Een paar maanden geleden heb ik een tweedehands racefiets gekocht. Hierop zit een alu wielset zonder logo, specificaties of andere branding( alleen een DT SWISS 350 naaf). Bij aanschaf (bij een zaak dus niet van de eigenaar zelf) is mij verteld dat deze handgespaakt zijn door een bouwer uit de buurt. De zaak zat in het oosten van het land.
Na een tijdje rond bellen en mailen kom ik er niet achter wie deze set heeft gemaakt. Dus mijn volgende stap is om het hier in het forum te vragen. Hebben jullie enig idee wie wielsets bouwt zonder branding, ergens in het oosten/noorden van het land? Foto als bijlage toegevoegd.
Ik ben erg blij met de set, deze vraag is puur uit nieuwsgierigheid over met wat voor materiaal ik nou precies rond rij:)
Dit is mijn eerste keer posten op dit forum, hopelijk is dit de juiste plek en op de juiste manier.
Alvast enorm bedankt voor jullie input en antwoorden!!
Naamloze wielset
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Bedankt voor deze namen, zal eens gaan kijken!
Oosten is inderdaad breed, maar omdat ik niet weet waar de eerdere eigenaar precies vandaan komt is dit de enige info die ik heb. Ben vooral benieuwd of iemand de merkloze velgen herkend.
Wat zijn de maten van de velgen? Hoogte/interne breedte/externe breedte.
Loopt er een naad door de velg tegenover het ventiel of is dat dichtgelast?
Is de velg symmetrisch of asymmetrisch (lopen de spaakgaten over het midden van de velg of niet).
Als je de band er af haalt en de tape/velglint ook, kijk door de spaakgaten naar de binnenkant van de velg, zie je daar ovale ringetjes tussen de velg en nippels?
Mijn gok op dit moment: DT RR511 disc of DT RR521. De maten hierboven zouden dit kunnen bevestigen of doorstrepen
Loopt er een naad door de velg tegenover het ventiel of is dat dichtgelast?
Is de velg symmetrisch of asymmetrisch (lopen de spaakgaten over het midden van de velg of niet).
Als je de band er af haalt en de tape/velglint ook, kijk door de spaakgaten naar de binnenkant van de velg, zie je daar ovale ringetjes tussen de velg en nippels?
Mijn gok op dit moment: DT RR511 disc of DT RR521. De maten hierboven zouden dit kunnen bevestigen of doorstrepen
-
- Forum-lid
Bedankt voor de reacties. De fiets staat even ergens anders, zal er over een paar dagen naar kijken!