Ik stuur hier even om wat extra tips te krijgen over de Ronde Van Vlaanderen, de 257km tocht. Ik heb mij hiervoor (zeer optimistisch) ingeschreven met 3 vrienden van me, zonder enige ervaring met langere ritjes dan 100km. Ik heb afgelopen winter veel aan mijn basis gedaan en vooral naar de gym geweest. Ik zal dit nog tot begin februari doen aangezien ik geen tijd heb om te gaan fietsen wegens examens (naast 1u per week na elk examen). Na de examens ben ik ook voor 2 weken weg dus dan zal er ook niet gefietst kunnen worden.
Naast al dit heb ik gelukkig wel al enige ervaring met fietsen. Zo heb ik in september de Olympische afstand Ironman gedaan en deed het fietsen in net geen 1u10min (35km/u gem). Ik weet dus al enig wat van trainen en hoe ik mij moet pacen.
Wanneer ik terug kom zal ik nog 5 weken puur trainen op fietsen. 2x interval in de week, 1 lang ritje en 3 rustige ritjes (vooral recovery dan). Het lange ritje zal ik opbouwen tot 160km, dit zal dan ook mijn langste zijn voor de RVV.
Op vlak van voeding heb ik wel geen enkel verstand voor zulke lange ritjes. Hoeveel gels ongeveer, wanneer een bar etc. Of best ook winegums (of alternatief) meenemen voor snelle suikers. Hiervoor zou ik dus nog enkele tips kunnen gebruiken.
Mocht je nog een tip hebben, laat altijd gerust weten.
Ik weet dat velen de RVV zonder training doen (of zeer weinig), maar dit is mijn doel niet. Ik wil de 257km kunnen uitrijden en nog steeds ervan kunnen genieten.
Alvast bedankt

PS: Als je nog vragen hebt, laat gerust weten!