Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Parkeren bij Chouffe Classic in Houffalize

jackflash
Forum-lid

jackflash 24 apr 2025 18:23

Ik ga dit jaar weer eens La Chouffe rijden. Ik heb dit keer een B&B 15km van Houffalize en kan dus al vroeg (met de auto) naar de startplek rijden. Maar nu weet ik van andere jaren dat je moeilijk of helemaal niet het dorp in komt en er grote parkings zijn die toch wel een eindje van de start weg liggen. Een vraag voor de ervaringsdeskundigen: kun je toch met de auto in de buurt komen van het centrum (of iets buiten het centrum)? Ik kan er al vroeg zijn, misschien dat ze dan nog mensen doorlaten? Mag je de auto niet langs de grote toegangsweg zetten naar Houffalize toe? Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.
Alvast dank.

dwangarbeider
Forum-lid

dwangarbeider 24 apr 2025 18:56

Er zijn altijd wel parkings voorzien door de organisatie. De laatste keer dat ik hem gereden heb kon ik in een weide parkeren. Er stonden seingevers die je de weg wezen. Ging allemaal heel vlot.

jackflash
Forum-lid

jackflash 24 apr 2025 19:27

dwangarbeider schreef: 24 apr 2025 18:56 Er zijn altijd wel parkings voorzien door de organisatie. De laatste keer dat ik hem gereden heb kon ik in een weide parkeren. Er stonden seingevers die je de weg wezen. Ging allemaal heel vlot.
Bedoel je de weide vlakbij de afslag van de snelweg? Die ken ik, maar die lag een aantal km van de start af. Ik zou nu juist graag in het dorp of net buiten het centrum parkeren. Kom ik daar überhaupt nog in 's ochtends vroeg? En zijn er mogelijkheden om de auto dichter bij de start te zetten?

rudi assauer
Forum-lid

rudi assauer 24 apr 2025 22:24

Je zit op slechts 15 km, dat kun je toch prachtig per fiets doen?....
Race: Stelbel Rodano Disc / Cannondale CAAD10
MTB: Santos 4.29
WW: Santos Trekking Lite

Afbeelding

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 25 apr 2025 06:55

rudi assauer schreef: 24 apr 2025 22:24 Je zit op slechts 15 km, dat kun je toch prachtig per fiets doen?....
+1

tinoh
Forum-lid

Gebruikersavatar tinoh 25 apr 2025 09:13

Volgens mij is het voor TS al te ver om te fietsen vanaf de officiële parkeerplaatsen laat staan 15 km vanaf zijn overnachtingsplek.
Persoonlijk vind ik dat je bij dit soort evenementen je moet houden aan de door de organisatie aangewezen parkeerplekken. Het is tegenwoordig al best lastig om dit soort evenementen georganiseerd te krijgen en dan helpt het niet als mensen zomaar ergens hun auto gaan neerzetten.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 25 apr 2025 09:38

Als je van de E25 komt en je rijdt naar Houffalize dan is er rechts, net voor de bocht naar het centrum, een grote begraafplaats met heel veel parkeerplaatsen.
Van daar bol je bergaf zo Houffalize binnen.

Maar ik begrijp niet dat een paar km extra een probleem is. De kortste route heeft al 1100 hoogtemeters dus als je dat aankunt dan moet 3 km extra er nog wel bij kunnen toch?
Adversity is the Catalyst of Change

jackflash
Forum-lid

jackflash 25 apr 2025 17:56

Dubbeldekker schreef: 25 apr 2025 09:38 Als je van de E25 komt en je rijdt naar Houffalize dan is er rechts, net voor de bocht naar het centrum, een grote begraafplaats met heel veel parkeerplaatsen.
Van daar bol je bergaf zo Houffalize binnen.

Maar ik begrijp niet dat een paar km extra een probleem is. De kortste route heeft al 1100 hoogtemeters dus als je dat aankunt dan moet 3 km extra er nog wel bij kunnen toch?
Het is zeker geen 'probleem', en parkeren op de officiële parking is geen showstopper. Ik vraag alleen om tips van mensen die ervaring hebben met vroeg komen en weten of je toevallig toch dichterbij kan parkeren. Dat is toch niet zo'n gekke vraag?
Ik heb deze tour een keer of 5 gedaan in het verleden en heb altijd geparkeerd bij de grote officiële parking in de buurt van de afslag van de E40. Dan moet je eerst een km of wat bergaf naar het dorp. Ik vond dat altijd een pokkentuk als je op het einde die klim nog omhoog moest.
Ik ga dit jaar de 180 doen, en dan zit ik eerlijk gezegd niet te wachten op nog zo'n klim met een paar kabouters achter de kiezen :)
Dus misschien zijn er mensen die goede alternatieve parkeertips hebben?

jackflash
Forum-lid

jackflash 25 apr 2025 17:59

tinoh schreef: 25 apr 2025 09:13 Volgens mij is het voor TS al te ver om te fietsen vanaf de officiële parkeerplaatsen laat staan 15 km vanaf zijn overnachtingsplek.
Persoonlijk vind ik dat je bij dit soort evenementen je moet houden aan de door de organisatie aangewezen parkeerplekken. Het is tegenwoordig al best lastig om dit soort evenementen georganiseerd te krijgen en dan helpt het niet als mensen zomaar ergens hun auto gaan neerzetten.
Wie zegt dat ik mijn auto ''zo maar ergens ga neerzetten"? Ik wil gewoon weten wat andere mogelijkheden zijn die gewoon geoorloofd zijn. Als die er niet zijn, zet ik 'm gewoon op de officiële parking. Geen drama hoor, maar als het dichterbij kan, is dat toch een stuk fijner. Die klim naar de officiële parking vlakbij de E40 afslag is niet echt lekker na 180km en 3000hm ;)

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 25 apr 2025 18:07

Je mag de vraag natuurlijk altijd stellen, ongeacht je beweegredenen.
Maar zulke evenementen geven altijd best wat overlast voor de lokale bewoners die niet fietsen.
Als iedereen op de aangewezen plek parkeert scheelt dat al een beetje.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 25 apr 2025 18:18

jackflash schreef: 25 apr 2025 17:56 ........ en dan zit ik eerlijk gezegd niet te wachten op nog zo'n klim met een paar kabouters achter de kiezen :)
........
Dan is het natuurlijk de vraag of je überhaupt naar je auto moet....🤔🙄

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 25 apr 2025 18:50

Theo V schreef: 25 apr 2025 18:18
jackflash schreef: 25 apr 2025 17:56 ........ en dan zit ik eerlijk gezegd niet te wachten op nog zo'n klim met een paar kabouters achter de kiezen :)
........
Dan is het natuurlijk de vraag of je überhaupt naar je auto moet....🤔🙄
Ik weet uit ervaring dat je achter in een alfa 156 sportwagon een twijfelaarsluchtbed kan leggen. Ideaal als je een wedstrijd op berijdbare afstand wil bezoeken.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

Plaats reactie