Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Opzetstuur Canyon Aeroad CF SLX 7 AXS

Medunjanin
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2024 13:43

Medunjanin 03 apr 2024 13:53

Hallo,

Ik ben van plan om een Canyon Aeroad CF SLX 7 AXS te kopen. Alleen ik ben alvast naar de mogelijkheden aan het kijken voor een opzetstuur / aero clip on voor op de Canyon. Deze kan ik helaas niet echt vinden. Ik kwam het onderstaande tegen. Alleen deze is volgens Rullens alleen mogelijk op een Giant Propel.

https://www.rullensfietsen.nl/giant-con ... -on-propel

Heeft iemand een goede optie voor een opzetstuur opde Canyon?

Alvast bedankt!

Groet,
John

marsman
Forum-lid
Berichten: 2421
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 03 apr 2024 14:48

Canyon heeft een dergelijk opzetstuur (voor eerdere versies van hun aerosturen) zelf in het assortiment gehad, maar is al een tijdje gestopt met de verkoop. Volgens mij vanwege issues met de juiste passing en schadeclaims ed. Ik weet vrij zeker dat Canyon de montage van opzetsturen afraadt. Het zal vast in de garantievoorwaarden staan.

Bij mijn weten is er geen 100% passend opzetstuur voor de Canyon aerobars die geleverd wordt op o.a. de Aeroad. Laat je ook niet verleiden om een bijna passend opzetstuur te kopen en dat op te vullen met tape oid. Het gaat schuiven en is gevaarlijk.

Ik laat me verrassen als iemand anders nog een goede tip heeft, maar als je echt aan de slag wil met een opzetstuur, dan kun je beter geen Canyon kopen en op zoek gaan naar een merk die op hun fietsen standaard stuurbochten levert.

PS Zo'n aeroad heeft helemaal geen opzetstuur nodig natuurlijk, die gaat al 50 zonder te trappen :-)
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Medunjanin
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2024 13:43

Medunjanin 04 apr 2024 11:40

@Marsman

Oké! Ik heb namelijk afgelopen weekend een proefrit gemaakt op de Canyon en ik ben zeer gecharmeerd van deze fiets.
Nu is het zo dat ik één keer per jaar een (OD, halve) triatlon doe en daarom zou een opzetstuur erg fijn zijn.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niks mogelijk is, maar het lijkt er vooralsnog wel op...
En om nu een andere fiets te kopen voor die ene triatlon per jaar, is ook wat overdreven.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2421
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 04 apr 2024 11:52

Idd. Ik zou voor 1 triathlon per jaar de Aeroad zeker niet laten staan. Tijdritfietsen kun je vaak voor een goede prijs tweedehands kopen op Marktplaats. Zou ook een optie kunnen zijn. Huren kan ook, bijv hier: https://www.wiel-rent.nl/nl/huren/tijdr ... hlonfiets/
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 04 apr 2024 12:35

Ga naar www.ebay.de en gebruik de zoekterm "canyon cp " , tussen de advertenties staat dan een privee aanbieder van opzetsturen voor de canyon Aeroad . Contact opnemen met deze aanbieder en de cp doorgeven van je Aeroad , er zijn namelijk wat verschillen in diameter tussen de typen .

Plaats reactie