Kun je dit zelf fixen? Dit zijn toch industrielagers? Of ermee naar de fm? Ik ben niet heel handig

Ik merkte dat mijn gemiddelde snelheid daalde de laatste dagen. Ik hope dat dit de oorzaak is (en niet de oliebollen!) ..

Thanks!
Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Dank je. Hoe lang gaan dat soort lagers mee? Ik heb de set denk ik vijf jaar en gebruik ze niet het hele jaar. Ik denk dat ik er 10.000 - 12.000 km mee gefietst heb.
30-40.000 km hangt af van onderhoud.De body trek je er zo af.Maar als je er zelf weinig vanaf weet dan zou ik er iemand na laten kijken die Hope naven ook serviced.Batuwu-Griek schreef: ↑31 dec 2023 17:44Dank je. Hoe lang gaan dat soort lagers mee? Ik heb de set denk ik vijf jaar en gebruik ze niet het hele jaar. Ik denk dat ik er 10.000 - 12.000 km mee gefietst heb.
Kennelijk heb je de wielen niet zelf rechtstreeks bij een wielenbouwer gekocht anders zou het logisch zijn om contact op te nemen met die wielenbouwer.Batuwu-Griek schreef: ↑31 dec 2023 17:19 Ik heb een handgespaakte set wielen. De naven zijn van Hope, de velgen en spaken van DT Swiss. Ik kwam er net bij het schoonmaken achter dat mijn achterwiel niet meer lekker loopt. Als ik het wiel een draai geef, voel ik weerstand in de naaf.
Kun je dit zelf fixen? Dit zijn toch industrielagers? Of ermee naar de fm? Ik ben niet heel handigen heb ook niet het goede gereedschap, denk ik.
Ik merkte dat mijn gemiddelde snelheid daalde de laatste dagen. Ik hope dat dit de oorzaak is (en niet de oliebollen!) ..![]()
Thanks!
Dank voor je bijdrage Hans, kan TS wel wat mee denk ik....Maatwielen schreef: ↑02 jan 2024 12:12 Kennelijk heb je de wielen niet zelf rechtstreeks bij een wielenbouwer gekocht anders zou het logisch zijn om contact op te nemen met die wielenbouwer.
Groet,
Hans
Zoveel wielenbouwers zijn er niet, dus het is een idee om te proberen te achterhalen wie de wielenbouwer is die het wiel gemaakt heeft. Dat was de bedoeling van mijn bericht. Verder wil ik iedereen vrij laten. Vragensteller suggereert ook dat hij het eigenlijk best wel zelf wil proberen.Joseba schreef: ↑02 jan 2024 12:47Dank voor je bijdrage Hans, kan TS wel wat mee denk ik....Maatwielen schreef: ↑02 jan 2024 12:12 Kennelijk heb je de wielen niet zelf rechtstreeks bij een wielenbouwer gekocht anders zou het logisch zijn om contact op te nemen met die wielenbouwer.
Groet,
Hans
TS komt uit Arnhem, wat snelle research leert dat jij in Nijmegen zit...
Je zou ook kunnen zeggen: kom ff een bakkie doen...? In plaats van een constatering te delen die niets toevoegt.
Nee, heb de wielen van een grote fm in de buurt (toen ik nog niet wist dat er ook een echte wielbouwer in de buurt zatMaatwielen schreef: ↑02 jan 2024 13:35Zoveel wielenbouwers zijn er niet, dus het is een idee om te proberen te achterhalen wie de wielenbouwer is die het wiel gemaakt heeft. Dat was de bedoeling van mijn bericht. Verder wil ik iedereen vrij laten. Vragensteller suggereert ook dat hij het eigenlijk best wel zelf wil proberen.Joseba schreef: ↑02 jan 2024 12:47Dank voor je bijdrage Hans, kan TS wel wat mee denk ik....Maatwielen schreef: ↑02 jan 2024 12:12 Kennelijk heb je de wielen niet zelf rechtstreeks bij een wielenbouwer gekocht anders zou het logisch zijn om contact op te nemen met die wielenbouwer.
Groet,
Hans
TS komt uit Arnhem, wat snelle research leert dat jij in Nijmegen zit...
Je zou ook kunnen zeggen: kom ff een bakkie doen...? In plaats van een constatering te delen die niets toevoegt.
En wie is de wielbouwer?Batuwu-Griek schreef: ↑03 jan 2024 17:42Nee, heb de wielen van een grote fm in de buurt (toen ik nog niet wist dat er ook een echte wielbouwer in de buurt zatMaatwielen schreef: ↑02 jan 2024 13:35Zoveel wielenbouwers zijn er niet, dus het is een idee om te proberen te achterhalen wie de wielenbouwer is die het wiel gemaakt heeft. Dat was de bedoeling van mijn bericht. Verder wil ik iedereen vrij laten. Vragensteller suggereert ook dat hij het eigenlijk best wel zelf wil proberen.). Hij heeft deze wielen destijds zelf gebouwd. Ik heb het wiel erheen gebracht. Hij gaat de lagers vervangen. Ben benieuwd.