een sportschool heeft (stok achter de deur en hulp met sportschool aangezien ik daar geen ervaring mee heb).
Wielrentraining + sportschool en begeleiding
Ik snap je wel. Ik vind het jammer dat bijvoorbeeld Join of andere tools niet beide kunnen bieden. Ik ken ook helaas geen persoonlijke trainers die hierin iets in kunnen betekenen.
Wat betreft afvallen is "simpel": minder kcal nuttigen dan dat je verbrand. Vooral op de dagen dat je niet fietst. Eiwitten helpen met een vol gevoel en goed drinken ook. Daar heb je echt geen huis- of sportarts voor nodig. Beter worden in fietsen + (veel) afvallen is een lastige combi, gezien je kcal inname. Dus beslis wat prio heeft.
Qua krachttraining heb ik gemerkt dat mijn lichaam baadt heeft bij full body, maar wel focus op de core. Daar kan je prima schema's voor vinden of chatgpt gebruiken. Ik vind Ai best goede resultaten geven.
Wat betreft afvallen is "simpel": minder kcal nuttigen dan dat je verbrand. Vooral op de dagen dat je niet fietst. Eiwitten helpen met een vol gevoel en goed drinken ook. Daar heb je echt geen huis- of sportarts voor nodig. Beter worden in fietsen + (veel) afvallen is een lastige combi, gezien je kcal inname. Dus beslis wat prio heeft.
Qua krachttraining heb ik gemerkt dat mijn lichaam baadt heeft bij full body, maar wel focus op de core. Daar kan je prima schema's voor vinden of chatgpt gebruiken. Ik vind Ai best goede resultaten geven.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Juist met veel kilometers vind ik het lastig om af te vallen. Ik hoe zelf niet perse af te vallen maar ik zou een kilo of 2 a 3 kwijt willen.
Wat mij daarin helpt is vooral tijdens het fietsen voldoende eten.
Ik zou gewoon een abonnement op een sportschool nemen en gewoon alles gaan trainen in groepen. Als je nog nooit iets van fitness of kracht hebt gedaan. Gewoon per groep 1 of 2 oefeningen gaan doen en varieren. Geef jezelf een half jaar om de oefeningen goed uit te voeren en dan te gaan verzwaren.
Ik train in de sportschool nooit mijn benen alleen schouders, rug, borst, biceps, triceps, onderarmen en core.
Join snap ik ook. Ik heb er ontzettend veel van geleerd, de blokken zijn wel leuk, maar de duurtrainingen vind ik ook saai. Na twee jaar join ken ik de blokken wel en die verwerk ik in mijn training. Soms rijd ik toch harder gewoon omdat ik het leuk vind en dat gaat prima. Join hield me wel iets frisser, maar puur mijn waardes zijn dit jaar de beste sinds ik een wattmeter heb en dat is toch al 10 jaar, dus er gaat ergens iets goed.
Gisteren had ik bv na zaterdag al 100km te hebben gemaakt zin om lekker ff te knallen. MTB gepakt en af en toe bij een groepje aangehaakt en op die manier drie vier blokken van een kwartiertje hard gereden. Is het ideaal, vast niet, maar wel leuk
Wat mij daarin helpt is vooral tijdens het fietsen voldoende eten.
Ik zou gewoon een abonnement op een sportschool nemen en gewoon alles gaan trainen in groepen. Als je nog nooit iets van fitness of kracht hebt gedaan. Gewoon per groep 1 of 2 oefeningen gaan doen en varieren. Geef jezelf een half jaar om de oefeningen goed uit te voeren en dan te gaan verzwaren.
Ik train in de sportschool nooit mijn benen alleen schouders, rug, borst, biceps, triceps, onderarmen en core.
Join snap ik ook. Ik heb er ontzettend veel van geleerd, de blokken zijn wel leuk, maar de duurtrainingen vind ik ook saai. Na twee jaar join ken ik de blokken wel en die verwerk ik in mijn training. Soms rijd ik toch harder gewoon omdat ik het leuk vind en dat gaat prima. Join hield me wel iets frisser, maar puur mijn waardes zijn dit jaar de beste sinds ik een wattmeter heb en dat is toch al 10 jaar, dus er gaat ergens iets goed.
Gisteren had ik bv na zaterdag al 100km te hebben gemaakt zin om lekker ff te knallen. MTB gepakt en af en toe bij een groepje aangehaakt en op die manier drie vier blokken van een kwartiertje hard gereden. Is het ideaal, vast niet, maar wel leuk
Dat valt wel mee, 3 a 4 kilo maar ondanks het fietsen en lage inname lukt het niet
Het sportschool deel vind ik lastig omdat ik gewoon niet weet wat de juiste oefeningen zijn, frequentie en ik niet zo’n apparatenman ben (vroeger wel sportschool op die manier gedaan maar mijn spanningsboog is snel weg).
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Elke moderne wielren trainer zou verstand moeten hebben van krachttraining. Die zou dus heel goed een aantal basis oefeningen kunnen voorstellen om in te passen. Alleen kan een specifieke trainer in de sportschool jou veel beter begeleiden bij zulke trainingen aangezien die daar dagelijks rondloopt.
Voor serieus afvallen is een diëtist de enigste juiste persoon. Het is namelijk veel te kort door de bocht om te stellen dat je maar minder moet eten.
Lang verhaal kort, als je echt serieus bezig wilt zijn, heb je drie verschillende personen nodig die met elkaar samen moeten kunnen werken.
Ik zou dat alleen aangaan indien ik wel een serieus doel heb voor een Maratona o.i.d.
Voor serieus afvallen is een diëtist de enigste juiste persoon. Het is namelijk veel te kort door de bocht om te stellen dat je maar minder moet eten.
Lang verhaal kort, als je echt serieus bezig wilt zijn, heb je drie verschillende personen nodig die met elkaar samen moeten kunnen werken.
Ik zou dat alleen aangaan indien ik wel een serieus doel heb voor een Maratona o.i.d.
Fietsvriend van mij kan je verder helpen, https://roelkamphorst.nl/
Fiets zelf ook veel en weet ook vwb trainings schema´s af.
Fiets zelf ook veel en weet ook vwb trainings schema´s af.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.