Hallo,
zaterdag ga ik de volledige afstand rijden (229km). Er zit 17km kasseien in. Ik heb vrijwel geen ervaring met kasseien en twijfel welke fiets ik moet gebruiken.
Ik heb een nieuwe Canyon Aeraod (25mm voor/28mm achter), DI2, carbon wielen.
Het liefst zou ik natuurlijk hier op fietsen, maar meerdere mensen raden aan om beter op een oudere fiets te rijden ivm schade e.d.
Ik heb een oude Cube Agree (28mm voor en achter, mechanisch schakelen, aluminium wielen).
Wat raden jullie aan?
Alvast heel erg bedankt!
We Ride Flanders 2025 - welke fiets?
-
- Forum-lid
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik neem aan dat je zo'n afstand niet elke dag rijdt.
Waarom zou je met je oude fiets deze tocht rijden als je andere fiets hebt die beter zit/schakelt/voelt .
En inderdaad bij zo'n massa evenementen is niet iedereen even stuurvast en is de kans op een valpartij groter.
Aan jou de keuze.
Laat na afloop even weten hoe het geweest is.
Waarom zou je met je oude fiets deze tocht rijden als je andere fiets hebt die beter zit/schakelt/voelt .
En inderdaad bij zo'n massa evenementen is niet iedereen even stuurvast en is de kans op een valpartij groter.
Aan jou de keuze.
Laat na afloop even weten hoe het geweest is.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik heb hem 2 keer gereden, 1 keer met de gravelbike maar met 28mm bandjes en 1 keer met de TCR en 25mm bandjes.
De TCR was veel minder comfortabel maar toch aangenamer (lichter, stuurt scherper, gewoon sneller)
Als ik jouw keuzes had, ik zou een 28mm band vooraan op de Canyon leggen en die nemen.
De TCR was veel minder comfortabel maar toch aangenamer (lichter, stuurt scherper, gewoon sneller)
Als ik jouw keuzes had, ik zou een 28mm band vooraan op de Canyon leggen en die nemen.

Ik ga ook de lange afstand fietsen zaterdag en dat gaat op mn winterfiets van 10 jaar oud. (eigenlijk vooral omdat daar alle trainingskilometers op gemaakt zijn) Zitten 25 mm bandjes op, dat zal best lukken, vroeger hadden ze ook smalle bandjes. Het beloofd prachtig weer te worden, zit alleen met longen vol slijm die nog roet in het eten kunnen gooien...