Situatie La Berarde
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mijn Frans is niet fantastique en de gemiddelde Franse website is dat ook niet qua overzichtelijkheid, maar klopt het dat La Berarde alleen met de fiets te bereiken is en niet meer met de auto?
Dus vanuit La Berarde de Ecrin in hiken alleen middels een pendelbus die je moet reserveren.
Of heb ik het niet goed gelezen?
Dus vanuit La Berarde de Ecrin in hiken alleen middels een pendelbus die je moet reserveren.
Of heb ik het niet goed gelezen?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Heb je een link naar die website. Fransen zij inderdaad niet heel goed in hun communicatie (zacht uitgedrukt)
Maar misschien kan ik het voor je ontcijferen.
Maar misschien kan ik het voor je ontcijferen.
Adversity is the Catalyst of Change
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Wat ik zo snel even heb kunnen vinden is dit:
À partir de ce jeudi 29 mai et jusqu’au 15 novembre prochain, la circulation est interdite sur une partie de la RD530 qui traverse la vallée du Vénéon, entre les hameaux de Pré Clot et celui des Etages, pour "assurer la sécurité des usagers". Le stationnement est par ailleurs fortement encadré sur cette route.
Vertaling:
Vanaf donderdag 29 mei tot en met 15 november is het verkeer op een gedeelte van de RD530, dat door de vallei van de Vénéon loopt, tussen de gehuchten Pré Clot en Etages, verhindert dit om "de veiligheid van de weggebruikers te garanderen".
Ook parkeren is op deze weg strikt geregeld.
Wat er dan precies “geregeld” is weet ik niet maar je kunt er vanuit gaan dat ze de boel aan het opbreken zijn en dat de doorgang waarschijnlijk erg lastig is.
À partir de ce jeudi 29 mai et jusqu’au 15 novembre prochain, la circulation est interdite sur une partie de la RD530 qui traverse la vallée du Vénéon, entre les hameaux de Pré Clot et celui des Etages, pour "assurer la sécurité des usagers". Le stationnement est par ailleurs fortement encadré sur cette route.
Vertaling:
Vanaf donderdag 29 mei tot en met 15 november is het verkeer op een gedeelte van de RD530, dat door de vallei van de Vénéon loopt, tussen de gehuchten Pré Clot en Etages, verhindert dit om "de veiligheid van de weggebruikers te garanderen".
Ook parkeren is op deze weg strikt geregeld.
Wat er dan precies “geregeld” is weet ik niet maar je kunt er vanuit gaan dat ze de boel aan het opbreken zijn en dat de doorgang waarschijnlijk erg lastig is.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Van wat ik ervan begrepen heb is dat je met de auto een bus moet nemen en dat de parkeer mogelijkheden streng gereguleerd zijn. Dus als je naar Benardé wilt met de familie moet je ergens gereguleerd parkeren en daarna een bus nemen (over reserveren lees ik niets want het is een shuttlebus)
Als je met de fiets naar boven wilt is er geen probleem, het gaat puur om gemotoriseerd verkeer wat verboden is op die route (530 of zoiets)
Nederlanders met een caravan zijn sowieso niet gewenst daar

Als je met de fiets naar boven wilt is er geen probleem, het gaat puur om gemotoriseerd verkeer wat verboden is op die route (530 of zoiets)
Nederlanders met een caravan zijn sowieso niet gewenst daar
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik was tot exact dezelfde conclusie gekomen. Dat wordt dus geen hiken vanuit La B dus deze zomer 
Shuttlebussen zijn niet mijn ding
Wel lekker dat je ritje op de fiets kunt doen, prachtig dal.
Shuttlebussen zijn niet mijn ding
Wel lekker dat je ritje op de fiets kunt doen, prachtig dal.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
En weinig, lees geen, auto’s, campers en wat nog op die route!
Hooguit een sjovel of een dumper
Hooguit een sjovel of een dumper
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die hebben vakantie in augustus 
-
Patrick VB
- Forum-lid
La circulation...
Ik vermoed dat fietsen over deze weg evenmin mogelijk is.
Ik vermoed dat fietsen over deze weg evenmin mogelijk is.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Circulation heeft doorgaans betrekking op auto’s en ander gemotoriseerd verkeer.
1 jaar terug:
https://www.bergsport.nl/nieuws/2024/06 ... dderlawine
https://www.bergsport.nl/nieuws/2024/06 ... dderlawine
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

- Goudhaantje
- Forum-lid
Ik vraag mij af of de wandelpaden überhaupt hersteld zijn vanuit La Bérarde. Er is daar nogal wat naar bededen gekomen vorig jaar en dat zal ook de paden hebben verwoest op de berg. Het herstel daarvan zal wel op de laatste plaats komen. Ook het fietspad achterlangs Bourg-d'Oisans is verwoest. Maar ik kan mij uiteraard vergissen. Het is puur speculatief.