Moet ze nog op de weegschaal leggen, maar op Weightweenies heeft iemand ze als 1393g zonder tape gewogen. Zie ook https://weightweenies.starbike.com/foru ... p?t=178341
Ervaringen met Aliexpress wielen
-
Berrinator
- Forum-lid
-
Gravel-newbie
- Forum-lid
Volgens Zipp is 40mm bandbreedte het minimale op de 303XPLR wielen. Deze zijn idd ook 32mm binnenvelgmaat.
Zelf heb ik vorige maand gekozen voor de Carl-z Sturmvogel. Deze zijn 45mm hoog en 36 breed. Binnenvelgmaat is 29mm. Zelf rij ik ook met 40mm banden, en die vallen nu al 45mm breed. Dit is gelijk ook wel zo'n beetje het maximale voor mijn frame, rekening houdend met wat vuil/modder op banden.
Ben benieuwd hoe bij jou de banden vallen op de wielen.
Zelf heb ik vorige maand gekozen voor de Carl-z Sturmvogel. Deze zijn 45mm hoog en 36 breed. Binnenvelgmaat is 29mm. Zelf rij ik ook met 40mm banden, en die vallen nu al 45mm breed. Dit is gelijk ook wel zo'n beetje het maximale voor mijn frame, rekening houdend met wat vuil/modder op banden.
Bianchi Impulso Pro GRX825
-
Berrinator
- Forum-lid
42mm gemeten, maar staat nog met binnenbandjes om te tape aan te drukken. Het lijkt op de foto dat de velg breder is dan de band, maar dat is niet zoGravel-newbie schreef: ↑19 nov 2025 12:08 Volgens Zipp is 40mm bandbreedte het minimale op de 303XPLR wielen. Deze zijn idd ook 32mm binnenvelgmaat.

- daniel1975
- Forum-lid HC
Bedoel je dit linkje?
https://nl.aliexpress.com/item/1005009714427925.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005009714427925.html
- daniel1975
- Forum-lid HC
ja die. thnx! Niet goed gezocht dus. 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik heb denk ik de 272 naaf van csc gevonden:
https://h-works.cn/products/sr261-rear-hubs
https://h-works.cn/products/sr261-rear-hubs
-
gaisdergerman
- Forum-lid
Tot nu toe heb ik hier voornamelijk positieve ervaringen gelezen over de CSC-wielen. In combinatie met een aantrekkelijke korting was dat voor mij reden genoeg om zelf een set te bestellen.
Het is mijn eerste complete wielset via AliExpress, al heb ik eerder al meerdere losse carbon velgen bij verschillende verkopers gekocht, plus een set bij Light Bicycle. Deze velgen heb ik zelf gespaakt en zowel ik als een paar vrienden zijn daar erg tevreden over.
Deze week kwam de bestelling van de CSC-wielen binnen en eerlijk gezegd valt de afwerking van de carbon velg mij tegen. Rond veel van de geboorde gaten zijn duidelijke oneffenheden en randjes zichtbaar. Ook de gaten zelf ogen slordig afgewerkt. Het lijkt zelfs alsof ze zijn geboord voordat het carbon volledig was uitgehard (zie foto).
De velgen zijn gelukkig wel recht, maar de spaakspanning varieert aanzienlijk. Sommige spaken hebben tot wel 20% minder spanning. Voor mij persoonlijk geen groot probleem, omdat ik de wielen zelf kan naspannen, maar idealiter zou een wielset natuurlijk direct “plug and play” moeten zijn. Voor zover ik weet wordt een spanningsverschil tot 10% als acceptabel beschouwd; zelf hanteer ik altijd maximaal 5%, wat tot nu toe goed heeft gewerkt.
Ik heb de verkoper inmiddels een bericht gestuurd met de vraag of dit binnen de normale kwaliteitsmarges valt. Mogelijk heb ik gewoon pech en een “maandagochtend-model” ontvangen, of misschien stel ik mijn verwachtingen te hoog.
Ik ben benieuwd naar zijn reactie. Ik verwacht er niet heel van aangezien ik per ongeluk de 21mm variant had besteld ipv de 23mm. Toen ik vroeg of ze dit wilde wijzigen moest ik hiervoor bijbetalen. Dit terwijl tijdens de bestelling de prijs exact hetzelfde was. Na een discussie uiteindelijk gewoon de 21mm laten komen omdat dit ook een prima breedte is voor 28/30mm bandjes.

Het is mijn eerste complete wielset via AliExpress, al heb ik eerder al meerdere losse carbon velgen bij verschillende verkopers gekocht, plus een set bij Light Bicycle. Deze velgen heb ik zelf gespaakt en zowel ik als een paar vrienden zijn daar erg tevreden over.
Deze week kwam de bestelling van de CSC-wielen binnen en eerlijk gezegd valt de afwerking van de carbon velg mij tegen. Rond veel van de geboorde gaten zijn duidelijke oneffenheden en randjes zichtbaar. Ook de gaten zelf ogen slordig afgewerkt. Het lijkt zelfs alsof ze zijn geboord voordat het carbon volledig was uitgehard (zie foto).
De velgen zijn gelukkig wel recht, maar de spaakspanning varieert aanzienlijk. Sommige spaken hebben tot wel 20% minder spanning. Voor mij persoonlijk geen groot probleem, omdat ik de wielen zelf kan naspannen, maar idealiter zou een wielset natuurlijk direct “plug and play” moeten zijn. Voor zover ik weet wordt een spanningsverschil tot 10% als acceptabel beschouwd; zelf hanteer ik altijd maximaal 5%, wat tot nu toe goed heeft gewerkt.
Ik heb de verkoper inmiddels een bericht gestuurd met de vraag of dit binnen de normale kwaliteitsmarges valt. Mogelijk heb ik gewoon pech en een “maandagochtend-model” ontvangen, of misschien stel ik mijn verwachtingen te hoog.
Ik ben benieuwd naar zijn reactie. Ik verwacht er niet heel van aangezien ik per ongeluk de 21mm variant had besteld ipv de 23mm. Toen ik vroeg of ze dit wilde wijzigen moest ik hiervoor bijbetalen. Dit terwijl tijdens de bestelling de prijs exact hetzelfde was. Na een discussie uiteindelijk gewoon de 21mm laten komen omdat dit ook een prima breedte is voor 28/30mm bandjes.

Niet iedereen bekijkt nou eenmaal zijn carbonwielen met een 'vergrootglas', verder kan je van carbonwielen aan de onderkant van de prijsklasse geen afwerking verwachten gelijk aan die van de duurste uitvoering op de markt en jouw onvolkomenheid van het geboorde spaakgat zie je niet meer als er een rimtape overheen is gelegd.gaisdergerman schreef: ↑22 nov 2025 10:28 Tot nu toe heb ik hier voornamelijk positieve ervaringen gelezen over de CSC-wielen. In combinatie met een aantrekkelijke korting was dat voor mij reden genoeg om zelf een set te bestellen.
![]()
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless