Keego titanium gecoate bidon
Kent iemand dit al?
https://keego.at/pages/why-keego-details
Klinkt ‘gezonder’ dan de volledig kunststof bidonnen die we gebruiken. Alhoewel die inmiddels ook BPA-vrij zijn en je altijd maar moet afvragen of er ook weer geen downside aan het nieuwe product zit.
(En ik denk dat er op andere zaken meer winst te pakken valt zoals geen eten in kunststof verpakkingen of bakjes in de magnetron verwarmen;)
https://keego.at/pages/why-keego-details
Klinkt ‘gezonder’ dan de volledig kunststof bidonnen die we gebruiken. Alhoewel die inmiddels ook BPA-vrij zijn en je altijd maar moet afvragen of er ook weer geen downside aan het nieuwe product zit.
(En ik denk dat er op andere zaken meer winst te pakken valt zoals geen eten in kunststof verpakkingen of bakjes in de magnetron verwarmen;)
- thestudent
- Forum-lid HC
Het lijkt erop dat deze bidon alsnog een kunstof/siliconen coating heeft aan de buitenkant. Het is niet puur titanium.
Deze van camelbak is dat wel, maar die is gewoon hard, niet in te knijpen.
https://www.camelbak.com/shop/water-bot ... 20Titanium
Deze van camelbak is dat wel, maar die is gewoon hard, niet in te knijpen.
https://www.camelbak.com/shop/water-bot ... 20Titanium
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Door insta reclame er naar gekeken.
Heb een tijd met rvs bidons gereden, maar dat vond ik geen succes. Moeilijk snel drinken en maakte geluid in bidonhouder.
Dit product lijkt daar een oplossing voor te zijn.
Ik heb geen materialen kennis, maar ik heb twijfels over de titanium claims. Het moet of extreem dun zijn, of een bepaalde legering waardoor het makkelijk knijpbaar wordt. Daar zullen vast weer nadelen aan zitten voor materiaal duurzaamheid en mogelijk ook voor gezondheid.
Ik fiets nog wel even door met de huidige versies.
Heb een tijd met rvs bidons gereden, maar dat vond ik geen succes. Moeilijk snel drinken en maakte geluid in bidonhouder.
Dit product lijkt daar een oplossing voor te zijn.
Ik heb geen materialen kennis, maar ik heb twijfels over de titanium claims. Het moet of extreem dun zijn, of een bepaalde legering waardoor het makkelijk knijpbaar wordt. Daar zullen vast weer nadelen aan zitten voor materiaal duurzaamheid en mogelijk ook voor gezondheid.
Ik fiets nog wel even door met de huidige versies.
Ik heb me o.a. door de cycloworld podcast en de claims laten verleiden tot de aankoop. Ik merk bij gebruik wel dat de smaak van het water een stuk beter is. Wel vind ik dat in ieder geval de witte variant erg kwetsbaar is voor beschadiging/verkleuring. Een keer gebruiken in een zwarte bidonhouder levert al zwarte plekken op die je er niet af kunt poetsen.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
- thestudent
- Forum-lid HC
Bij Rose op de website een iets overzichtelijke lijst met details en ook waarschuwingen. Ze zeggend dat het 100% puur titanium is. Alleen ik ken vrij weinig voorbeelden waar dat in werkelijkheid zo is. Omdat juist de legeringen de eigenschappen maken. Normaal is 100% titanium zeker niet ideaal. Overigens is het product an sich dus NIET plasticvrij. Wel grotendeels voor wat in contact komt met de vloeistof.
Details:
• lichte, knijpbare bidon met binnenwand van elastisch titanium
• buitenkant van robuust polymeer met gerecycled kunststof
• lichtgewicht en bijzonder duurzaam (minstens 10.000 maal inknijpbaar)
• geen plastic aan de binnenkant - dat betekent geen BPA, BPS, weekmakers en microplastic
• food proof (FDA toegelaten), smaak- en geurneutraal
• hygiënisch dankzij vuilafstotende materiaaleigenschappen
• verhindert het achterblijven van drankresten en het ontstaan van schimmel
• afneembare EasyClean-dop voor optimale reiniging
• schroefbaar mondstuk van zuiver siliconen
• lekvrij dankzij X-Cut (ventiel opent alleen als de fles wordt ingedrukt)
• nauwkeurige waterstraal voor contactvrij drinken
• geschikt voor alle standaard bidonhouders
• stevige vorm met afgeronde hoeken voor optimale ergonomie
• voorgevormde kommen voor een betere houvast
• grote vulopening voor eenvoudige reiniging
Technische gegevens:
• materiaal: titanium (kern); polypropyleen (buitenkant, deksel); kunststof, silicone (sluiting)
• volume: ca. 750 ml
• hoogte: ca. 24 cm
• diameter: ca. 6 cm (onder) ca. 7 cm (boven)
• gewicht: ca. 85 g
Leveringsomvang:
• 1 x ROSE KEEGO Dark Matter Cycle Titan bidon 5.0
Tips voor de reiniging:
Het volstaat de fles met water om te spoelen. Wil je jouw KEEGO nog verder behandelen, kun je hem met een zachte spons of doek met een beetje afwasmiddel met de hand afwassen.
Belangrijk: gebruik geen schurende materialen (bijv. schuursponsje of harde borstels).
Wij adviseren de vaatwasser niet te gebruiken.
Wil je dat toch doen, plaats hem dan aan de bovenkant en let erop dat je een lage temperatuur instelt.
Let op: Niet geschikt voor hete en koolzuurhoudende dranken, omdat de vloeistof dan door de druk ongecontroleerd uit het mondstuk kan spuiten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
Die camelbag ziet er wel heel mooi uit. Maar hoe lang blijft het mooi.
En onhandig met knijpen, maar als decoratie vind ik hem wel mooi in de garage
En onhandig met knijpen, maar als decoratie vind ik hem wel mooi in de garage
Ze geven aan dat hun bidon 5x langer meegaat dan een gewone plastic bidon, dus dan zal die titanium coating best goed zijn (maar ik verwacht dat die wel heel dun is, en dat je de dikte moet uitdrukken in micrometers...). Maar ik doe het ook nog wel even met mijn PP Camelbak Podiums, maar die smaakneutrale claim blijkt dus wel te kloppen:
Als ik er t.z.t. eens eentje goedkoop op de kop kan tikken dan probeer ik het wel.
-
- Forum-lid
Reviews op Amazon zijn wisselend en vooral klachten over de coating aan de binnenkant die blijkbaar loslaat
Canyon Aeroad CF SLX 8, Cube LTD SL 29 Deore XT
- CampaYolo
- Forum-lid
Mijn plastic bidons die ik links en rechts gratis krijg zijn eigenlijk prima.
Ik heb achter in de kast nog een paar oude bidons waarbij de dop niet geschroefd zit, maar vastgedrukt. (15 jaar of ouder?) Daarbij proef je pas een plastic smaak.
Ik heb achter in de kast nog een paar oude bidons waarbij de dop niet geschroefd zit, maar vastgedrukt. (15 jaar of ouder?) Daarbij proef je pas een plastic smaak.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
- thestudent
- Forum-lid HC
Nou ja ik vind het an sich geen slecht idee, maar als je zo'n dure bidon aanschaft wil je dat die zeker een aantal seizoenen mee kan. En dan moet dat laagje titanium dus zeker goed blijven zitten.