Sinds vorig jaar heb een kraak in mijn aandrijving (denk ik). Bij de beurt vorig jaar nieuwe bottom bracket laten steken en toen washet even weg.
Begin dit jaar kwam het weer terug. Volledig nieuwe cassette, ketting en voorblad gedaan. Toen leek het even weg, maar het komt nu weer terug. Als ik even freewheel en daarna begin te trappen is het weer weg. Extra olie op de ketting doet het minderen, maar schakelen naar een kleiner kransje is het zo goed als weg.
Als ik op de trappers sta blijft het dus zadel en zadelpen is volgens mij uitgesloten.
Wie kan me helpen.
Weer een kraakje
-
- Forum-lid
people are strange when you\'re a stranger
Kan inderdaad echt een zoekplaatje zijn. Vaak komt het geluid niet daar vandaan, waar je denkt het te horen. Gezien je opmerking dat het minder wordt als je kleiner schakelt, zit het ergens wat gevoelig is voor je cadans.
De usual suspects:
Begin eens met wat vet op je snelspanner of steekas plus de aansluiting op je frame.
Haal je zadelpen er uit, maak deze goed schoon en monteer deze weer. Deze kan ook kraken als je staat, omdat er toch wat spanning op de zadelbuis komt. Is niet zo waarschijnlijk trouwens
Check je balhoofd op speling
Check je schoonplaatjes en vet je schroefdraad van je pedalen
De usual suspects:
Begin eens met wat vet op je snelspanner of steekas plus de aansluiting op je frame.
Haal je zadelpen er uit, maak deze goed schoon en monteer deze weer. Deze kan ook kraken als je staat, omdat er toch wat spanning op de zadelbuis komt. Is niet zo waarschijnlijk trouwens
Check je balhoofd op speling
Check je schoonplaatjes en vet je schroefdraad van je pedalen
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
wat ik nu al 2 keer aan de hand had op verschillende fietsen was dat het bij de pedalen vandaan kwam. ff loshalen schoonmaken verse montage pasta en terug....
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
-
- Forum-lid
Ik lees even mee, heb iets soortgelijks. Kraak lijkt vanuit de achterkant (body/cassette) te komen, meestal vanaf 30 minuten fietsen. Wanneer ik even freewheel is het soms even verdwenen. Als het er is, is het ritme gelijk met de pedaalbeweging.
-
- Forum-lid
Afijn, nog een paar plaatsjes om te zoeken. De steekassen zijn al opnieuw ingevet. De pedalen ook. Waar de schoenplaatjes ingaan ook.
Blijft de zadelpen. Balhoofd heeft geen speling.
Nog even zoeken dan.
Blijft de zadelpen. Balhoofd heeft geen speling.
Nog even zoeken dan.
people are strange when you\'re a stranger
- CampaYolo
- Forum-lid
Ik heb al eens alles vervangen BB, ketting, pion, zadelpen nog een keer invetten. Bleek het in de (as van de) pedalen te zitten.
Totaal niet wat ik dacht, aan de hand van waar het geluid vandaan leek te komen.
Totaal niet wat ik dacht, aan de hand van waar het geluid vandaan leek te komen.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.