Spatbord ingesleten in carbon frame - Opinie?
Met de fiets even te willen kuisen, heb ik gemerkt dat het spatbord achteraan is ingesleten in de zadelbuis van het carbon frame.
Gezien ik zaterdag de Ronde van Vlaanderen ga rijden, had ik graag even een second opinion of dit haalbaar is met dit frame.
Het is relatief diep ingesleten (1mm) en ik heb het idee meer dan alleen de lak.
Gezien ik zaterdag de Ronde van Vlaanderen ga rijden, had ik graag even een second opinion of dit haalbaar is met dit frame.
Het is relatief diep ingesleten (1mm) en ik heb het idee meer dan alleen de lak.
Wat een vreemde schade. Rare vorm. Heb je zelf een idee hoe het ontstaan is?
1 mm diepe schade is veel. Ik zou De Ronde er dan niet mee rijden. Maar de foto’s zijn niet zo duidelijk.
1 mm diepe schade is veel. Ik zou De Ronde er dan niet mee rijden. Maar de foto’s zijn niet zo duidelijk.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

Dit is zo een spatbordenset van SKS waarbij het achterspatbord van plastiek is, met lichte kromming om mooi rond de zadelbuis te passen, vastgemaakt met velcro. Dit moet gaan schuren zijn op het frame (ritten als de Omloop, Ename, Nokere, Dwars door Vlaanderen) waardoor deze schade is ontstaan.
Kan die hardere plastiek inderdaad ook effectief carbon wegschuren of schuren in het frame?
Kan die hardere plastiek inderdaad ook effectief carbon wegschuren of schuren in het frame?
-
- Forum-lid
Dat is wel een flinke beschadiging.
Volgende keer wat bescherming voorzien?
Volgende keer wat bescherming voorzien?
Met een beetje zand, water en nog meer zooi en een bewegend deel is dit natuurlijk geen vreemde schade.
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat dit van invloed is op de sterkte. Gelukkig ben je er op tijd bij.
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat dit van invloed is op de sterkte. Gelukkig ben je er op tijd bij.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Jij zou er de Ronde van Vlaanderen ook gewoon mee rijden?
-
- Forum-lid
Yep, zou voor mij geen reden zijn om die niet te rijden met die fiets!
Ik zou er ook geen meter minder om rijden. Je hebt er immers nu ook al ongemerkt mee rondgereden. Dat deel van het frame is gelukkig niet van flinterdun carbon gemaakt. Ik zou wel kijken of je het op enige wijze kan beschermen zodat weer en wind verder geen invloed kunnen hebben op bloot liggend carbon. Nu ben ik geenzins een carbonexpert dus misschien hoeft dat ook niet. Maar baat het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar.
Ride bikes, not tanks!