Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

We Ride Flanders 2025 - welke fiets?

Tino Naaktgeboren
Forum-lid

Tino Naaktgeboren 01 apr 2025 13:56

Hallo,

zaterdag ga ik de volledige afstand rijden (229km). Er zit 17km kasseien in. Ik heb vrijwel geen ervaring met kasseien en twijfel welke fiets ik moet gebruiken.
Ik heb een nieuwe Canyon Aeraod (25mm voor/28mm achter), DI2, carbon wielen.
Het liefst zou ik natuurlijk hier op fietsen, maar meerdere mensen raden aan om beter op een oudere fiets te rijden ivm schade e.d.
Ik heb een oude Cube Agree (28mm voor en achter, mechanisch schakelen, aluminium wielen).

Wat raden jullie aan?
Alvast heel erg bedankt!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 02 apr 2025 15:00

Ik neem aan dat je zo'n afstand niet elke dag rijdt.
Waarom zou je met je oude fiets deze tocht rijden als je andere fiets hebt die beter zit/schakelt/voelt .

En inderdaad bij zo'n massa evenementen is niet iedereen even stuurvast en is de kans op een valpartij groter.

Aan jou de keuze.

Laat na afloop even weten hoe het geweest is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

galileo2
Forum-lid

galileo2 02 apr 2025 19:07

Ik heb 5 keer WRF gefietst. Geen schade aan de fiets, alleen krampen.
Negatief voor de Canyon: smalle banden.
Positief voor de Canyon: Di2. Daar ga je veel plezier aan hebben in de Vlaamse Ardennen.

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 02 apr 2025 19:14

Ik heb hem 2 keer gereden, 1 keer met de gravelbike maar met 28mm bandjes en 1 keer met de TCR en 25mm bandjes.

De TCR was veel minder comfortabel maar toch aangenamer (lichter, stuurt scherper, gewoon sneller)

Als ik jouw keuzes had, ik zou een 28mm band vooraan op de Canyon leggen en die nemen.
Afbeelding

el_loco
Forum-lid

el_loco 03 apr 2025 08:57

Ik ga ook de lange afstand fietsen zaterdag en dat gaat op mn winterfiets van 10 jaar oud. (eigenlijk vooral omdat daar alle trainingskilometers op gemaakt zijn) Zitten 25 mm bandjes op, dat zal best lukken, vroeger hadden ze ook smalle bandjes. Het beloofd prachtig weer te worden, zit alleen met longen vol slijm die nog roet in het eten kunnen gooien...

Plaats reactie