Marmotte 2025 - Volgauto
Hallo allemaal,
Dit jaar ga ik voor het eerst aan de Marmotte mee doen. Ik rijd samen met mijn vader richting Bourg D'Oisan, maar zal in mijn eentje aan het vertrek staan. Mijn vader is niet zo'n fietser.
Nu vraag ik mij af, of het mogelijk en verstandig is om mijn vader in te zetten als soort volgauto. Om naar tactische plekken te laten rijden om mij daar te kunnen voorzien van bidons, gelletjes, en om eventueel een jasje oid aan te kunnen nemen. Ik wil dit natuurlijk wel op een nette manier doen. Ik wil niet anderen in de weg staan of gevaarlijke situaties creëren.
Ik weet dat er organisaties zijn die verzorgde grand fondo's aanbieden, die met een busje langs het parcour gaan staan met eten en drinken.
Mijn vraag is, of we dit zouden kunnen maken, en op welke plekken hij dan het beste kan gaan staan.
Dit jaar ga ik voor het eerst aan de Marmotte mee doen. Ik rijd samen met mijn vader richting Bourg D'Oisan, maar zal in mijn eentje aan het vertrek staan. Mijn vader is niet zo'n fietser.
Nu vraag ik mij af, of het mogelijk en verstandig is om mijn vader in te zetten als soort volgauto. Om naar tactische plekken te laten rijden om mij daar te kunnen voorzien van bidons, gelletjes, en om eventueel een jasje oid aan te kunnen nemen. Ik wil dit natuurlijk wel op een nette manier doen. Ik wil niet anderen in de weg staan of gevaarlijke situaties creëren.
Ik weet dat er organisaties zijn die verzorgde grand fondo's aanbieden, die met een busje langs het parcour gaan staan met eten en drinken.
Mijn vraag is, of we dit zouden kunnen maken, en op welke plekken hij dan het beste kan gaan staan.
-
- Forum-lid
Ik werkte vroeger ( 11 jaar geleden)bij een bedrijf wat dit soort tochten begeleiden.
Daar stonden we bovenop elke berg om voor onze gasten bidons en eten mee te geven.
Als ik het mij goed herinnerde moesten we elke berg heel vroeg zijn om uberhaupt erop te komen.
En gedurende de tocht kon je er ook niet zomaar meer af met de auto.
Dus je zou hem waarschijnlijk op 1 berg neer kunnen zetten. Maar dat hij bovenop verschillende bergen gaat staan lijkt mij niet haalbaar.
Maar vergeet niet dat mijn ervaring enigzins gedateerd is. Maar kan mij moeilijk voorstellen dat het nu wel mogelijk is.
Daar stonden we bovenop elke berg om voor onze gasten bidons en eten mee te geven.
Als ik het mij goed herinnerde moesten we elke berg heel vroeg zijn om uberhaupt erop te komen.
En gedurende de tocht kon je er ook niet zomaar meer af met de auto.
Dus je zou hem waarschijnlijk op 1 berg neer kunnen zetten. Maar dat hij bovenop verschillende bergen gaat staan lijkt mij niet haalbaar.
Maar vergeet niet dat mijn ervaring enigzins gedateerd is. Maar kan mij moeilijk voorstellen dat het nu wel mogelijk is.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Zijn de wegen bij de marmotte niet grotendeels afgesloten?
Dus dan heb je 1 kans, door heel vroeg op pad te gaan en ergens de hele dag langs de kant van de weg te bivakeren totdat jij langs komt.
Het zijn de bergen, dus je hebt ook geen wegen tussendoor om het parcours af te snijden.
Mijn advies: Pa lekker bij de start voor het succes wensen en uitzwaaien. Lekker zijn ding doen en digitaal volgen waar je bent. Onderaan de Alp kan hij je nog de laatste bemoedigende woorden toespreken. En dan kan hij nog wel via een skilift naar de top komen om jou te zien finishen.
Enig alternatief is aan de voet van de col de Sarenne gaan staan, misschien dat de klim van daar naar de top van Alp d'Huez open is voor verkeer. Maar 1) jij komt met 50 in t uur langs rijden. en 2) je hebt op dat punt niets nodig. En misschien hebben ze voor de veiligheid die toegangsweg naar boven ook wel dichtgezet.
Dus dan heb je 1 kans, door heel vroeg op pad te gaan en ergens de hele dag langs de kant van de weg te bivakeren totdat jij langs komt.
