Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Betekenis battry level

Diesel1965
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jul 2022 13:17

Diesel1965 15 nov 2023 12:13

Weet iemand wat de betekenis van battery level van garmin is en hoe je dit grafiekje moet uitlezen ( zie bijlage ) ik zie dit altijd als ik klaar ben met fietsen in de garmin connect .
Ik fiets met garmin 830 met hartslagmeter en vermogensmeter
BvD
Bijlagen
Screenshot_20231115_120300_Connect.jpg

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 15 nov 2023 12:22

Afhankelijk van je inspanningen een AA of AAA batterijtje nemen.
Voor de rest links laten liggen en niet serieus nemen.
Boerke van buut'n

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 15 nov 2023 12:27

Garmin berekend je batterij level aan de hand van jouw inspanningen en slaap.
Daarnaast is de regelmatigheid van je hartslag belangrijk. Als je een biertje op hebt of als je koorts hebt zie je dat meteen.
Maar lekker links laten liggen, geen enkel apparaat kent jou zo goed als jezelf.
Boerke van buut'n

marsman
Forum-lid
Berichten: 2419
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 15 nov 2023 14:43

Volgens mij worden hier 2 zaken door elkaar gehaald. De grafiek die TS deelt laat zien hoe vol je accu is van je Garmin. De assen geven het accupercentage en de tijd aan. Hoe verder in de tijd (naar rechts) hoe leger de accu (naar beneden).

Sommige horloges meten de Body Battery. Ik heb een Epix die dat laat zien maar volgens mij geven de meeste duurdere horloges dit wel aan. Body Battery is een inschatting van het energieniveau die je hebt om bijv. een training af te werken. De waarde is gebaseerd op diverse metingen, zoals slaap, HRV, recente trainingen ed. Mijn ervaring is dat die waarde een behoorlijk goed beeld geeft van de werkelijkheid. Een bieravondje is de volgende dag altijd pijnlijk duidelijk via de waarde die aangegeven wordt....
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 15 nov 2023 14:50

Dit komt zo te zien van een IQ app die je hebt geinstalleerd, dus zonder de context van de app te kennen is het lastig te bepalen over wat voor battery level het hier gaat denk ik. In het "Overzicht" scherm van je activiteit in Garmin Connect kan je onder "Connect IQ" zien welke apps data input leveren bij die activiteit.

Stancke
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 30 okt 2014 20:38

Stancke 15 nov 2023 16:15

Hier mee info over de Body Battery van Garmin:
https://www.garmin.com/nl-BE/garmin-tec ... y-battery/

(de moeite om eens die hele digitale handleiding te doorlezen :winkthumb: )

Maar Battery Level is natuurlijk iets anders dan Body Battery :D
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4424
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 15 nov 2023 17:10

Zo te zien heeft Marsman het goed en gaat het hier niet om de Body Battery functie van diverse Garmin horloges.
Ts heeft blijkbaar een IQ app op de Garmin edge 830 gezet om het batterij niveau inzichtelijk te krijgen. Zoals op bijgevoegd plaatje zichtbaar is, begon TS met een volle accu van zijn 830 en na 1 uur en 11 minuten was die gedaald tot 92%.
Deze gegevens zijn niet heel interessant verder, indien je geen solar uitvoering van de X40 serie van Garmin hebt. Of wellicht indien je accu heel snel leeg raakt, om te bepalen of dit verbeterd kan worden door minder sensoren te gebruiken.

Plaats reactie