Zadel met hogere stack
Ik heb sinds kort een Trek Madone SL6 Gen8. Ik wil graag nog een fractie hoger zitten, maar er is geen ruimte meer om het zadel hoger te zetten.
Momenteel zit het bontrager aeolus comp zadel erop.
Weet iemand of er een manier is om toch nog iets hoger te zitten (3-5 mm). Zelf denk ik dat een zadel met een hogere stack een optie zou zijn, maar ik krijg niet gevonden welke zadels hier dan geschikt voor zijn.
Iemand ideeën?
Momenteel zit het bontrager aeolus comp zadel erop.
Weet iemand of er een manier is om toch nog iets hoger te zitten (3-5 mm). Zelf denk ik dat een zadel met een hogere stack een optie zou zijn, maar ik krijg niet gevonden welke zadels hier dan geschikt voor zijn.
Iemand ideeën?
-
- Forum-lid HC
Ik zou naar je FM gaan met je zadel en een rolmaat en andere zadels gaan meten.
Lijkt me het makkelijkst.
Of een andere langere zadelpen
Lijkt me het makkelijkst.
Of een andere langere zadelpen
Ik zie dat je die zadelpennen in 2 lengtes kan krijgen? Tenzij je de langste pen al hebt. Dan heb je mogelijk een te klein frame gekocht.
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... SAQAvD_BwE
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... SAQAvD_BwE
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

-
- Forum-lid HC
Mooi schapenwollen zadel dekje kopen
De langere zadelpen is nog een optie. Die wilde ik wel als laatste alternatief houden, kost me ruim 300 euro.
Zal hier in de buurt is naar de FM gaan en kijken wat die heeft. Anders ga ik voor het schapenwollen dekje + geitenwollen sokken
Zal hier in de buurt is naar de FM gaan en kijken wat die heeft. Anders ga ik voor het schapenwollen dekje + geitenwollen sokken
Een Cambium C13 is misschien iets hoger, maat zakt ook weer wat in als je erop gaat zitten. Dat is een beetje het concept van een Brooks.
Een zadel uitzoeken op stackhoogte lijkt mij niet de juiste manier. Een zadel kies je op zitcomfort en kost ook al snel meer dan 150 euro. voor die paar tientjes extra moet je gewoon die zadelpen kopen.
Een zadel uitzoeken op stackhoogte lijkt mij niet de juiste manier. Een zadel kies je op zitcomfort en kost ook al snel meer dan 150 euro. voor die paar tientjes extra moet je gewoon die zadelpen kopen.
Campagnolo Ultra Dork
Ik loop tegen een soortgelijk probleem aan, ik moet zo'n 1,5 cm omhoog met mijn zadel (en dan zit ik al op de maximale hoogte van de zadelpen). Een gewoon zadel is vaak 1,5/2 cm lager dan een ISM zadel dus daar "vul" ik de ruimte mee op. Nu vroeg ik mij af of er binnen de ISM zadels ook nog verschil zit in hoogte van de rails en zithoogte. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb een tijdrit fiets aangeschaft en ik moet naar de 2,5 cm.... vandaar de vraag. Anders zal ik de zadelpen moeten laten verlengen (600 euro)
Ik heb een tijdrit fiets aangeschaft en ik moet naar de 2,5 cm.... vandaar de vraag. Anders zal ik de zadelpen moeten laten verlengen (600 euro)
Wie niet start, kan niet winnen (Johan Museeuw)
-
- Forum-lid HC
Maar een nieuwe pen kost toch geen 600 euro.
En waar ga je vanuit? Hoe ver zit de pen er nog in? Als je 70 kilo weegt en de pen zit er nog 7cm in zou ik me niet zo druk maken.
En waar ga je vanuit? Hoe ver zit de pen er nog in? Als je 70 kilo weegt en de pen zit er nog 7cm in zou ik me niet zo druk maken.
Ik ben 205 cm dus ik ben de grootste fiets al nodig en met 95 kilo durf ik 7 cm niet aan. Wielrennen gaat soms om risico's nemen maar dit is er één die ik niet durf te nemen
.....
Ik heb een Canyon Ultimate gekocht en was nog een aantal centimeters nodig dus heb ik een extra zadelpen besteld en deze laten "vast maken" bij Unlimited Colors. Dit was 411 euro, de losse zadelpen 200,-. Voor mijn nieuwe tijdritfiets is het niet mogelijk een losse zadelpen te bestellen dus zou hij dan moeten worden verlengd door Unlimited Colors en dat is 600 euro. Vandaar dat ik wil gaan kijken of ik met alleen een zadel het verschil kan overbruggen....

Ik heb een Canyon Ultimate gekocht en was nog een aantal centimeters nodig dus heb ik een extra zadelpen besteld en deze laten "vast maken" bij Unlimited Colors. Dit was 411 euro, de losse zadelpen 200,-. Voor mijn nieuwe tijdritfiets is het niet mogelijk een losse zadelpen te bestellen dus zou hij dan moeten worden verlengd door Unlimited Colors en dat is 600 euro. Vandaar dat ik wil gaan kijken of ik met alleen een zadel het verschil kan overbruggen....
Wie niet start, kan niet winnen (Johan Museeuw)