Het zijn de bergen, dus je hebt ook geen wegen tussendoor om het parcours af te snijden.
Mijn advies: Pa lekker bij de start voor het succes wensen en uitzwaaien. Lekker zijn ding doen en digitaal volgen waar je bent. Onderaan de Alp kan hij je nog de laatste bemoedigende woorden toespreken. En dan kan hij nog wel via een skilift naar de top komen om jou te zien finishen.
Enig alternatief is aan de voet van de col de Sarenne gaan staan, misschien dat de klim van daar naar de top van Alp d'Huez open is voor verkeer. Maar 1) jij komt met 50 in t uur langs rijden. en 2) je hebt op dat punt niets nodig. En misschien hebben ze voor de veiligheid die toegangsweg naar boven ook wel dichtgezet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Op basis van mijn ervaring vorig jaar was het parcours zo goed als afgesloten, op wat verbindingswegen na. Boven op de cols sowieso onmogelijk. Ik zou niet weten hoe je hier handig een volgauto kan inzetten, wellicht wat punten tussen de cols in, vraag is of je daar wat aan hebt. Het mooiste is toch als je pa bij de start (en eigenlijk paar km na de start wellicht) het dorp uit kan zwaaien, vervolgens een dagje maakt en de Alpe op gaat om je te onthalen. Succes in iedergeval dit jaar, ik heb vorig jaar echt genoten (en enorm afgezien
)

Leuk om met je vader samen te gaan. Ik ben dik 10 jaar geleden ook met mijn vader geweest die ook niet fietste. Mooie herinneringen aan, pa is er helaas inmiddels niet meer. Hij was op de dag van de Marmotte de Glandon opgereden, voor de start uit. Daar kon hij wat aangeven, heeft daar de andere startgroepen afgewacht (ik zat in de eerste), is toen teruggereden naar de start en voor de meute uit weer Alpe dHuez opgereden, daar geparkeerd ergens achter de finish en toe teruggewandeld. Daar stond ie toen in de laatste bocht. Dat werkte toen wel ok, ik had trouwens mijn natje en droogje via een organisatie.
Als je pa bij de finish op de Alp wil zijn (altijd lekker, familie aan de finish), zou ik denk ik niet naar het andere dal rijden met de auto. Maar als je de Glandon oprijdt, kom je makkelijk terug. Je pa zit dan wel ik denk 2 uur op die berg voordat ie terug kan. Maar goed, je gaat daar op een stoeltje zitten en kijkt wat er langs peddelt de berg op.. Ik zou je pa niet als volgauto inzetten.
Als je pa bij de finish op de Alp wil zijn (altijd lekker, familie aan de finish), zou ik denk ik niet naar het andere dal rijden met de auto. Maar als je de Glandon oprijdt, kom je makkelijk terug. Je pa zit dan wel ik denk 2 uur op die berg voordat ie terug kan. Maar goed, je gaat daar op een stoeltje zitten en kijkt wat er langs peddelt de berg op.. Ik zou je pa niet als volgauto inzetten.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Werkt dat inmiddels? Ik belde na de finish toen naar huis om trots te melden dat ik dik goud had gereden. Thuis hadden ze toen net gezien dat ik over de Galibier heen was

Mijn pa dacht ook ik kan rustig aan doen, hij was net in de laatste bocht, dacht het duurt toch wel even digitaal te zien, en toen was ik er al. Nu ga ik ook zo gruwelijk hard dat ik digitaal niet bij te benen ben, ahum

Wat je kan doen is je vader heel vroeg in de ochtend de Glandon op sturen. Dan is de weg gewoon nog open (voor de start dus). Hij moet zijn auto bij de splitsing met de Croix de Fer rechts neerzetten, een klein stukje richting de Croix de Fer. Hij kan jou daar bevoorraden en via de Croix de Fer omlaag rijden naar het Mauriennedal.. De weg naar de Telegraphe is niet autovrij. Dan kan hij jou aan de voet van de Telegraphe weer bevoorraden. Hij zal dan dezelfde weg terug moeten rijden óf wachten tot het parcours vrijgegeven wordt en dan via de Galibier weer naar Bourg rijden.
Een alternatief is dat hij bovenop de Glandon wacht tot de laatste deelnemer doorgekomen is en het parcours vrijgegeven wordt. Vervolgens omlaag rijden richting Bourg en dan meteen door naar de Lautaret. Ook die weg is gewoon open.
