Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Aanschaf Fitness bike

jeroentje-m
Forum-lid

jeroentje-m 02 mei 2010 20:46

Ik ben in de markt voor een fitness bike. Ben 2 meter lang met een gewicht van 120 kilo schoon aan de haak. Heb m'n oog laten vallen op de Trek 7.6 FX. De FM heeft aangegeven dat het mogelijk is de standaard Bontrager wielen te vervangen door een steviger type (heb helaas geen naam/type bij de hand) waardoor ik zeker zou zijn dat de wielen het gewicht kunnen dragen.

Kent iemand alternatieven met soortgelijke (of betere) specificaties voor in deze prijsklasse? De reden dat ik bij Trek uitkwam is eigenlijk omdat zij (volgens mij) het grootste aanbod van fitness bikes hebben waaruit ik de conclusie trek dat ze weten waar ze mee bezig zijn en het goede fietsen zijn.

nagtie
Forum-lid

nagtie 02 mei 2010 21:20

Ik heb de trek FX7.5 met die bontrager wielen nu 2 maanden en 500km. fijne fiets (als de FM mijn derrie zou kunnen afstellen:( )
Ik woog ook net wat meer dan 120 kilo, en de wielen zijn nog altijd recht.
Ik heb een 32 of 36 spaaks wiel en dat was voor mij voldoende. Ik fiets wel echt alleen mee op de weg!

Ik heb de cannondale synapse flatbar overwogen. Ik vond die ook erg mooi.

namreh
Forum-lid

namreh 02 mei 2010 21:45

Ik heb ook een 7.6FX gehad. Prima fiets
Litespeed Obed 29er
Cube Agree 2009

bash
Forum-lid

bash 02 mei 2010 21:50

Heb 2 jaar gereden op een fx7.5 met 2.00m en 104kg. Nooit problemen met de standaard wielen gehad. Ook de rest van het fietsje was ik zeer gelukkig mee: bijna de snelheid van een racefiets en toch het comfort van een andere zit. Uiteindelijk toch overgestapt op een racer, maar had de ervaring van de Trek niet willen missen: daardoor ontstond het fietsplezier.

nagtie
Forum-lid

nagtie 03 mei 2010 01:22

even een beetje offtopic.. waarom dan toch een racer basH? Ik twijfel een ietsje of ik niet toch een racer had willen kopen.
Ik wil alleen nog wel wat dingen in de weerstand gaan veranderen.. om zo nog wat sneller te gaan.

bash
Forum-lid

bash 03 mei 2010 13:36

@Nagtie: Tsja...omdat mijn aanvankelijke aarzeling ten aanzien van een racer toch vooral in mijn hoofd zat. De iets diepere zit zorgt niet voor fysieke klachten en de rol- en windweerstand is wel wat lager. Voor mij was de Trek gewoon een opstap naar een racefiets. Zoals ik al zei: ik had het niet willen missen, maar ik zie nu wel de voordelen van een racer. Je kunt altijd de Trek nog verkopen via Marktplaats, daar worden prima bedragen voor geboden, en dan overstappen op een racer als je er echt aan toe bent.

nagtie
Forum-lid

nagtie 03 mei 2010 18:19

tjah dat is zo.. maar heb de fiets 2 maanden denk niet dat ik er een evenredig bedrag voor terug krijg.
Maar heb dus de zelfde aarzeling gehad. Ga me nu eerst maar concentreren op het leren fietsen. Over 3 jaar kan ik weer via de belasting een fiets kopen. dan zal het een racer worden.

mima
Forum-lid

Gebruikersavatar mima 04 mei 2010 11:01

Naast een normale racefiets heb ik een stevens fiets uit de x-serie. Prima fitness bike die ik vaak gebruik bij slecht weer. Handen net wat sneller bij de remmen en banden wat meer geschikt voor slechtere omstandigheden
Marcel

Stevens SCF. Cannondale Topstone.

Plaats reactie