Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

spullen uit China

sjouw
Forum-lid

sjouw 06 mei 2010 12:50

Na jullie positieve verhalen betreffende mooie spulletjes uit China heb ik via de originele site van deze frame chinezen een partijtje Garmins besteld voor onze teamleden

10 stuks Edge 500 en 4 stuks Edge 705

Kreeg een prachtig mooie invoice dus alle vertrouwen ( als bijlage toegevoegd)

Ik heb iets meer dan 1000 euro betaald via Western Union en daarna goed en degelijk email verkeer gehad met deze firma
Maar toen begonnen de problemen , pakket weg, geen trackingnummer via EMS
Pakket is toen verstuurd via China post en zowaar er kwam een trackingnummer dat klopte met de website van deze firma

Vandaag pakketje gkregen en wat zat erin

1 stuks MICROSOFT muis

of te wel ik ben genaaid en heb denk ik een Chinees een nieuw restaurant laten openen op mijn kosten

Conclusie , Pas toch maar een beetje op met de Chinezen , jullie hebben alle geluk gehad denk ik maar voor mij was dit wel de laatste keer

bmiller
Forum-lid

bmiller 06 mei 2010 13:01

Dit is inderdaad erg zuur en heel veel geld. Het kan je helaas ook gewoon hier in Nederland gebeuren.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 06 mei 2010 13:06

Hoe ben je met deze firma in contact gekomen?
Gazelle Team TVM \'99

ferry1982
Forum-lid

Gebruikersavatar ferry1982 06 mei 2010 13:06

zodra ik western union lees weet ik eigenlijk al dat het oplichters zijn.

Je kan je geld niet meer terughalen niks zeker

en als ik de bedragen zie is het te mooi om waar te zijn.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 06 mei 2010 13:07

sjouw schreef:Western Union

:rolleye:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 mei 2010 13:08

Sorry hoor, maar je bent gewoon absurd dom geweest. Als je iets aan 25% van de normale prijs wordt aangeboden zouden er toch al wat belletjes moeten gaan rinkelen. Dan nog betalen met Western Union... De enige manier van betalen waarmee je de identiteit van de ontvanger niet kunt achterhalen en daarmee zeer populair is onder oplichters.

Dus is meer een kwestie van gezond verstand dat het mij bij en andere wel goed is gegaan. Ik zou nooit geld overmaken met Western Union, dan maar iets meer betalen met Paypal. Dan kan je namelijk gewoon je geld terug krijgen. Willen ze dat niet, dan weet je wel hoe laat 't is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

newd
Forum-lid

Gebruikersavatar newd 06 mei 2010 13:08

Edit: na vorige posters is dit bericht wellicht ten overvloede.

Western Union schijnt vaak gebruikt te worden door (internet)oplichters. Nooit accoord gaan met deze betaalwijze! Je kunt immers fluiten naar je centen, omdat WU niet verantwoordelijk is voor het verloren bedrag. Je doet er wel goed aan WU in te lichten over deze praktijken.

sjouw
Forum-lid

sjouw 06 mei 2010 13:35

C. Zaballa schreef:Hoe ben je met deze firma in contact gekomen?

Ik had een website gekregen via iemand hier op het forum en ben toen een beetje rond gaan neuzen
Toen kwam bij deze site terecht

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 06 mei 2010 13:35

En welke website zou dit dan wel mogen zijn? Dan is de rest ook gewaarschuwd.
Gazelle Team TVM \'99

sjouw
Forum-lid

sjouw 06 mei 2010 13:39

newD schreef:Edit: na vorige posters is dit bericht wellicht ten overvloede.

Western Union schijnt vaak gebruikt te worden door (internet)oplichters. Nooit accoord gaan met deze betaalwijze! Je kunt immers fluiten naar je centen, omdat WU niet verantwoordelijk is voor het verloren bedrag. Je doet er wel goed aan WU in te lichten over deze praktijken.

Dus beste mensen om maar in Maxima termen te spreken ik ben een beetje dom geweest
Maar ja kan gebeuren en ik hoef mijn huis er niet voor te verkopen dus laat maar dure les geweest

Maar mocht ik ooit nog eens een frame willen bestellen in het verre oosten kan ik dan op jullie hulp rekenen

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 06 mei 2010 13:46

sjouw schreef: Ik heb iets meer dan 1000 euro betaald via Western Union en daarna goed en degelijk email verkeer gehad met deze firma

Zoals al gezegd: als iemand je vraagt om met Western Union te betalen en het is niet je kind, vader of moeder: doe het dan nooit! Er is op geen enkele manier na te tracen naar wie het geld is gegaan.
Ja ook Credit card en Paypal zijn niet zonder risiko maar in ieder geval weet je dan waar het geld naar toe is gegaan. Western Union (en ook Money Gram) wordt overal afgeraden voor het kopen van spullen online en dat heeft zijn reden.
(Ik heb dit ook "the hard way" moeten leren voordat ik de aanbevelingen ging lezen)
Afbeelding

nagtie
Forum-lid

nagtie 06 mei 2010 13:52

Ik denk wel dat men je wil vertellen waar je een goed (koop) frame kan kopen..
Maar welke website is het. en hoe ben je daar precies gekomtn. Om de andere echt te waarschuwen is dat wel handig.

Als je iets koopt dat te mooi is om waar te zijn. Dan is dat vaak ook zo.
In dit geval hadden er 2 dingen kunnen gebeuren. Je kreeg een honkietonkie computer met Garmin daarop geprint, of je kreeg helemaal niks.

Maar dat neemt niet weg dat je vaak heel redelijk kan bestelle in China.

Plaats reactie