WK Cross 2012
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat laatste is toch echt kolder wat mij betreft. Er rijdt een heel contigent Zuid-Amerikanen, Amerikanen, Engelsen, Australiërs, Russen en Kazachen mee. In praktisch ieder land zijn weg wedstrijden. Het kan dan wel niet allemaal WT zijn, maar er zijn wel overal UCI koersen.
Volgens mij is er niet echt een goede oplossing voor het Vlaamse-concurrenten probleem. Als ze echt als blok gaan rijden, krijg je Mapei achtige taferelen. Geen strijd, willekeurige volgorde. Uitslag per loting vooraf. Nee, onderlinge strijd is prima.
Eens met No Chain dat het "probleem" nu wel groter lijkt dan in werkelijkheid is. In het zand zie je dit altijd. Op een Tsjechisch of Frans hard en snel parcours (zeg maar alle parcoursen waarvan de Belgen zeggen dat het niets met cyclocrossen te maken heeft) zijn de buitenlanders meer in hun element. Van die stop en go rondjes, waar Stybar en Boom in topvorm vaak wonnen.
De Flandriens van het veld, zodadelijk op Canvas.... Nog een keer Boom zien...
Eens met No Chain dat het "probleem" nu wel groter lijkt dan in werkelijkheid is. In het zand zie je dit altijd. Op een Tsjechisch of Frans hard en snel parcours (zeg maar alle parcoursen waarvan de Belgen zeggen dat het niets met cyclocrossen te maken heeft) zijn de buitenlanders meer in hun element. Van die stop en go rondjes, waar Stybar en Boom in topvorm vaak wonnen.
De Flandriens van het veld, zodadelijk op Canvas.... Nog een keer Boom zien...
Tour down under en Tour of California zijn toch groeiende als ik het goed begrepen heb.
En of er een blik Australiers opengetrokken is! Met Goss, Lloyd, Porte, Gerrans, Cameron Meyer, Allan Davis, Bobridge, Durbridge, Hepburn, etc, etc
En of er een blik Australiers opengetrokken is! Met Goss, Lloyd, Porte, Gerrans, Cameron Meyer, Allan Davis, Bobridge, Durbridge, Hepburn, etc, etc
Er is ook nog een ander scenario mogelijk.
Dat binnen enkele jaren Amerika het WK veldrijden volledig overheerst.
Dat overkwam de motorcross (ook een oer Belgische sport) in de jaren '70 en 80 van de vorige eeuw al eens.
Een Nederlandse(Brabantse) toprijder Pierre Karsmakers vertrok er naartoe en leerde de mannen daar de kneepjes.
Het sloeg aan bij het publiek
Waarna het erg hard ging met die sport aan de andere kant van de plas.
En Europa bij de motocross des nations jarenlang het nakijken had.
Zou bij het veldrijden ook zomaar kunnen gebeuren.
Dat binnen enkele jaren Amerika het WK veldrijden volledig overheerst.
Dat overkwam de motorcross (ook een oer Belgische sport) in de jaren '70 en 80 van de vorige eeuw al eens.
Een Nederlandse(Brabantse) toprijder Pierre Karsmakers vertrok er naartoe en leerde de mannen daar de kneepjes.
Het sloeg aan bij het publiek
Waarna het erg hard ging met die sport aan de andere kant van de plas.
En Europa bij de motocross des nations jarenlang het nakijken had.
Zou bij het veldrijden ook zomaar kunnen gebeuren.
Zij is ook tegen
Deze passage kwam ik eerder tegen :daniel1975 schreef:Dus daarom irriteerde ik mij ook dood aan het feit dat er in de krant eerst 11 pagina's over het spelletje werd geschreven en pas daarna over de 2 Wereldkampioenen van dit weekend. Sneu.
"Wees even reeel; beloften en junioren live uitzenden ipv een van de grootste sporten ter wereld? Dat is niet logisch."
Wees even reeel : Over schaatsen en veldrijden schrijven op de voorpagina ipv een van de grootste sporten ter wereld ? Dat is ook niet logisch.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. 
- daniel1975
- Forum-lid HC
Grapjas; junioren en beloften niet uitzenden vergelijken met wk sprint wat wel een mondiale sport is. Er is geen enkele sport waar ze die klasse uitzenden.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
eelcoz
Ok, zullen we het weer over het veldrijden gaan hebben? Ik las op Sporza-tekst de gehele soap rond de winstpremie van Albert. Vooraf schijnt te zijn afgesproken dat de winnaar die zou delen met de andere Belgen, maar achteraf had Albert daar (in eerste instantie) geen zin in. Hij heeft nu toch maar besloten zich aan de afspraak te houden. Met name Nys en de bondscoach vonden het niet zo netjes, maar bijv. Kevin Pauwels vond het terecht dat Albert niet wilde delen aangezien hij nauwelijks steun van z'n ploegmaats had gehad.
Als er bijna alleen maar Belgen voorin rijden, voelt het inderdaad wat gek dat je je winstpremie moet delen. Een soort van vooraf al precies weten wat je gaat opstrijken, aangezien de kans dat er een niet-Belg zou winnen klein was. Maar goed, als het vooraf zo afgesproken is...
Als er bijna alleen maar Belgen voorin rijden, voelt het inderdaad wat gek dat je je winstpremie moet delen. Een soort van vooraf al precies weten wat je gaat opstrijken, aangezien de kans dat er een niet-Belg zou winnen klein was. Maar goed, als het vooraf zo afgesproken is...
-
scottpch
- Forum-lid HC
Precies, afspraak is afspraak, trouwens Sven Nijs liet in de eerste ronde Stybar op kop rijden en liet hem het werk doen en nam niet over. Ook volgens afspraak. Albert vangt het komende seizoen genoeg startgeld, daar vallen die E. 22000 bij in het niet. Die Roodhoofd maakt zo geen vrienden.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Het werk laten doen in een cross scheelt nogal een hoop, je hebt er vaak meer last van erachter als ervoor. uitgezonderd start finish. Maar op dit parcours maakt het niet veel uit. Als het al wel scheelt is de rest wel een heel stuk minder, om op een minuut te eindigen
- de zwarten
- Forum-lid HC
excuus, maar de laatste 4 posts geven blijk van niet-correcte informatie.
Binnen de ploeg (met de renners) is overeengekomen om de winstpremie te delen. Niemand heeft dat betwist. Na de wedstrijd heeft de manager van Albert gezegd dat hij het niet nodig vond dat Albert zijn winstpremie zou moeten delen. Die manager heeft geen weet van de afspraken tussen de renners, en heeft voor zijn beurt gesproken.
Binnen de ploeg (met de renners) is overeengekomen om de winstpremie te delen. Niemand heeft dat betwist. Na de wedstrijd heeft de manager van Albert gezegd dat hij het niet nodig vond dat Albert zijn winstpremie zou moeten delen. Die manager heeft geen weet van de afspraken tussen de renners, en heeft voor zijn beurt gesproken.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®