Wat vinden jullie nu écht fijn stuurlint?
- daniel1975
- Forum-lid HC
De topictitel zegt het al: wat vinden jullie nu echt fijn stuurlint?
Er is zoveel aanbod, ik gebruik zelf meestal Deda, maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Zowel voor de graveller als de race.
Er is zoveel aanbod, ik gebruik zelf meestal Deda, maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Zowel voor de graveller als de race.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik “winkel” het liefst bij de lintjes van BBB en Pro. Comfortabel, fijne grip en makkelijk wikkelen ( en daarbij relatief goedkoop).
Ik vind de Zipp stuurlinten de aangenaamste. Voor een stuk ook omdat die ook gewoon lang in goede staat op de fiets blijven.
Maar als de plaatser kwaliteit aflevert, vind ik de meeste stuurlinten best ok.
Maar als de plaatser kwaliteit aflevert, vind ik de meeste stuurlinten best ok.
Een goed silicone lint. Ik heb er 1 die ik ooit op de Eurobike gekocht hebt van een of andere Chinese producent. Deze gebruik ik ondertussen al een jaar of 4. 2 x per jaar in de wasmachine wassen en verder niets. Dit lint loopt nu wel tegen het einde inzetbaarheid aan, maar ik heb nog geen alternatief.
Op andere fietsen heb ik andere silicone linten gehad, maar die hielden het 1 jaar uit voordat ze versleten waren.
Op mijn gravelbike heb ik nu een Deda lint wat ook wel prima aanvoelt, maar liever toch een silicone lint.
Op andere fietsen heb ik andere silicone linten gehad, maar die hielden het 1 jaar uit voordat ze versleten waren.
Op mijn gravelbike heb ik nu een Deda lint wat ook wel prima aanvoelt, maar liever toch een silicone lint.
Fi’zi:k lint van 3mm dik. Maar ik zou liever nog dikker willen. Niet per sé voor meer demping, maar omdat ik die sturen gewoon te dun vind (ik heb dan ook vrij grote handen).
N.b. Wel eens van die plaksiliconenstrips eronder gedaan, maar dan werd het weer té dik.
N.b. Wel eens van die plaksiliconenstrips eronder gedaan, maar dan werd het weer té dik.