Renners echt volgen met de auto is niet toegestaan overigens. Bevoorraden wel.
Een alternatief is dat hij bovenop de Glandon wacht tot de laatste deelnemer doorgekomen is en het parcours vrijgegeven wordt. Vervolgens omlaag rijden richting Bourg en dan meteen door naar de Lautaret. Ook die weg is gewoon open.
Renners echt volgen met de auto is niet toegestaan overigens. Bevoorraden wel.
Laatst gewijzigd door havana op 09 apr 2025 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat kan wellicht, vraag is moet je het willen? In de klim van de Telegraphe (met name het begin) rij je als fietser echt tussen de auto's, vond dat echt best wel irritant. En volgens mij vonden de mensen in die auto's dat ook vervelend. Ik zou het houden bij de Glandon, dan terug en de Alp op. Is relaxter voor je pa en minder irritant voor je mede-strijders. Heeft die man ook een beetje een leuke dag...Ik zou wegblijven uit het Mauriennedal.havana schreef: ↑09 apr 2025 10:43 Wat je kan doen is je vader heel vroeg in de ochtend de Glandon op sturen. Dan is de weg gewoon nog open (voor de start dus). Hij moet zijn auto bij de splitsing met de Croix de Fer rechts neerzetten, een klein stukje richting de Croix de Fer. Hij kan jou daar bevoorraden en via de Croix de Fer omlaag rijden naar het Mauriennedal.. De weg naar de Telegraphe is niet autovrij. Dan kan hij jou aan de voet van de Telegraphe weer bevoorraden. Hij zal dan dezelfde weg terug moeten rijden óf wachten tot het parcours vrijgegeven wordt voordat hij weer naar Bourg kan rijden.
Een ander alternatief is dat hij bovenop de Glandon wacht tot de laatste deelnemer doorgekomen is en het parcours vrijgegeven wordt. Vervolgens omlaag rijden richting Bourg en dan meteen door naar de Lautaret. Ook die weg is gewoon open.
Als je aan de voet van de Telegraphe gaat staan, sta je toch niemand in de weg?
Hier nog een paar tips voor je vader
Hier nog een paar tips voor je vader

Daar heb je gelijk in, de mensen waar je daar last van had waren denk ik mensen die met de auto de telegraph en de galibier over gingen. Maar dan moet je inderdaad de hele weg weer terug het dal door, de Glandon op, Glandon af, dal weer door, Lautaret op. En als je dan weer terug naar de Alp wil moet je daar ook via parcours met renners weer terug. Alhoewel het daar breed is en alles flink verspreid rijdt.
Maar goed, je hebt dus meerdere opties. De vraag is een beetje, neem je grotendeels je spul zelf een beetje mee (of organisatie) en is pa voor de morele ondersteuning, of is ie soigneur.
Maar goed, je hebt dus meerdere opties. De vraag is een beetje, neem je grotendeels je spul zelf een beetje mee (of organisatie) en is pa voor de morele ondersteuning, of is ie soigneur.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Garmin Live Track zou toch gewoon moeten werken.rikkert schreef: ↑09 apr 2025 10:33Werkt dat inmiddels? Ik belde na de finish toen naar huis om trots te melden dat ik dik goud had gereden. Thuis hadden ze toen net gezien dat ik over de Galibier heen was
Mijn pa dacht ook ik kan rustig aan doen, hij was net in de laatste bocht, dacht het duurt toch wel even digitaal te zien, en toen was ik er al. Nu ga ik ook zo gruwelijk hard dat ik digitaal niet bij te benen ben, ahum(ik was 8 uur onderweg)
https://support.garmin.com/nl-BE/?faq=H ... DhlLX4GUw8Een LiveTrack-sessie starten:
- Voeg ontvangers toe of nodig ze uit om uw LiveTrack-sessie te volgen.
Elke keer dat u een nieuwe LiveTrack-sessie maakt zullen uw genodigden een link toegestuurd krijgen. U kunt deze lijst elke keer bewerken wanneer u een nieuwe LiveTrack-sessie start.
- Start de LiveTrack-sessie en start dan een activiteit op uw Garmin toestel.
Zolang de app en uw Garmin toestel verbonden zijn met elkaar zal uw activiteit op hetzelfde moment gedeeld worden met de genodigden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend